velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۰۳۶
پ
کد خبر: ۵۶۳
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - 12 June 2013

حاشیه‌ هایی از سفر دکتر ولایتی به اردبیل

سفر نیم روزه دکتر علی اکبر ولایتی کاندیدای ریاست جمهوری به اردبیل همراه با سر دادن شعارهای انقلابی ولایتی به زبان آذری و همنوا شدن شرکت‌کنندگان در مراسم با وی بود.
سفر صبح امروز دکتر ولایتی در آخرین روز تبلیغات رسمی کاندیداها به شهر و دیار شیخ صفی‌الدین اردبیلی و دار‌الارشاد اردبیل حاشیه‌های جالبی داشت که بخشی از آنها را بازگو می‌کنیم.

* سفر ولایتی که قرار بود 7 صبح انجام شود با حدود 1 ساعت تاخیر انجام شد و دکتر ولایتی یکسره از فرودگاه به دفتر امام جمعه اردبیل رفت و دقایقی را با حجت‌الاسلام سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کرد.

* با همکاری رئیس ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی در اردبیل خبرنگاران و عکاسان به محل ملاقات ولایتی با امام جمعه اردبیل راه یافته و اقدام به عکس گرفتن و نوشتن مطالب مطرح شده در این دیدار کردند.

* خودروهای مختلفی که دکتر ولایتی را همراهی می‌کردند به دلیل ترافیک پایین صبحگاهی اردبیل به سرعت در محل دفتر امام جمعه اردبیل حاضر شدند که در اغلب این خودروها از پیکان گرفته تا وانت‌بار پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و تصاویری از دکتر ولایتی و شعارهای دیگر به چشم می‌خورد.

* دکتر ولایتی در هنگام خروج از دفتر امام جمعه اردبیل به دو سئوال پاسخ داد که همه خبرنگاران به هنگام طرح این سئوالات ویس‌ها و موبایل‌های خود را به سمت دکتر ولایتی گرفتند تا اظهارات وی را ضبط کنند که البته تعداد عکاسان بر خبرنگاران برتری یافته بود.

* دکتر ولایتی مسیر دفتر امام جمعه اردبیل تا مسجد سرچشمه را که حدود 10 دقیقه‌ای طول کشید پیاده‌روی کرده و از شهروندان هر کس با دیدن دکتر ولایتی به استقبال وی رفته و احساسات خود را به دکتر ولایتی ابراز می‌کردند در این همراهی مردم شعار‌های انقلاب و ارزشی در حمایت از دکتر ولایتی سرداده و حمایت خود را اعلام کردند.

* در اوایل سخنرانی دکتر ولایتی مسجد سرچشمه تقریباً پر شده بود.

* بانوان و ورزشکاران نونهال تکواندو‌کار با لباس سفید در این مراسم حضور داشتند و سعی می‌کردند شعارهایی را در حمایت از دکتر ولایتی سر داده و با در دست داشتن پلاکارد حمایت جامعه ورزشکاران و بانوان از دکتر ولایتی؛ به او اعلام وفاداری می کردند.

* قبل از اینکه دکتر ولایتی سخنرانی کند تلاوت آیاتی از قرآن کریم انجام شد و یکی از شاعران به نام اردبیل در تعریف و تمجید از شخصیت ارزشمند دکتر ولایتی و دستاوردهای انقلاب اسلامی شعری را قرائت کرد.

* دکتر ولایتی در هنگام سخنرانی شعری را در مقام و منزلت حضرت علی (ع) از نظامی گنجوی و سعدی شیرازی قرائت کرد و در چند نوبت خطاب به مردم گفت: سعدی هر چند اهل سنت و شافعی مذهب بود اما به عشق علی (ع) غزل‌ها و قصایدی سروده است.

* دکتر ولایتی در پایان سخنرانی خود با زبان آذری این شعار انقلابی را تکرار کرد « آذربایجان اویاقدی / انقلابا دایاقدی»‌ و با جمله « یاشاسین آذربایجان» به سخنان خود پایان داد.

* بعد از پایان سخنرانی دکتر ولایتی افراد زیادی سعی می‌کردند نامه‌ها و درخواست‌های خود را به دست دکتر ولایتی برسانند که در روی برخی از این نامه‌ها لفظ رئیس جمهور کشور، دکتر ولایتی یاد شده بود.

* دکتر ولایتی در ازدحام جمعیت و شلوغی استقبالی که از سوی مردم صورت گرفت به سرعت از مسجد خارج شده و اردبیل را به مقصد تبریز ترک کرد.

* یکی از بانوانی که به شدت گریه می‌کرد خود را بازنشسته فرهنگی عنوان می‌کرد برخی درد و دل‌های و گلایه‌های خود را با دکتر ولایتی انجام داد به طوری که در مقاطع مختلف از سخنرانی ولایتی این بانو در حال گریه بود.

* زمانی که دکتر ولایتی نام علی دایی و رضا‌زاده را برد ورزشکاران و علاقمندان به ورزش حاضر در مراسم با بالا بردن پرچم‌های خود ابراز احساسات کردند.

* همزمان با سالروز میلاد امام حسین (ع) و همچنین در آستانه ولادت حضرت ابوالفضل (ع) مردم با شعار یا ابوالفضل و یا حسین از دکتر ولایتی استقبال کردند.

منبع: فارس
برچسب ها : حاشیه های ، سفر ، ولایتی ، اردبیل ،
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: