velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۹۳۱
پ
کد خبر: ۴۶۰
تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - 08 June 2013

رییس کمیسیون اصل 44 مجلس: ولایتی 5 ویژگی ممتاز دارد که در هیچ کاندیدای دیگری نیست

سابقه نمایندگی مجلس، سابقه وزارت 16 ساله دردولت، حضوردرمجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت شورای انقلاب فرهنگی و حوزه مشاوره مقام معظم رهبری پنج حوزه ای است که باعث می شود ولایتی درعرصه های مختلف به مسائل کشوراحاطه کامل داشته و از سایر کاندیداها متمایزباشد.
به گزارش خبرآنلاین، حمید رضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان مطلب فوق در خصوص ویژگی های متمایز و ممتاز علی اکبر ولایتی گفت: دکترولایتی یک سری ویژگی ها مانند اعتقاد به اسلام، ولایت فقیه، قانون اساسی، راه و آرمان های امام، ارزش های انقلاب اسلامی دارند که با برخی از کاندیداهای دیگر مخصوصا از جمع اصولگرایان مشترک است اما یک سری ویژگی ها دارند که در ایشان منحصربه فرد است.

وی تصریح کرد: شاید دو سه مورد ویژگی است که منحصرا در ایشان وجود دارد و در بقیه کاندیداها نیست.ایشان در دوره هایی که مسئولیت داشتند، چه در دوره بنیان گذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) و چه در دوره مقام معظم رهبری مورد وثوق صد درصد رهبران این انقلاب بودند. مسئولیتی که ایشان در حوزه اطلاعات و بحث های قطعنامه در دوران دفاع مقدس داشتند و بعد از آن در دوره قطعنامه که امام اختیار تام به ایشان داد و همچنین در دوره رهبری مقام معظم رهبری هم به همین ترتیب بعد از دوره وزارت خارجه شان، 16 سال است که ایشان در حوزه مشاور ارشد مقام معظم رهبری در امور بین الملل ایفای نقش می کنند.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ویژگی ممتاز دیگر دکتر ولایتی تاکید کرد: ویژگی دوم که در ایشان منحصر به فرد است در پنج حوزه می باشد. یکی حوزه مجلس که سابقه نمایندگی دارند، یکی حوزه دولت که ایشان 16 سال سابقه وزارت دارند، یکی حوزه مجمع تشخیص مصلحت که از اول تاسیس آن تا به حال در آن جا حضور داشتند و این خودش کافی است که با این دوره طولانی به مسائل کشور احاطه داشته باشد.چهارم در حوزه شورای انقلاب فرهنگی که تا به حال بوده اند و پنجم حوزه مشاوره مقام معظم رهبری است. این پنج حوزه ای که ایشان در آن ها سابقه فعالیت داشته اند یا در حال حاضر دارند، سبب ایجاد این ویژگی منحصر به فرد درایشان می شود که درعرصه های مختلف به مسائل کشوراحاطه کامل داشته باشند.
وی افزود:دکتر ولایتی با سابقه درخشانی که درحوزه سیاست خارجی داشته اند وبا اعتقاد به دوبحث، از یک طرف پایبندی به ارزش ها و آرمان های انقلاب و شاخصه رهبری به عنوان مقاومت و ایستادگی برای انقلاب اسلامی و از طرفی دیگراعتقاد به روش اعتدال و تدبیر و عقلانیت که می توانند هر دو را با هم به کار بگیرند،شرایط ممتازی را برای احراز پست ریاست جمهوری در اختیار ایشان قرار داده است.


وی گفت: ویژگی های دکتر ولایتی می توانند درحالیکه عزت انقلاب و نظام را حفظ و آرمان ها را دنبال می کنند مسایل را از راه عقلانیت و تدبیر واعتدال دنبال کنند. شاید این ویژگی ها درسه بخش سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در بقیه عزیزان به این صورت جمع نشده باشد.


رییس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی در خصوص بعد اقتصادی برنامه های دکتر ولایتی نیز تصریح کرد: به هر حال دربخش سیاسی و فرهنگی عملکرد ایشان واقعا جای بحث ندارد و در بخش اقتصادی هم اعتقاد براین است که از یک تیم و مجموعه قوی استفاده کنند و دیدگاه شان مبتنی بر اقتصاد و تولید ملی دراقتصاد،اجرای دقیق سیاست اصل 44 و در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی با اولویت اصلاح ساختار اقتصادی باشد. در بعد اقتصادی ایشان قطعا با مشاورانی که دارند می توانند یک تیم قوی را به کار بگیرند. در حوزه های سیاسی و فرهنگی هم خودشان صاحب نظر هستند. به نظر می رسد مجموعه این عوامل سبب می شود که ما ایشان را به عنوان کاندیدای اصلح بشناسیم.


وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر بحث های اقتصادی در کشور خیلی داغ است و مردم بیشتر دنبال این حوزه هستند که ببینند چه خبر است، به نظر شما در این بحث چقدر مزیت برای آقای ولایتی نسبت به دیگر کاندیداها وجود دارد،گفت:ایشان به خاطر تجربه و سابقه طولانی که از اول انقلاب در مسائل اجرایی و همچنین سیاست گذاری درمجمع تشخیص دارند،می توانند از قوی ترین تیم های اقتصادی استفاده کنند. الزامی ندارد کاندیدایی فقط خودش تخصص اقتصادی داشته باشد. ایشان تخصص شان پزشکی است، در مسائل سیاسی و فرهنگی هم مسلط و متخصص است اما نیازی نیست در مسائل اقتصادی شخص خودشان تخصص داشته باشد. فرد می تواند در یکی دو زمینه متخصص باشد اما در مسائل اقتصادی چون سابقه دیرینه اقتصادی دارند، در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم فعال بوده اند و این توان را دارند که از قوی ترین نیروهای اقتصادی بهره بگیرند. بنابراین می توانند یک تیم اقتصادی قوی تشکیل دهند، دیدگاه شان هم روشن است. عنی خیلی شفاف و روشن دیدگاه اقتصادی شان را مطرح کرده اند.


وی ادامه داد: همان سیاست های کلی سند چشم انداز، سیاست های کلی اصل 44، سیاست های کلی اصل حمایت از تولید ملی، اشتغال، سرمایه گذاری در بخش های صنعتی، کشاورزی و گردشگری و زمینه های دیگر سرمایه گذاری با اولویت دادن به بهبود فضای کسب و کار است، اولویت دادن به رفع موانع سرمایه گذاری است و خود این دیدگاه ها باعث می شود که از یک تیم اقتصادی قوی بهره بگیرد. البته ما به کاندیداهای دیگر هم احترام می گذاریم و امیدواریم خود ائتلاف اصولگرایان بتواند به یک توافقی برسند که ما در روزهای آخر شاهد رقابت نباشیم.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
مریم
Iran, Islamic Republic of
18 خرداد 1392 - 21:07
امیدوارم دکتر ولایتی پیروز انتخابات باشند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها