velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۸۱
پ
کد خبر: ۵۰۴
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - 10 June 2013
دکتر ولایتی در جمع مردم رباط‌ کریم:

ایستادگی روی اصول انقلاب و رهنمودهای رهبری رکن مهم سیاست خارجی دولت بنده است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: سالهاست با رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تلاش کرده ایم و جایگاه ایران هر ساله بالاتر رفته است، لذا هیچگاه از حقوق خود از جمله حقوق هسته‌ ای و غنی سازی در مقابل زیاده خواهان و سلطه گران کوتاه نمی آییم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، صدها نفر از مردم رباط‌کریم ظهر امروز در مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) میزبان دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی بودند و ولایتی در این دیدار صمیمانه با اشاره به اهمیت روابط خارجی کشور یادآور شد: ما باید بدون تردید در حوزه روابط خارجی فعال باشیم. باید کسانی که در سیاست خارجی فعالیت دارند راه مقابله با تحریم‌ها را پیدا کنند، ضمن اینکه باید بر این رهنمود مقام معظم رهبری در حفظ دستاوردهای هسته‌ای تاکید داشته باشیم و همچنین مقاومت مدبرانه نیز در نظرمان باشد.

وی تاکید کرد: سالهاست با رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تلاش کرده ایم و جایگاه ایران هر ساله بالاتر رفته است، لذا هیچگاه از حقوق خود از جمله حقوق هسته‌ ای و غنی سازی در مقابل زیاده خواهان و سلطه گران کوتاه نمی آییم.

ولایتی یادآور شد: ایران، کشور اسلام و فرهنگ اهل‌ بیت است و امروز نیز کشور ما به خاطر ایستادگی روی اصول و ارزشها، سرپا ایستاده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به مشکلات موجود در کشور اشاره کرد و افزود: باید 30 درصد یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص داده شود تا به کارگاه‌های کوچک و متوسط کمک شود. هر چه حد تولید پایین می‌آید، اشتغال نیز کاهش یافته و این موضوع منشاء بیکاری است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید کشاورزی در کشور مدرن شود، از اینکه بذر، کود و سمی که در گذشته خریداری می‌شد، چند برابر شده است و کار کشاورزان سخت تر شده،‌ اظهار تاسف کرد.

ولایتی همچنین اظهار داشت: ما چند میلیون تن با قیمت بالای 1000 تومان گندم وارد کرده ایم اما راه حل واقعی این مشکلات این است که باید از قبل محصولات کشاورزی بیمه شده و بانی خرید تضمین شده و منصفانه باشد تا اگر محصولات کشاورزی از بین رفت، کشاورز به خاک سیاه ننشیند.

وی با بیان اینکه دولت باید به نهادهای کشاورزی کمک کند، یادآور شد: بخشی از 30 درصد یارانه برای کمک به تولید از جمله کشاورزی است لذا باید به این حوزه رسیدگی کرد، چرا که این 30 درصد یارانه پرداخت نشده است و باعث شده که در تولیدات صنعتی و کشاورزی نقص داشته باشیم.

این کاندیدای ریاست جمهور با اشاره به اینکه بیکاری مادر همه مشکلات و مفاسد است، گفت: ما در حوزه داخلی از تولید حمایت می‌کنیم چرا که باید اقتصاد ما تولیدمحور شود و همچنین باید به کشاورزان یارانه پرداخت شود. در همه جای دنیا وام‌های تولیدی با کارمزد 2 تا 3 درصد پرداخت می‌شود، اما در کشور ما این رقم به 20 تا 30 درصد می‌رسد که این موضوع باید حل شود.

کاندیدای ریاست جمهور در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که در دولت آینده مسئله هسته‌ای با پیروزی حل و تحریم‌ ها برطرف شود.
برچسب ها : ولایتی ، رهنمود ، رهبری ، اصل ، انقلاب ،
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها