velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۶۴۶
پ
کد خبر: ۴۷۶
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - 09 June 2013
دكتر ولايتي در جمع پرشور مردم ايلام:

درعرصه سياست خارجي همچون دوران امام(ره) پايبند به ارزش هاي انقلاب خواهم بود

دكتر ولايتي گفت:‌همانطور كه در زمان امام(ره) از ارزش هاي انقلاب كوتاه نيامديم و ايشان مي گفت ولايتي وزير خارجي بماند، اكنون نيز در صورت تشكيل دولت همان پايبندي به ارزش ها را پيگيري خواهيم كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دكتر ولايتي، صدها نفر از مردم شهر ايلام صبح امروز در مسجد جامع اين شهر پاي سخنان دكتر ولايتي نشستند و اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري در سخنان خود با تقدير از مقاومت و ايستادگي مردم ايلام در دوران دفاع مقدس گفت: در عرصه كار و تلاش نيز نيازمند چنين روحيه اي هستيم.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل عرصه روابط خارجي را بسيار مهم توصيف كرد و افزود: سياست خارجي دولت بنده مقاومت مدبرانه خواهد بود.

وي در تشريح مقاومت مدبرانه گفت: در عرصه سياست خارجي در عين اينكه از ارزش هاي نظام و رهنمود هاي رهبري پيروي خواهيم كرد و از حقوق هسته اي ايران صرف نظر نمي كنيم اما توسعه روابط خارجي در دستور كار خواهد بود.

وزير خارجه ايران در دوران مقدس يادآورد شد: در آن دوران مقامات خارجي براي گفتگو با مسئولان ايران صف مي كشيدند و در عين حال ما در وزارت خارجه نظرات جمهوري اسلامي و امام را عملياتي مي كرديم.

ولايتي ادامه داد: در آن دوران از ظرفيت هاي ايجاد شده توسط رزمندگان اسلام استفاده مي شد كه اين ظرفيت ها امروز نيز وجود دارد ولي استفاده نمي شود.

صاحب نظر مسائل بين الملل با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام گفت: بايد روابط تجاري، علمي و فرهنگي با ديگر كشورها فراهم شود چراكه سياست خارجي بايد راهگشا باشد و تحريم ها را كم و بي اثر كند.

وي خاطر نشان كرد: بايد با ايجاد پالايشگاه ها ، بازارچه هاي مرزي، تسهيل در رفت و آمد با كشور عراق و كمك به مباحث به مربوط به كشاورزي در اين استان انتظار مردم و جوانان را براي ايجاد اشتغال برطرف كرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها