velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۷۵۳
پ
کد خبر: ۴۶۸
تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - 08 June 2013
دكتر ولايتي در جمع پرشور مردم اصفهان

سياست خارجي بايد راهگشاي ملت باشد و جلوي افزايش تحريم ها را بگيرد/ تشريح ماجراي حمله شهيد دوران به بغداد

ولايتي راهبرد خود در عرصه سياست خارجي را مقاومت مدبرانه توصيف كرد و گفت: سياست خارجي بدون تدبير پيش نمي رود بايد راهگشاي ملت باشد و جلوي افزايش تحريم ها را بگيرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دكتر ولايتي، دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلام و كانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم شنبه شب در اجتماع پرشور مردم اصفهان كه در مسجد سيد اين شهر تجمع كرده بودند با تقدير از نقش مهم علما و شهداي گرانقدر استان در ادوار مختلف تاريخ ايران و انقلاب گفت: با توجه به سوالاتي كه پس از مناظره سوم از بنده درموضوع هسته اي پرسيده مي شود بايد اين نكته را تاكيد كنم كه همه دستاوردهاي هسته اي ايران مديون رهنمود ها و ايستادگي رهبر انقلاب است.

وي تاكيد كرد: اين عزت در حوزه هسته اي و به دست آمدن اين دانش مهم را در دولت خود ادامه خواهم داد و ديدگاه هاي راهبردي ايشان را پياده مي كنم.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در اهميت ايستادگي در برابر زياده خواهي سلطه گران همچون آمريكا تاكيد كرد و در عين حال گفت: همانطور كه رهبر انقلاب در 14 خرداد نيز فرمودند ما خواهان رابطه با همه كشورها هستيم مگر آن ها كه سلطه جويانه رفتار كنند.

وزير خارجه دوران دفاع مقدس با اشاره به تلاش هاي خود براي تامين نيازهاي دفاعي ايران در دوران جنگ تحميلي گفت: ما براي در اختيار داشتن موشك اسكاد B تلاش هاي زيادي انجام داديم.

وي با اشاره به برخي سخنان مطرح شده در مناظره ديروز مبني بر اينكه دردوراني كه رزمندگان موشك مي خوردند ولايتي با ميتران قهوه مي خورد گفت: من در طول جنگ هيچ ملاقاتي با اين فرد نداشتم و مگر مي شود بدون ديپلماسي دفاع مقدس را پيش برد.

اين صاحب نظر مسائل تاريخي با اشاره به شبهاتي كه درباره سخنان وي پيرامون نحوه شكست خوردن عراق در ميزباني اجلاس جنبش عدم تعهد مطرح مي شود گفت: موضوع برگزاري اين اجلاس در عراق پيش از دوران وزارت من تصويب شده بود و پس از حضور من در وزارت خارجه و نامه نگاري بامسئولان اين جنبش ، از رئيس جمهور وقت يعني آيت الله خامنه اي خواستم از طريق يك اقدام نظامي جلوي اين موضوع گرفته شود كه بر اين اساس كار به شهيد دوران واگذار شد و عمليات شهيد دوران 15 روز پس از نامه من بود.

ولايتي اضافه كرد: سپس با كمك فيدل كاسترو ميزباني از عراق گرفته شد و پس از آن نيز بغداد يكبار ديگر براي ميزاني اين اجلاس مهم تلاش كرد كه با تلاش هاي وزارت خارجه آن دوران اين اقدام خنثي شد.

ولايتي در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح برنامه هاي خود در حمايت از توليد مردمي ، كمك به صنعت و مهارگراني هاي روز افزون طي 100 روز پرداخت و گفت: بازگرداندن اعتمادبين دولت و مردم را به صورت جدي پيگيري مي كنم.

اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري در پايان سخنان خود در پاسخ به درخواست هاي مكرر مردم اصفهان براي حل مشكلات اين منطقه گفت: اقدامات مختلفي براي حل مشكلات اصفهان در نظر دارم كه از جمله آن ها افزايش بودجه عمراني استان ، تدوين برنامه جامع آب و توسعه زيرساخت ها و راه ها خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها