velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۸۸
پ
کد خبر: ۴۹۹
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - 10 June 2013
دکتر ولایتی در مسجد جامع بازار:

بايد با کساني که با فتنه‌گران مرزبندي دارند، تعامل کرد/ با ضرب و شتم نمي‌شود بازار را تنظيم کرد

وي با بیان اینکه وقتي انتخابات پرشور باشد، نظام از پشتيباني قوي ملت برخوردار بوده و کسي جرات نمي‌کند چيزي بگويد، تصريح کرد: کسي بايد سرکار بيايد که جلوي زياده خواهي‌ها بايستد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، پس از دعوت های متعدد نمایندگان اقشار مختلف حاضر در بازار تهران برای دیدار و گفتگو با علی اکبر ولايتي، این نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري پیش از ظهر امروز دوشنبه در مسجد جامع حضرت امام خميني(ره) بازار حضور یافت و در جمع بازاريان، اصناف و تشکل‌هاي اسلامي بازار، به تشریح فضای سیاسی و اقتصادی کشور و برنامه های خود پرداخت.

وی با اشاره به ضرورت حل مسائل اقتصای در داخل و بازسازی روابط خارجی گفت: بايد مسائل مهم خارجي با تدبير حل و فصل شود و مقاومت مدبرانه در برابر زياده‌خواهي‌ها داشته باشيم چراکه مقاومت، صرفا نه گفتن نيست.

ولايتي تصريح کرد: معتقدم در خصوص حقوق هسته‌اي خودمان همان گونه که رهبر معظم انقلاب تدوين کردند راهبرد ايشان را پيگيري کنيم.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بین الملل با بیان اینکه بايد هزينه‌هاي مقاومت در برابر بيگانگان و حفظ استقلال به حداقل برسد و بايد تدبير و ابتکار نيز در اين زمينه داشته باشيم، هدف از این کار را اینگونه توصیف کرد: تا در سال 1404 يعني پايان سند چشم انداز 20 ساله جمهوري اسلامي ايران به کشوري تاثيرگذار در منطقه تبديل شود.

ولايتي با بيان اين که روابط سياسي و ديپلماسي زمينه ساز تغيير روابط خارجي است، گفت: بايد با استفاده از اين مهم در حوزه‌هاي مختلف صنعتي، هنري، فرهنگي و علمي با ديگر کشورها رابطه داشته باشيم.

وي اظهار داشت: برخي کشورها که همانند جمهوري اسلامي ايران استقلال ندارند، نمي‌توانند با کشورهاي ديگر رابطه برقرار کنند ولي ما به برکت مديريت حضرت امام(ره) و رهبري مدبرانه مقام معظم رهبري استقلال داريم و بدون اين که نگراني داشته باشيم مي‌توانيم به صورت مستقل حرف خودمان را بزنيم.

ولايتي که 16 سال سکاندار وزارت امورخارجه ايران بوده است، تصريح کرد: مي‌توان و بايد حقوق هسته‌اي را حفظ کرد و در چارچوب ارزش‌هاي انقلاب و خطوطي که مقام معظم رهبري ترسيم مي‌کند، حرکت کنيم.

وي با بيان اين که ديپلماسي فقط "نه گفتن و خطابه خواندن نيست" گفت: بايد کار مثبتي در اين زمينه انجام دهيم و بدون داشتن روابط خارجي خوب امکان حل مشکلات اقتصادي وجود ندارد.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه به نقش بازاريان اشاره کرد و گفت: بازاري‌ها همواره نقش اساسي در تحولات ايران داشتند، چه در تاريخ مشروطه چه در تحريم تنابکو و ملي شدن صنعت نفت و چه در انقلاب دفاع مقدس.

وي تصريح کرد: بازاريان به اين امر واقفتند که مشکلات به خاطر بي‌تدبيري بوده و تقصير نظام نيست.

ولایتی با بيان اين که حکومتي که مردم سالاري ديني داشته باشد مردم به آن راي دادند، گفت: اذعان کشورهايي که بيداري اسلامي در آن صورت گرفته است الگوي آن‌ها جمهوري اسلامي ايران بوده و بايد به اين مهم توجه شود چرا که ما تکيه گاه مسلمانان جهان هستيم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه بايد به کار اصناف نظارت شود ولي اين نظارت مي‌بايست از سوي خود اصناف باشد و اين يعني اعتماد به مردم، افزود: کساني که از رانت دولتي برخوردار هستند بازار را خراب مي‌کنند و وظيفه دولت تعادل بازار است چرا که با ضرب و شتم نمي‌شود بازار را تنظيم کرد.

ولايتي با بيان اين که روح حاکم بر اصل 44 قانون اساسي اجرا نشده است گفت: قانون نظام صنفي بايد اجرا شده و براي پرداخت وام‌هاي بانکي به توليد نيز فکري صورت گيرد.

مشاور مقام معظم رهبري در ادامه خاطر نشان کرد: 24 خرداد با حضور پرشور پاي صندوق‌هاي راي جواب کوبنده‌اي به کساني که در حال توطئه هستند، بدهند.

وي با بیان اینکه وقتي انتخابات پرشور باشد، نظام از پشتيباني قوي ملت برخوردار بوده و کسي جرات نمي‌کند چيزي بگويد، تصريح کرد: کسي بايد سرکار بيايد که جلوي زياده خواهي‌ها بايستد در رابطه با آمريکا نيز مشروط به دست برداشتن آمريکا از زورگويي است.

این صاحب نظر مسائل بین الملل اظهار داشت: مي‌بايست کسي بر سر کار بيايد که خودش حاشيه نداشته باشد و به فاميل و اطرافيان خود رانت ندهد و کسي که سابقه مبارزه با فساد دارد انتخاب شود.

ولايتي خاطر نشان کرد: بايد با کساني که مرزبندي با فتنه‌گران دارند، تعامل کرد و بايد کسي که در راس کشور قرار مي‌گيرد تابع نظر مقام معظم رهبري بوده با وي زاويه نداشته باشد چرا که اين زاويه مشکل آفرين است.
برچسب ها : دکترولایتی ، مسجد ، جامع ، بازار ،
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها