velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۷۹
پ
کد خبر: ۴۷
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 24 April 2013
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در دیدار هیئت مصری:

قلوب مردم مصر و ایران به یکدیگر نزدیک است

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی در آغاز با مشکلاتی روبرو بود که با درایت رهبری و همت مردم از آنها عبور کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح امروز چهارشنبه در دیدار با هیئت 30 نفره مصری که از حقوقدانان، اساتید دانشگاه، بازرگانان و روزنامه‌ نگاران تشکیل شده بود، مصر را یک کشور بزرگ فرهنگی و با سابقه طولانی تمدنی و دارای نقش اساسی در تاریخ اسلام دانست و افزود: صرف‌ نظر از برخی فراز و نشیب‌ ها که ارتباطی به ملت مصر ندارد، قلوب مردم دو کشور به یکدیگر نزدیک است و ما از انقلاب ملت مصر خوشحال شدیم.

ولایتی با تاکید بر اینکه همان مردمی که با همت بالا در مصر دست به انقلاب زدند می‌ توانند حکومت قوی و مقتدری در کشور ایجاد کنند، به مشکلات انقلاب اسلامی در ابتدای راه خود اشاره کرد و افزود: این مشکلات با درایت رهبری و همت مردم حل شد و ایران، امروز به عنوان یک کشور تاثیرگذار در منطقه و محیط بین‌ المللی شناخته شده که همه موافقین و مخالفین جمهوری اسلامی به آن اعتراف دارند.



وی مهمترین عاملی که باعث پیشرفت کشور شده را حمایت بی‌ دریغ مردم از نظام جمهوری اسلامی خواند و یادآور شد: همین حالا نیز مردم در سالگرد انقلاب طوری حمایت خود را اعلام می‌کنند که گویی اوایل انقلاب است.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی همچنین افزود: اعتماد متقابل بین مردم و رهبری نظام یک امر ثابت است و حدود 34 سال از انقلاب می‌ گذرد و هر سال یک انتخابات داشته‌ ایم و مردم احساس می‌کنند که حکومت از خودشان است.



ولایتی با بیان اینکه احیاء ارزش‌ های اسلامی نقشی اساس در تحکیم انقلاب و اقتدار کشور دارد، گفت: برخی حکومت‌ های منطقه تصور می‌ کنند که رمز دوام آنها اعتماد به بیگانگان است و شاه ایران و حسنی‌ مبارک نیز چنین دیدگاهی داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص فعالیت‌های دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: این مجمع حدود دو سال پیش شکل گرفت و برای اولین بار 700 نفر از علمای اهل سنت و شیعه در ایران حضور پیدا کردند و تصویب شد که دبیرخانه در ایران تاسیس و بنده دبیر کل آن باشم.


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل اساس حکومت جمهوری اسلامی را حکومت مردم سالاری دینی خواند و گفت: افراد در چارچوب ارزش‌ های اسلامی ارزیابی می‌ شوند و صلاحیت آنها در این چارچوب بررسی می‌ شود. تمام مراحل تاسیس حکومت با انتخابات است که از رهبری گرفته تا نمایندگان شورای شهر را شامل می‌ شود.

ولایتی در پایان با اشاره به نحوه شکل‌گیری نهادهای حکومت اسلامی خاطرنشان کرد که همه این نهادها با رای مردم شکل گرفته است.


همچنین برخی از صاحب نظران مصری نیز در این دیدار به بیان نظرات خود درباره قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و نزدیکی دو ملت پرداختند. احمد احمدصبح یکی از اساتید دانشگاهی مصری نیز با اشاره به زمانی که ولایتی به عنوان وزیر امورخارجه ایران در کنفرانس کشورهای اسلامی حضور یافت، گفت: 17 سال پیش شما به مصر آمدید و با وساطتتان تعدادی از زندانیان آزاد شدند ولی ما 17 سال در زندان ماندیم تا امروز که با شما دیدار می‌کنیم احساس می‌کنیم ما صاحبخانه و شما میهمان هستید چرا که پذیرایی شایانی از ما کردید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها