velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۱۹۵
پ
کد خبر: ۴۵
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 24 April 2013
در جمع اهالی رسانه و کارشناسان ورزشی مطرح شد

انتقاد دکتر ولایتی از حرکات سینوسی و انتصاب مدیران غیرمتخصص در ورزش

عضو ائتلاف پیشرفت تاکید کرد: همانگونه که بهداشت موضوعی همگانی است و ضرورت است تا خدمات بهداشتی رایگان شود، باید خدمات ورزشی نیز به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گیرد چراکه پیشگیری بهتر از درمان است.
پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی:

ورزش عامل سلامت جامعه است و تحرک اجتماعی عامل رشد آن. این را دکتر و میهمانان امروز او خوب می دانند، دیدار امروز با کارشناسان، اساتید و اصحاب رسانه های کشور است. پیش از حضور عضو ائتلاف پیشرفت در جمع یکی از ارکان پیشرفت کشور، بازار گفتگوی مدیران ورزش و ورزشی نویسان گرم است، حتی پیرمردان جمع نیز نشاطی جوانانه دارند و با ورود هر فرد، همه به احترام او برمی خیزند. تواضع از رسوم جوانمردی است؛ موضوعی که ورزش امروز ما بیشتر از هر چیز به آن نیاز دارد.

دکتر ولایتی وارد جمع می شود و قاری قرائت قران را آغاز می کند ، دکتر نویسنده است و می تواند به راحتی الفاظ را کنار هم بگذارد: "به همه آنانی که با قدم، قلم و جسم و جان برای ورزش تلاش می کنند تا ایران سربلند شود خوش آمد می گویم".

با فروتنی می گوید که یک عذرخواهی بزرگ به شما بدهکار هستیم به علت تاخیری که به وجود آمد. ما در مسیر یک طبقه که به این جا می آمدیم افرادی هر کدام می گفتند یک دقیقه دو دقیقه !! اما بیشتر طول می کشید !!

دکتر دیپلمات است و مقید به آداب و رسوم اصیل مهمان نوازی اما جدای از همه اینها، امروز نشاطی دارد که نمی تواند آن را پنهان کند. به نظر می رسد روحیه بانشاط میهمانان دلیل آن است.

او از اهمیت ورزش سخن آغاز می کند و آنچنان با اهالی رسانه و کارشناسان صمیمی است که جمع نمی تواند خنده های متعدد خود را از خاطرات جالب و نکات قابل توجه او مخفی کنند!!



دکتر از سپردن کار به کاردان سخن می گوید و می گوید: در خیلی از اوقات، افرادی در سمت های ورزشی قرار می گیرند که نه تنها با ورزش آشنا نیستند بلکه با آن بیگانه هم هستند. اگر افرادی شایسته در جایگاه خود قرار بگیرند خداوند به ما استعدادهای فراوانی داده است. ما مربیان خوب و جوانان مستعدی داریم موفقیت های خوبی خواهیم داشت همانگونه که در ورزش هایی مانند کشتی فرنگی و وزنه برداری شاهد آن هستیم.

دکتر، زاده تهران است و قهرمانان نامی پایتخت را خوب می شناسد. او از نسبت میان اخلاق و ورزش سخن می گوید و عجیب نیست اگر از تاریخ این ویژگی سخن بگوید: "ما در تاریخ ورزش اگر چه  در زمان گذشته افرادی مانند پوریای ولی و دز زمان معاصر اشخاصی مانند تختی را داشتیم ولی کسانی را مانند پهلوان اکبر خراسانی، سید حسن رزاز هم بودند که هم در ورزش و هم در اخلاق سرآمد بودند، افرادی که در کوره اخلاق و عرفان صیقل خورده بودند و به  عنوان موحدی عارف شناخته می شدند. بنابراین بار طوری برنامه ریزی شود که با ترویج اخلاق جوانمردی ، این ویژگی به عنوان یک سوغات به فرنگ فرستاده شود ."

او از اینکه ورزش های غیر بومی ایرانی، اخلاق غربی را وارد فرهنگ ورزشی کرده است، اظهار تاسف می کند و با نگاه یک تحلیل گر اجتماعی می گوید: فرهنگ بالای ایرانی به گونه است که این جوانان در دامن پدر و مادری رشد می کنند اما اگر افت زده شوند ممکن است آسیب ببینند و این مسئوولیت پیشکوت های ورزشی را بیشتر می کند.



نویسنده "کتاب دانشنامه جوانمردی و فتوت" می گوید: گسترش بازی جوانمردانه و فتوت در ورزش از ایران اغاز شده است همانگونه که در قرآن کریم اصحاب کهف به عنوان جوانمردان معرفی می شوند و روایات نیز برخی از پیامبران را به عنوان جوانمردان اعلام کرده است و همانگونه که در جنگ احد، امیرمومنان علی (ع) به عنوان جوانمرد معرف می شود و جبرائیل می فرماید که "لافتی الا علی (ع)"

سخنان میهمانان آغاز می شود ، سید امیر حسینی دکتر را نمادی برای فرهنگ و سیاست معرفی می کند. او تحلیلی سریع از 30 سال مدیریت ورزشی کشور ارائه می دهد و از رویکرد علمی در ورزش سخن می گوید. از هاشمی طبا همکار دیرینه دکتر در کابینه ، سخن می گوید که با مدیریت خود توانست فعالیتهای ورزشی کشور را سامان دهد و لقب "هاشمی طلا" بگیرد. او از ورزش به عنوان ابزاری سلامت ، صنعت بزرگ اقتصادی و نقش آن در فعالیتهای دیپلماتیک سخن می گوید.

نفر بعدی از عدم تداوم مدیریت در ورزش و  سند فراموش شده راهبردی ورزش می گوید، دیگری از تاکید بسیار بر ورزش قهرمانی و فراموش کردن ورزش همگانی انتقاد می کند و از معیارهای اشتباه در شاخص های ورزش می گوید و درخواست می کند تا جذب نیروی انسانی کارآمد و توانمند سازی سازمانی را از رئیس جمهور آینده درخواست می کند.

مجری برنامه همانند داوران زمین مسابقه ، زمان را نگاه می دارد و از سخنرانان درخواست رعایت وقت را می کند. دکتر به مزاح می گوید که وقت تلف شده هم رعایت شود !! صدای خنده جمع به بیرون اتاق می رود.



زمان آبادی با اشاره به سابقه ارتباط دکتر با امام خمینی "رض" و مقام معظم رهبری، مباحث انتخاباتی ورزشی را مطرح می کند از ائتلاف سه نفره اصولگرایان می گوید و تلاش می کند از شیوه های تعیین کاندیدای نهایی ائتلاف اطلاع پیدا کند!

او نمونه هایی از فعالیتهای ورزشی شیراک و اوباما و تاثیر آن در سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری استفاده می کند و به تشریح شیوه های استفاده از ورزش در انتخابات ریاست جمهوری می پردازد. شوخی های او فضای جلسه را بیشتر به یک فضای با نشاط نزدیک می کند.

سخنران بعدی از اینکه غیر سیاسی است می گوید و دکتر با گفتن این که "ایرانی غیر سیاسی نمی شناسیم" اشاره می کند که گفتن این جمله نیز از سیاست ایرانیان است! این را باید پنجمین شوخی دکتر در این جلسه یک ساعته دانست!!

شعبانی که از مدیران باسابقه ورزشی است از اخلاق در ورزش سخن می گوید و از تفاوت زبان ورزش و سیاست سخن می گوید؛ زبانی که هم اکنون به علت تداخل میان سیاست و ورزش دیگر گویا نیست.

دیگران از عدم تعیین اولویت های استراتژیک در ورزش می گویند و از عدم وابستگی به نفت و صنعت ارز آور ورزش سخن به میان می آورند.

سخنران آخر در سخنان خود از عدم توجه به ورزش همگانی حرف می زند و از تجربه های ورزشی خود با دکتر می گوید.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود از خاطرات ورزشی اش یاد می کند؛ از جاماندن های ماموران امنیتی پلیس امریکا در سازمان ملل هنگام بالا رفتن از پله های پرشمار ساختمان و از جابجایی چندین باره مامورین حفاظتی در کویت که امکان هم راهی با قدم هایی بلند و تند دکتر را نداشتند؛ خاطراتی که نشان از توانمندی های جسمی پرسابقه ترین وزیر امور خارجه ایران دارد!

استقلال و الریان در لیگ قهرمانان  آسیا بازی داشتند و روز شلوغ ورزش نویسان است و دکتر تلاش می کند تا سخنان خود را کوتاه کند. او از حرکت سینوسی در سیر ورزش می گوید و عملیاتی نشدن طرح های تدوین شده برای ورزش کشور انتقاد می کند و در عین حال از لزوم توجه به ورزش در مدارس سخن می گوید .

نگران است که مبادا صنعت نامیدن ورزش به نگاه صرفا تجاری به آن منتهی شود. او از ضرورت توجه به اخلاق در ورزش سخن می گوید و مباحثه ای دوستانه میان دکتر و میهمانان شکل می گیرد تا نقش ورزش، اقتصاد و اخلاق روشن شود، دکتر دیدگاه خود را تشریح می کند و دیگران نیز هم اندیشی امروز را به آزاد اندیشی تبدیل کرده اند.
 
ولایتی معتقد است همانگونه که بهداشت موضوعی همگانی است و ضرورت است تا خدمات بهداشتی رایگان شود، باید خدمات ورزشی نیز به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گیرد چراکه پیشگیری بهتر از درمان است.

فرامرز خودنگاه داور مسابقات مردان آهنین آخرین نکته را مطرح می کند و دکتر با موافقت با او می گوید که سوت آخر را هم ایشان زدند ...
برچسب ها : دکتر ، ولایتی ،
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها