velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۶۰۲
پ
کد خبر: ۵۵
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 25 April 2013
در پاسخ به نمایندگان رسانه ها در قم اعلام شد

تهدیدها من را از صحنه بیرون نمی کند/ نباید سرنوشت موضوعات حساس را به افراد بی تجربه واگذار کنیم/ واکنش دکتر ولایتی به یارانه 250 هزار تومانی

عضو ائتلاف پیشرفت تاکید کرد: اگر قرار باشد برق 5 برابر و بنزین 7 برابر شود آنگاه هزینه های مختلف افزایش می یابد و مانند آن است که در جیب فردی 250 هزار تومان بگذاریم و از جیب دیگرش 700 هزار تومان برداریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، عضو ائتلاف پیشرفت که عصر روز چهارشنبه برای انجام چند دیدار و سخنرانی، به شهر مقدس قم سفر کرده بود در آخرین برنامه رسمی خود به گفتگو با اهالی رسانه پرداخت و به سوالات مختلف خبرنگاران در موضوعاتی چون تداوم پرداخت یارانه، نحوه انتخاب اعضای کابینه و نحوه ساماندهی فضای اقتصادی کشور پرداخت.

دکتر ولایتی در پاسخ به اولین سوال خبرنگاران درباره نحوه مواجهه با برخی تهدیدها و اصطلاحا افشاگری های موجود در فضای انتخابات که به "بگم بگم" مشهور شده گفت: انتخابات صحنه رقابت است و در صحنه رقابت، تصور بروز تهدید نیز وجود دارد و برخی فعالیتهای اینچنینی و اعلام نظرها، غیرمنتظره نیست؛ گرچه غیرطبیعی است.

وی با تاکید بر اینکه با آمادگی کامل پاسخگوی همه سوالات درباره خود از زمان دانشجویی تاکنون است، یادآور شد: کمتر کسی مانند بنده با کشورهای مختلف جهان مذاکرات پیچیده داشته و با سیاستمداران با سابقه دنیا گفتگوها و مذاکرات مهم و حیاتی برگزار کرده است که از جمله آن می توان قطعنامه 598، مذاکرات بین گروههای افغان، گروههای لبنانی مانند امل و حزب الله، مذاکرات با گروههای فلسطینی، آشتی بین برخی کشورهای آفریقایی مانند سودان و اوگاندا و مسئله بوسنی اشاره کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مدت 16 سال، در جمع بندی موارد فوق گفت: با این سابقه، به دیدگاهها و افراد مختلف عادت کرده ایم و این تهدیدها نیز ما را از میدان بیرون نمی کند.

همه مشکلات از تحریم ها نیست

این عضو ائتلاف پیشرفت همچنین درباره نحوه تلاش دولت برای تایید صلاحیت کاندیدای مدنظر خود و شایعاتی که در این زمینه بیان می شود، تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که شورای نگهبان وظیفه خود را خوب می داند، همیشه مدبرانه عمل کرده و در مقابل هیچ فشاری تسلیم نمی شود چراکه ملاکشان برای اعلام نظر، حق است.

ولایتی در پاسخ به درخواست یکی از خبرنگاران درباره اعلام راه حلهای ائتلاف پیشرفت برای حل مشکلات جامعه و تحقق شعار امسال گفت: معمولا لفظ حماسه زمانی به کار برده می‌شود که یک هدف جدی، پیچیده، سخت،‌ تاثیرگذار و تعیین‌کننده در پیش باشد و راه حلی مدبرانه و شجاعانه بخواهد. حماسه فعالیتی است که به نهایت شور و شوق و در عین حال شعور نیاز دارد و پیام رهبر معظم انقلاب در حقیقت نوعی آسیب‌شناسی در خود مستتر دارد یعنی تا یک شرایط مهم و حساس نباشد لغت حماسه برای حل آن به کار برده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما انتخاباتی را در پیش داریم که در نوع خود بعد از انقلاب بی‌نظیر است، تصریح کرد: عبور ملت شریف ایران از این گردنه بسیار حساس در حقیقت یک حرکت حماسی می‌خواهد.

ولایتی ادامه داد: در حوزه اقتصاد تحریم های بیگانه از یک سو و تدبیرهای داخلی از سوی دیگر وجود دارد و باید توجه داشت که همه مشکلات از تحریم ها نیست و اگر مطابق برنامه پنجم توسعه و قوانین گام برداریم و مدبرانه حرکت کنیم، می توانیم مشکلات را حل کنیم.

نباید سرنوشت موضوعات حساس و ملی را به افراد بی تجربه واگذار کنیم

وی در ادامه حرکت قانونی و کامل در عرصه هدفمندی یارانه ها را یک نکته مهم برشمرد و افزود: باید به تدریج درامدهای نفتی به سمت صادرات غیرنفتی گسترش یابد و از سوی دیگر تلاش برای خودکفایی صورت بگیرد که این فرآیندها حماسه اقتصادی را شکل می دهد.

این دیپلمات باسابقه کشورمان اعتماد به نفس کافی دولت آینده و تلاش برای خودکفایی را از دیگر شرایط حل مشکلات اقتصادی توصیف کرد.

عضو ائتلاف پیشرفت همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره ترکیب کابینه آینده، علت حضور برخی مدیران در دولتهای متعدد و استفاده از جوانان نیز گفت: این موارد، انتصابی نیست چراکه رییس جمهور را مردم انتخاب می کنند و راه برای جوانان بسته نیست و اگر جوانانی داوطلب باشند و مردم به آنها رای دهند او رییس جمهور می شود و این فرآیند پیچیده نیست.

دکتر ولایتی با یادآوری اینکه مردم به کسی رای می دهند که بتواند به اهدافی که می گوید ، برسد درباره انتخاب وزرا نیز گفت: مجلس که نمایندگان مردم هستند به وزرا رای می دهند و باید توجه داشت که کنار گذاشتن افراد با تجربه، مرحوم شدن از سرمایه گرانبهای آنهاست . به عنوان مثال کسی که در حوزه سیاست خارجی هزاران ساعت مذاکره کرده و به زیر و بم کار وارد شده است نباید کنار گذاشته شود و سرنوشت موضوعات حساس و ملی را به افراد بی تجربه واگذار کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: هر شخصی که می خواهد رییس جمهور شود هم باید نیروی لازم را داشته باشد و هم تجربه کافی تا از عهده وظایفش برآید.

 وی با اشاره به اینکه استفاده وزرا از معاونین جوان و قرار دادن افراد مجرب در کنار نیروهای با انگیزه بسیار موثر است درباره برخی تخریب های صورت گرفته در فضای سیاسی کشور نیز گفت: تخریب خلاف قانون است و با اخلاق اسلامی و منش ایرانی جور در نمی آید. باید از بکار بردن کلمات تخریبی اجتناب کرد، البته مردم این موضوع را خوب متوجه می شوند.

عضو ائتلاف پیشرفت با تصریح بر اینکه کاندیداها به جای حرکات سلبی، تلاش کنند حرکتشان ایجابی باشد، افزود: اگر احیانا اینگونه اقدامات تخریبی درباره من انجا شد، بر اساس آیه شریفه "وإذا مروا باللغو مروا كراما" عمل می کنم.

ولایتی درباره مشخص شدن رقبای اصلی خود در انتخابات نیز گفت: من مانند برخی پیشگو ندارم و باید از آنها پرسید که می توانند پیشگویی کنند.

بخش مهمی از مشکلات اقتصادی به روابط خارجی باز می گردد

این مسئول با سابقه جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه های خود جهت حل مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: کار دولت همگانی است و رییس جمهور باید از بین افراد متخصص انتخاب شود. البته امروزه نسبت زیادی بین حوزه اقتصاد و روابط خارجی وجود دارد و اکنون نیز بخش مهمی از مشکلات اقتصادی به روابط خارجی باز می گردد.

وی با اشاره به اینکه مقابله با تحریم ها و انجام تدابیر مناسبی درباره دیگر کشورها می تواند مشکلات اقتصادی را حل کند تا نفت به آسانی فروش رفته، ارز منتقل شده، نیازهای اساسی کشور برطرف شود و کارخانجات فعالیت خود را به طور کامل انجام دهند، گفت: این موار د باعث کاهش بیکاری می شود و ارزش پول به این آسانی تنزل نمی یابد.

وزیر خارجه با سابقه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: من هیچ رییس جمهوری را نمی شناسم که در تمامی موارد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی متخصص به معنای تام آن باشد، افزود: مگر اینکه بگوییم یک دیکتاتوری است.

ولایتی در عین حال گفت که رییس جمهور باید مدیریت کند و با تشکیل دولتی کامل و قوی، برای هر موضوع مدیریتی، افراد متخصصی را به کار گمارد.

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوال دیگری درباره نگرانی مراجع و جامعتین از تکثر کاندیداهای اصولگرا گفت: تلاش می کنیم با دیگر کاندیداها ائتلاف کنیم و معتقدیم اصولگراها باید با یک کاندیدا در انتخابات شرکت کنند.

منظور ما از اصولگرایی داشتن مارک مخصوصی نیست

وی در بیان تعریف خود از واژه اصولگرایی نیز گفت: منظور ما، داشتن مارک مخصوصی نیست و هر کس به قانون اساسی پایبند و به ولایت فقیه ملتزم باشد اصولگراست و داشتن یک کاندیدا به نفع ماست تا دیگرانی که اصولگرا نیستند یا در اصولگرایی آنها شبهه است پیروز انتخابات نباشند.

دکتر ولایتی درباره اضافه شدن نفر چهارم به ائتلاف پیشرفت نیز گفت که اگر افرادی حداقل شرایط را داشته باشند می توانند وارد ائتلاف شده و حتی به عنوان کاندیدای نهایی معرفی شود. یک ماه آینده بسیار تعیین کننده است و هیچ چیز بعید نیست.

واکنش به پرداخت یارانه 250 هزار تومانی

این مسئول با سابقه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شما هم یارانه 250 هزار تومانی می دهید، اظهار داشت: اگر کسی عددی بدون محاسبه دقیق بگوید به آن معناست که معلوم نیست در انجام آن موفق باشد. محل پرداخت یارانه ها از محل گران شدن حامل های انرژی است و اگر قرار باشد برق 5 برابر و بنزین 7 برابر شود آنگاه هزینه های مختلف افزایش می یابد و مانند آن است که در جیب فردی 250 هزار تومان بگذاریم و از جیب دیگرش 700 هزار تومان برداریم.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه اصل هدفمندی یارانه ها مورد تاکید معظم له بوده اما پرداخت آن باید بر اساس قانون باشد، گفت: نباید افرادی که یارانه می گیرند چند برابر آنرا هزینه گذران زندگی روزمره خود کنند.

ولایتی در ادامه این نشست خبری، ضمن رد شایعه ای که درباره مخالفتش با فتوای امام راحل مبنی بر قتل سلمان رشدی مرتد صادر شده، تشریح موضوع عمل نکردن تعهد یکی از کاندیداها در سال 84 به میثاق نامه خود را به مطالعه مصاحبه های گذشته خود با رسانه ها محول کرد و درباره انصراف خود از کاندیداتوری در صورت حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت که تنها تابع تصمیمات و نظرات ائتلاف پیشرفت است.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱
فلاح كريمي
Iran, Islamic Republic of
05 ارديبهشت 1392 - 10:41
امروز تنها كسي كه ميتواند امور كشور اسلامي را به پيش ببرد فقط ولايتي ولايت محور است . چون علاوه بر سلامت نفس از تجربه كافي برخوردار بوده وتعادل روحي ورواني دارد.وتاكنون نيز ديده نشده كه همچون برگ بيد هرطرف باد بوزد حركت كند .
میثم تمار
Iran, Islamic Republic of
05 ارديبهشت 1392 - 17:32
ولایتمداران از حضور دکتر علی اکبر ولایتی خوشحالند.برخی به قصد تخریب چنین چهره ارزشی وقدرتمندی شبهاتی را در مواضع ایشان وارد میکنند که هیچ گاه به آن پرداخته نشده واین نشان دهنده این است که افرادی حضور دکتر ولایتی را به نفع خویش نمی دانند.
حسین قدس نیا
Iran, Islamic Republic of
06 ارديبهشت 1392 - 00:29
حسین قدس نیا هستم از شرقی ترین نقطه از مرز ایران و افغانستان و حاشیه هامون تفتیده :
من به عنوان یک مرزدار اعلاممیکنم همه عشایر غیور و سرافراز از همان روزهای اولیه ای که خبر شرکت جناب آقای دکتر ولایتی را شنیدیم بارقه ای از امید مجذ به سرزندگی و بالندگی در وجودمان دمیده شد با تمام وجود از آقای دکتر ولایتی دفاع میکنیم .چراکه ایشان از مدیران مجرب و پرتوان و مکتبی مملکت است آقای دکتر ولایتی متعلق به منطقه خاصی نیست بلکه متعلق به همه ایرانیان است ایشان تنها مهره ای است که برای حضور ایران در عرصه های بین المللی برنامه های خاص خواهند داشت .آقای دکتر ولایتی شدیدترین بحرانها را در کوتاهترین زمانها مدیریت کرده اند و مشاوری امین برای حضرت آقا بوده اند ثابت کرده اند که یک اصولگرای به تمام معنا هستند و در راه اجرای اصول اساسی و سیاستهای زیربنایی مملکت از هیچ کوششی فروگزار نخواهند نمود .
ما هم ضمن احترام به انتخاب شایسته ای که حضرت آفا به ایشان دارند و سالها در موضوعات بین المللی از ایده های منحصر به فرد آقای دکتر ولایتی استفاده. تمود هاندرحمایت همه جانبه خود را از آقای دکتر ولایتی اعلام میکنیم .
جواد
Iran, Islamic Republic of
07 ارديبهشت 1392 - 11:10
مااهالی استان خراسان جنوبی ازآقای دکترولایتی می خواهیم که تاآخردر صحنه بمانند.چون تنهاکسی که می تواند کشورراازاین وضعیت نجات دهدآقای دکتر علی اکبر ولایتی است.
پاسخ ها
مهدی
Iran, Islamic Republic of
07 ارديبهشت 1392 - 14:41
ما نیز اهالی شهر نیمبلوک (از شهر های استان خراسان جنوبی)از دکتر عزیزمون می خواهیم که پا در عرصه انتخاباتی گذاشته وکشور را ازاین وضع نجات دهند.در ضمن وبلاگی را هم برای حمایت از دکتر ولایتی ایجاد کرده ایم.
احمد
Iran, Islamic Republic of
08 ارديبهشت 1392 - 16:25
ما اهالی استان فارس حضور دکتر ولایتی را به صحنه مهم انتخابات ریاست جمهوری به فال نیک گرفته و از ایشان باتمام قوا حمایت می کنیم بنده شخصا خیلی علاقمند بودم که ایشان را در دوره های قبل به عنوان کاندیدای برجسته مشاهده میکردم که متاسفانه ایشان خود صلاح ندانستند وارد عرصه شوند .هم وطنان عزیز با رئیس جمهور شدن ایشان یقین بدانید که سیاست خارجی ما که هم اکنون در پائین ترین سطح قرار دارد بهبود چشمگیری پیدا خواهد کرد واین بهبودی برسر سفره مردم نیز کاملا قابل مشاهده خواهد بود به امید موفقیت ایشان انشااله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
13 ارديبهشت 1392 - 13:21
سلام
همه افرادی که با شناخت و تحقیق بخوان رای بدن حتما به دکتر ولایتی رای میدن.امیدوارم همه افراد مومن و متعد به این نظام با شناخت کامل نسبت به کانددها رای بدن.انشالا اصلحترین کاندید توی این انتخابات پیروز بشه.
محموداعتمادی
Iran, Islamic Republic of
13 ارديبهشت 1392 - 20:22
اگرامثال دکترولایتی به میدان نیایندخدای نکرده این کشوربه دست نامحرمان می افتد و معلوم نیست برسراین انقلاب واین مردم چه بیاید وخدامی داند که تاحالا بانام مقدس حضرت بقیه اله خون به دل نازنینش کرده اند پس همه ماوظیفه داریم بااگاهی وبصیرت پای صندوقهای رای برویم ووظیفه کاندیداهایی مثل اقای ولایتی نیزاین است که به میدان بیایند ومیدان رابرای نالایقان ومنحرفین بازنگذارند
حسن
Iran, Islamic Republic of
05 خرداد 1392 - 18:53
تورا خدا اقای ولاتی بیا .بیا ببینیم بالاخره ارزوهای مابر اورده می شود یانه؟البته امیدوارم قبل از هرچیز یه فکری برا بی حجابی ومفاسد اجتماعی هم که کمتر کسی به اون می پردازه بکنی.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها