velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۱۴۴
پ
کد خبر: ۵۳۹
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - 11 June 2013

بروجردی: ولایتی دیپلماتی انقلابی و مدیری کار بلد است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که انتخاب رییس جمهور جایگاه آزمون و خطا نیست، گفت: دکتر ولایتی کارنامه ای دارد که قابل توجه و اعتماد است و می توان بر اساس این کارنامه یک انتخاب مبتنی بر تجربه و آزمودنی ها داشت.
به گزارش خبرگرازي خانه ملت ، علاء الدين بروجردي رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، دکتر علی اکبر ولایتی را گزینه اصلح برای ریاست جمهوری یازدهم توصیف و تصریح کرد: دکتر ولایتی فردی است که تمام ویژگی‌های فرد اصلح را دارد و میتواند مدیریت مناسبی را بر تمامی عرصه های کور اعمال کند.

کارنامه ولایتی نشاندهنده توانمندی های ایشان است 

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: کارنامه دکترولایتی مبنی بر این که سی و چند سال پیش دو بار توسط مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری به مجلس شورای اسلامی به عنوان نخست وزیر معرفی شده است  و مدت زیادی نیز سکاندار وزارت امور خارجه بوده نشاندهنده توانمندی های ایشان است.

بروجردی با بیان این که چهره دکتر ولایتی در اذهان عمومی چهره ای مثبت و ولایتمدار است، تصریح کرد: دکتر ولایتی در افکار عمومی دیپلماتی کارکشته است و بنده به عنوان فردی که سال ها در وزارت امور خارجه کار کردم، بارها به چشم دیده ام که در بحرانی ترین شرایط بین المللی دکتر ولایتی به عنوان یک فرد انقلابی و شجاع در عرصه حضور پیدا می کرد.

وی در این خصوص تصریح کرد: در زمان جنگ داخلی لبنان ماموریت دکتر ولایتی مصالحه بین  گروه های درگیر درگیرشیعه بود که ایشان این ماموریت را با موفقیت انجام دادند و این نکته مسئله حائز اهمیت و مهمی در کارنامه کاری ایشان است.

بروجردی با اشاره به عملکرد مثبت دکتر ولایتی در زمان جنگ بوسنی گفت: در زمان جنگ بوسنی مدیریت دکتر ولایتی در امورخارجه به کمک به مسلمانان  برای   دفاع از خودشان منتهی شد.

از انتخاب هندوانه های سربسته باید اجتناب کرد

بروجردی با تاکید بر این که انتخاب رییس جمهور جایگاه آزمون و خطا نیست، گفت: دکتر ولایتی کارنامه ای دارد که قابل توجه و اعتماد است و می توان بر اساس این کارنامه یک انتخاب مبتنی بر تجربه و آزمودنی ها داشت.

وی تاکید کرد: فردی باید در مسند ریاست جمهوری قرار بگیرد، که از فراز و نشیب ها به خوبی عبور کرده باشد و در مسائل اعتقادی نیز عملکرد مناسب خود را ثبت کرده باشد.

ولایتی به زیر و بم فن دیپلماسی آشنا است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دکتر ولایتی به زیر و بم فن دیپلماسی آشنا است ، گفت: رییس جمهور باید به ادبیات دیپلماسی آشنا باشد چرا که تنظیم مناسب روابط بین المللی –به جز در مواردی که خط قرمز ما محسبوب می شود مثل مذاکره با آمریکا- می تواند بسیاری از مشکلات فعلی کشور را حل کند.

وی در این خصوص تصریح کرد: بسیاری از گره های امروز اقتصادی با انتخاب رییس جمهوری که بتواند روادید اقتصادی را تا حد ممکن با آشنایی با فن دیپلماسی حل کند، قابل رفع است.

بروجردی هم چنین تاکید کرد:دکتر ولایتی قواعد و راه های تنظیم روابط با دنیا را می شناسد این نکته بسیار حائز اهمیت است و در اقتصاد میز دکتر ولایتی نیز به این اصل اعتقاد دارد باید تصدی گری  دولت به حداقل برسد تا مردم وارد عرصه انتخابات شوند.

بهبود معیشت مردم در اولویت برنامه های دکتر ولایتی است

بروجردی با بیان این که رییس جمهور بعدی باید بر مسئله معیشت مردم، بیکاری و اشتغال توجه جدی داشته باشد، گفت: برنامه های اقتصادی دکتر ولایتی به خوبی موید این مسئله است که ایشان دغدغه جدی در خصوص معیشت مردم دارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه تصریح کرد: دکتر ولایتی برای اشتغال، اعتیاد و رفع بیکاری برنامه های اجرایی داشته و از این نظر نیز از نگاه شخص من می توند در این راستا نیز مشکلات را کاهش دهد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها