velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۵۰۱
پ
کد خبر: ۴۲۹
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - 06 June 2013
دکتر ولایتی در رادیو ورزش:

استقلال و پرسپولیس را به هواداران واگذار می‌کنم

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری از ایجاد یک معاونت ورزشی در وزارت آموزش و پرورش مخصوص ورزش‌های پهلوانی در دولت احتمالی خود خبر داد و گفت: باید امکانات ورزشی بانوان هم مثل آقایان باشد.
پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی:

برنامه "برای فردا" رادیو ورزش صبح امروز پنج شنبه میزبان دکتر ولایتی بود تا این کاندیدای انتخابایت ریاست جمهوری به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در حوزه ورزش و جوانان بپردازد.

وی در این برنامه با بیان اینکه همه ملت ایران بالقوه اهل ورزش هستند ویا دوستدار ورزشند و خوب است که روزی بیاید که همه مردم در هر سنی هستند اهل ورزش باشند، گفت: قانون ورزش مربوط به 43 سال قبل است. اولین کاری که باید صورت بگیرد اصلاح قانون ورزش با شرایط زمان و کاستی‌هایی که دارد است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وجود شورای عالی ورزش در رأس ورزش کشور اظهار داشت: این شورا به‌ندرت جلساتی را تشکیل می‌دهد و این یکی از اشکالات است چرا که شورای ورزش باید به‌وفور تشکیل شود تا ضعف‌ها و کمبودهای ورزش را جبران کند و با تصویب مصوبات مناسب راه را برای ورزش قهرمانی هموارتر کند.

ولایتی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های کشور به‌خصوص نسل جوان برای پیشبرد اهداف کشور استفاده کرد، در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای را برای بهبود وضع ورزش قهرمانی دارد، تصریح کرد: در کشور ما میهن‌پرستی و دفاع از تمامیت ارضی کشور و دفاع از نظام حاکم بر کشور جزو مشترکات تمام مقاطع تاریخی ما بوده است، به‌عنوان مثال ما در شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی دلاورمردی‌های رستم را می‌بینیم که وقتی تمامیت ارضی کشور به خطر می‌افتد از زابل حرکت می‌کند و پرچم را به دست می‌گیرد و همه مردم زیر پرچم او جمع می‌شوند و از کشور دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشوری که هویت ملی‌اش بر اساس خلق حماسه است، به توصیف شخصیت حضرت علی علیه السّلام به‌عنوان یک پهلوان ورزشکار اشاره کرد و افزود: پهلوانی با فتوت و مهربانی درآمیخته است. تقویت اخلاق در ورزش را باید به‌صورت اولیه در نهاد هر ایرانی مورد توجه قرار دهیم چرا که اخلاق به‌صورت ذاتی در سرشت هر ایرانی وجود دارد. منتهی ما باید راه‌های تبدیل کردن این ظرفیت از حالت بالفعل به بالقوه را پیدا کنیم.

مولف کتاب «دانشنامه جوانمردی» همچنین اظهار داشت: باید بتوانیم پایه‌های اخلاق را در ورزش که ریشه در فتوت ما ایرانی‌ها دارد احیا کنیم. پهلوان کسی است که قوت جسم و ارتقای روح و ویژگی‌های برجسته اخلاق را در خود دارد و وظیفه ما است که زمینه‌های آن را که در سرشت هر ایرانی وجود دارد تقویت کنیم.

ولایتی بر همین اساس خاطرنشان کرد: ما با تکیه بر همین اخلاق می‌بینیم در ورزش‌های جدیدی که از دیگر کشورها وارد شده است چگونه سربلندیم و حتی می‌توانیم با منش پهلوانی شیوه ورزش‌های مدرن را نیز بیاموزیم.

وی با اشاره به دیدار خود با ورزشکاران و پیشکسوتان و مربیان ورزش گفت: حتی کسانی که در ورزش‌های جدید مدال‌آور بودند شاهد بودیم که هیچ‌وقت از منش پهلوانی دور نبودند به‌عنوان مثال پیشکسوتی مثل نصیری که یک قهرمان مدال‌آور بوده است چگونه برخورد خود را با دیگران تنظیم می‌کند و این از آثار رویکرد پهلوانی‌بودن ورزشکاران ماست.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به برنامه‌های خود در جهت تغییرات جدید در ورزش اشاره کرد و گفت: به‌عنوان اولین کاری که مورد توجه قرار خواهیم داد این است که ورزش از حالت دولتی به حالت مردمی تبدیل شود.

ولایتی دومین برنامه خود را در ورزش مردمی‌کردن 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال عنوان کرد و افزود: نباید دولت در ورزش باشگاه‌داری کند و این برای کشور مضر است و باید باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس را در اختیار هوادارانشان بگذاریم و آنها را سهامداران باشگاه‌های خودشان قرار دهیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: اگر مردم به من اطمینان کنند و من را خادم خود انتخاب کنند کاستی‌هایی را که در زمینه قانون و مصوبات ورزش وجود دارد جبران خواهم کرد و دولتی‌بودن باشگاه‌ها و مدیریت‌های ورزشی را کنار خواهم گذاشت.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دومین برنامه خود را نظارت بر سامانه ورزش و حمایت از ورزش عنوان کرد و گفت: عمومی‌کردن ورزش از دبستان و حتی قبل از دبستان سومین برنامه بنده خواهد بود.

ولایتی در توضیح عمومی‌کردن ورزش اظهار داشت: ما 2 ورزش ژیمناستیک و شنا را در دبستان‌ها اجباری خواهیم کرد و ساعت ورزش را از حالت دفع‌الوقت کنار خواهیم زد و می‌توانیم با فراهم کردن امکانات برای ورزش وضعیت مناسبی را به‌وجود آوریم.

وی همچنین از ایجاد یک معاونت ورزشی در آموزش و پرورش به‌عنوان کارویژه ورزش خبر داد و افزود: با انجام این کارها و برنامه‌ها می‌توانیم در جهت همگانی کردن ورزش حرکت کنیم و استعدادهای مناسب را پیدا کنیم. چرا که ما نمی‌دانیم چه‌کسی در چه حوزه‌ای استعداد خوبی دارد بنابراین می‌توانیم با پیاده کردن این برنامه‌ها کشور را در پیشبرد اهداف خود در حوزه ورزش کمک کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما همچنین از مربیان، صاحب‌نظران و کارشناسان ورزش در جهت استعدادشناسی استفاده خواهیم کرد.

ولایتی در بخش دیگری از سخنانش به فراهم آوردن امکانات و مکان مناسب برای ورزش بانوان اشاره کرد و افزود: باید بانوان هم مانند آقایان از جدیدترین امکانات ورزش برخوردار باشند منتهی باید فضاهای مجزا که هم‌اکنون نیز تعداد آنها انگشت‌شمار است برای بانوان فراهم کنیم تا آزادتر به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

وی افزود: امیدواریم با فراهم آوردن امکانات مناسب بانوان ما بتوانند با حفظ حجاب و در چارچوب موازین اسلامی در میادین ورزشی حاضر شوند و برای کشور افتخار کسب کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها