velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۸۳۴
پ
کد خبر: ۴۸۰
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - 09 June 2013
دكتر ولايتي در جمع مردم پرشور لرستان:

معادن انساني و زيرزميني لرستان بايد فعال شود/ درمان رایگان را برای کشور عملی می‌کنیم

دكتر ولايتي گفت: لرستان غنی از معادن انساني و زير زميني است و این استان ظرفیت لازم را برای توسعه بخش کشاورزی را دارد که باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دكتر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري در اجتماع پرشور مردم لرستان گفت:  لرستان استانی است با سابقه مبارزانی همچون آیت‌الله کمال‌وند، آیت‌الله بروجردی و شهدایی همچون سید‌نور‌الدین و سید‌فخر‌الدین رحیمی است.

دكتر ولایتی گفت: امروز استان لرستان با این همه ظرفیت و پتانسیل متأسفانه رتبه بیکاری در شأن این استان نیست و این جای تأسف دارد که جوانان این استان امروز بیکار باشند.

كانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: توسعه راه‌های ارتباطی، افزایش تعداد کارخانجات، راه‌اندازی کارخانه‌های نیمه تعطیل، پایان دادن به رتبه بیکاری و ... جزء اولویت‌های من در استان لرستان است.

وی افزود: امروز در استان لرستان کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و سیستم‌های پتروشیمی که باعث می‌شود آمار بیکاری در این استان کاهش یابد خبری نیست.

ولایتی با اشاره به اینکه استان‌های زاگرس‌نشین محل عبور لوله‌‌های گاز و همچنین منابعی نظیر گاز و انرژی هستند گفت: با راه‌اندازی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها می‌توان مشکل بیکاری جوانان را در این استان‌ها حل کرد.

مشاور مقام معظم رهبري ادمه داد: ما باید یارانه‌ها را ادامه دهیم و تلاش می‌کنیم که مبلغ آن‌ها نیز افزایش یابد. باید 30 درصد سهم تولیدات کشاورزی و صنعتی به بحث یارانه‌ها اختصاص می‌یافت و اگر این کار تاکنون صورت می‌گرفت امروز شاهد تعطیلی کارخانجات در استان لرستان نبودیم.

وی با بیان اینکه 10 درصد از یارانه‌ها باید سهم سلامت باشد گفت: ما به یاری خدا درمان رایگان را برای کشور عملی می‌کنیم و می‌گوییم که در مصوبه مجلس برای قانون پنجم هزینه‌هایی درمانی تحت عنوان بیمه سلامت ایرانیان در نظر گرفته شود.

ولایتی گفت: باید کاری کنیم که پولی که مردم پرداخت می‌کنند 30 درصد و 70 درصد هزینه‌ها را بیمه تقبل کند. باید مرز پرداخت از جیب مردم را به صفر برسانیم.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری یادآور شد: بنده در کار بهداشت و درمان و در کار سیاست خارجی سابقه طولانی دارم.باید دفترچه‌های روستایی که کاربرد آن‌ها فقط در محدوده روستاها و شهرها است مانند سایر دفترچه‌ها مردم بتوانند از آن‌ها در تمام نقاط کشور استفاده کنند.

ولایتی خاطرنشان کرد: تا زمان توسعه سیستم ارجاعی و کامل‌کردن بیمه سراسری هر چه زودتر تبدیل دفترچه‌های روستایی به دفترچه‌های معمولی انجام می‌گیرد.

اين استاد دانشگاه تاكيد كرد: بیماری‌های صعب‌العلاج باید هزینه‌های آن‌ها پرداخت شود و در دولت خود همین جا اعلام می‌کنم که برای این بیماری‌ها ردیفی درخواست کنیم که از طریق بودجه متمم دولت بتواند تمام هزینه بیماران صعب‌العلاج را پرداخت کند. زیرا این در مقایسه با بودجه 220 هزار میلیارد تومانی پولی نیست.

ولایتی اظهار داشت: امروز آنچه که اختصاص داده شده برای عمرانی و آبادانی لرستان در شأن و منزلت این استان نیست و همه مسئولان وظیفه دارند این مشکلات را برطرف کنند. امروز بیمارستان خرم‌آباد راه‌اندازی شده اما متأسفانه از لحاظ تجهیزات و امکانات بی‌بهره است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: