velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۵۳۹
پ
کد خبر: ۵۱۴
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - 10 June 2013
دکتر ولایتی در اجتماع بزرگ مردم قم:

رهبری بیش از هر شخص دیگری به سیاست‌ خارجی مسلط هستند/ با تمام کشورهایی که خواهان رابطه با ما هستند تعامل خواهیم کرد

با سابقه ترین وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: دیپلماسی این نیست که بیانیه صادر کنیم بلکه باید با حفظ تعقل و عزت‌مندی برای پیشرفت این کشور در صحنه‌های جهانی راه را باز کنیم؛ تجربه من می‌گوید که می‌توانیم با حمایت مردم و تبعیت از رهنمودهای رهبر انقلاب کار را پیش ببریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، مسجد امام حسن عسکری(ع) شهر مقدس قم شاهد اجتماع بزرگ مردم این شهر در حمایت از علی اکبر ولایتی بود که وی پس از زیارت حرم حضرت معصومه (س)، در این اجتماع حاضر شد و هدف از حضور خود در این شهر را تقدیر از حمایت های مردم و اعضای جامعه مدرسین از خود عنوان کرد.

وی در ادامه، به تشریح برنامه های دولت خود پرداخت و با بیان اینکه اخلاق‌ مداری و ثبات در تصمیم‌ گیری‌ ها از ارکان این دولت است، افزد: دولتی تشکیل خواهد شد که بنا را بر حل مشکلات اقتصادی به نحو اساسی و پیگیر حل کند و به مشکلات خارجی به موازات آن بپردازد و با قدرت از حق هسته‌ای ملت ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی دفاع کند و در برابر هر نوع زیاده‌خواهی و تجاوز طلبی بیگانگان "مقاومت مدبرانه" داشته باشد.

کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه امیدوارم بتوانم از عهده ابراز محبت‌های مردم برآیم، عنوان داشت: باید بتوانیم توقعات به حق و قانونی مردم را برآورده سازیم.

وی گرانی و بیکاری را در کنار مشکل مسکن و ازدواج از جمله معضلات امروز دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران تمام این مشکلات را به دلیل حمایت از ولی فقیه و نظام اسلامی تحمل می‌کنند.

ولایتی با اشاره به سابقه خود در وزارت امور خارجه گفت: در آن دوران به برکت خون شهدا و تلاش ایثارگران حرکت‌هایی در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی کردیم و این خدمات در تاریخ معاصر ایران بی‌نظیر است زیرا خون شهدا به آن برکت داد و رهبری پیامبرگونه امام راحل و نیز آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای پس از آن پشتیبان ما بود.

کاندیدای ریاست جمهوری مقاومت مدبرانه را مورد توجه قرار داد و افزود: همین امر در زمان جنگ نیز در عملکرد ما مشاهده شد؛ صدام جنگ را به این بهانه شروع کرد که تمام اروندرود را بگیرد و مذاکرات با طرف مقابل دو سال طول کشید؛ در آن زمان فقط «نه» نگفتیم بلکه با لطف و عنایت الهی تدبیر کردیم.

وی تصریح کرد: در آن روزها ارتباط مداومی با امام راحل داشتیم و ایشان فرموده بودند به فلانی بگویید که هر طور مصلحت می‌دانی مذاکرات را هدایت کن و ما نیز به حول و قوه الهی اجازه ندادیم خون شهدا به هدر برود و امروز نیمی از اروندرود در اختیار ماست؛ در آن دوران با وجود اینکه تحریم‌های زیادی علیه جمهوری اسلامی در جریان بود تدبیر کردیم و به رزمندگان برای دفاع از خاک ایران کمک کنیم.

ولایتی با بیان اینکه به حمایت از حق مسلم هسته‌ای ایران اعتقاد داریم، گفت: غنی‌سازی و ساخت هزاران سانتریفیوژ صرفا به دلیل ایستادگی رهبر معظم انقلاب بوده است ولاغیر و همچنان اگر دولت متمم که فرع بر ملت است تشکیل شود حتما در خط رهبری و در راستای حفظ دستاوردهای هسته ای حرکت می‌کنیم ولی با دنیا تعامل خواهیم داشت اما نه با کسانی که زیاده‌خواهی می‌کنند و مانند آمریکا به روی ملت ایران شمشیر می‌کشند.

این صاحب نظر مسائل بین الملل افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد فرمودند با کشورهایی که زیاده‌خواهی نکنند حاضر به مذاکره هستیم.

وی با اشاره به سفر خود به پاکستان به فرمان رهبر معظم انقلاب به منظور ابراز تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از شیعیان این کشور گفت: در آنجا درخواست ملاقاتی با نخست وزیر پاکستان کردم که تاخیری نیم ساعته داشت و متوجه شدیم طی این مدت مشغول مذاکره برای تصویب احداث خط لوله صلح با هندوستان بودند و این توافق را در حضور ما اعلام کردند و چند هفته بعد با حضور رئیس جمهور ایران کلنگ آغاز کار زده شد؛ در زمانی که وزیر امور خارجه بودم این طرح ارائه و نام خط لوله صلح بر آن نهاده شده بود.

ولایتی با بیان اینکه رابطه با دیگر کشورها باید با تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد، گفت: این افتخار را داشته‌ام که 32 سال در خدمت ایشان بوده‌ام و دریافته‌ام که رهبری بیش از هر شخص دیگری به سیاست‌های خارجی مسلط هستند.

با سابقه ترین وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: دیپلماسی این نیست که بیانیه صادر کنیم بلکه باید با حفظ تعقل و عزت‌مندی برای پیشرفت این کشور در صحنه‌های جهانی راه را باز کنیم؛ تجربه من می‌گوید که می‌توانیم با حمایت مردم و تبعیت از رهنمودهای رهبر انقلاب کار را پیش ببریم.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت آینده با تمام کشورهایی که خواهان رابطه با ما هستند تعامل خواهد کرد نه با آنهایی که با جمهوری اسلامی ایران تخاصم می کنند و به روی ما شمشیر می کشند.

ولایتی گفت: روابط خود با دیگر کشورها را براساس سه اصل محوری حکمت، عزت و مصلحت توسعه خواهیم داد.

وی همچنین به تاثیرگذاری قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان اشاره کرد و افزود: معلوم شد که این قطعنامه ها کاغذ پاره نیستند و ما باید تحریم ها را کم کنیم و تلاش کنیم که قطعنامه ای علیه ما در شورای امنیت صادر نشود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها