velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۷۲۲
پ
کد خبر: ۴۱۹
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - 04 June 2013

بروجردی: معیشت مردم در صدر برنامه های ولایتی است

حزب الله :رییس کمیسیون امنیت ملی کشورمان گفت :چهره ای که از دکتر ولایتی در افکار عمومی وجود دارد این است که یک فرد دیپلمات کارکشته با یک تجربه بسیار طولانی است اما آن چهره انقلابی دکتر ولایتی چهره پنهان ایشان است.
به گزارش شبکه خبری حزب الله، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در جلسه سخنرانی و مراسم شب ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و دیدار مردمی با مردم ملارد به این شهر سفر کرده بود در بین مردم این شهر با ابراز خوشحالی از حضور درجمع نمازگزاران ضمن تشکر از کسانی که به صورت خودجوش اقدام به تاسیس ستادهای مردمی حامی دکتر ولایتی نموده اند با ذکر یاد و خاطره ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی (ره) و سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)گفت : مهم ترین ویژگی حضرت امام این بود برای خدا زندگی می کرد، برای خدا می اندیشید، برای خدا سخن می گفت، برای خدا گام بر می داشت  و خدامحور و خداباور بود و همین علت خداوند متعال برکاتش را بر امام و ملت ایران نازل کرد.

وی افزود :انقلابی که حضرت امام از ۳۴ سال پیش بنیانگذاری کرده است تا هم اکنون نعمت خداوند شامل حالش شده است و وقتی که انسان در زندگی امام می نگرد می بیند که  امام برای ما یک الگو و اسوه بودند.

 وی ادامه داد  :هرکس  دین خدا را یاری کند خدا او را یاری می کند و گام هایش را استوار می نماید.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : تمام آیات متعددی که در قرآن کریم بارها ذکر شده گفته است : خداوند متعال برای مومنین در زندگی این روش را پسندیده است که برای خدا کار کنند و برای خدا زندگی کنند، برای خدا بیاندیشند، برای خدا عمل کنند، امر به معروف کنند، نهی از منکر نمایند، خداوند متعال در چنین رفتاری برکات خودش را نازل خواهد نمود.همچنان که بر ملت ما این برکات را نازل فرمود.

بروجردی ضمن مقایسه وضعیت کشورمان باقبل از انقلاب تاکید کرد : شما ملاحظه کنید سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم ایران بودند با همین اندیشه ای که دارند ولی آن ارتباط الهی شان  با خداوند متعال برقرار نشده بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد :در کشور ما بیش از ۶۰ هزار مستشار آمریکایی بر همه مقدرات ما مسلط بودند   و ما به ظاهر یک کشور قدرتمند در منطقه بودیم ولی در واقعیت اینگونه نبود.

بروجردی تصریح  کرد : ایران کشور ذلیلی بود .نفت ما را به رژیم صهیونیستی می دادند آمریکایی ها بر مقدرات ما حاکم بودند حتی رئیس کشور هم اجازه نداشت در مراکزی که آمریکایی ها حضور داشتند ورود پیدا کند.

وی تاکید کرد : اینها واقعیت های تلخ تاریخ قبل از پیروزی انقلاب ما بوداما امام (ره) ما را احیا نمود این ملت ذلیل را تبدیل به یک ملت عزیز کرد در دنیا سرافزازی، عزت و عظمت را به ما هدیه کرد. این به دلیل همان اندیشیدن الهی امام بود. امام در مقابل این قدرت های بزرگ ایستاد  که در آن زمان در جهان دو ابر قدرت وجود داشت یکی شوروی و دوم آمریکا.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد : امام به هر دو قدرت در زمانی که ما قدرتی نبودیم و انقلاب اسلامی یک نهال نوپا بود فرمودند: نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی و  آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .آیا جز با پشتوانه الهی چنین اقدامی میسر بود ؟

بروجردی ادامه داد :قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فریادهای  امام بر سر ابرقدرت ها برای همیشه در تاریخ کشورمان جاودانه باقی مانده است. و مردم ایران هیچ گاه مقاومت امام خمینی را از یاد نخواهند برد .

وی ضمن اشاره به قرار دادهایی که ابرقدرتهای جهان برای اعمال سلیقه بر کشورمان وضع می کردند  به قرار داد کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود :کاپیتولاسیون یعنی ذلت ملت ایران، آمریکایی ها با این حضور ده هزار نفری خودشان طبق قانون اجازه داشتند که هر خلافی را مرتکب بشوند بدون اینکه مقامات قضایی ایران امکان تعقیب آنها را داشته باشند.

این یک ذلت تمام عیار بود. امام تمام این قید و بندها را از پای این ملت باز کرد . بروجردی  ضمن اشاره به ندای لبیک به امام از جانب ملت ایران به قیام های مردم قم، تهران و ورامین اشاره کرد و افزود: مردم کفن پوشیدند و مبارزه کردند و خداوند نیز برکاتش را نازل کرد و امام پیروز شد.

معاون سابق وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره ای کوتاه به جنگ تحمیلی عراق به کشورمان و اتحاد تمام کشورهای دنیا برای از پای در آوردن ایران گفت : تمام قدرت های آن روز جهان بر علیه ملت ما قیام کردند. این جنگی که به نام جنگ عراق بر ما تحمیل شد در واقع جنگ عراق نبود بلکه جنگ آمریکا، شوروی، فرانسه،  وتمام کفر با همه قامت خود در مقابل اسلام مجسم ما قرار گرفت و به فضل الهی شکست خوردند.

وی ضمن اشاره به برکات خداوند به ملت ایران تاکید کرد :خداوند متعال هیشه برکات خودش را به ما نازل کرده است و ما شکر گذار این نعمات هستیم .

بروجردی ضمن اشاره به استقبال امام توسط مردم کشورمان و علاقه مردم به ایشان اشاره کرد : حضور گسترده مردم در مراسم ارتحال امام از دیگر موضوعات قابل ذکر بوده و مشاهده شد که این تشیع جنازه با چه عظمتی انجام شد.

بروجردی ادامه داد: ما خداوند متعال را به خاطر وجود چنین مردی سپاس گذار هستیم و شکرگذار این نعمتیم که خد اوند امام را هدایت کرد.

نماینده مردم بروجرد ضمن اشاره به محتوای وصیت نامه امام و لزوم استفاده از آن برای همگان تصریح کرد: توصیه می کنم هر زمانی که فرصت کردید نگاهی به وصیت نامه امام بیندازید.وی ادامه داد :تنها با مطالعه وصیت نامه امام می توان به آن عظمت و فداکاری ها بیشترپی برد .

وی ادامه داد: یکی از برکات وجودی حضرت امام این بودکه دستور دادند که مردم وارد صحنه شوند برای نام جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم.

بروجردی تصریح کرد : رفراندوم برگزار شد برای قانون اساسی و انتخابات ریاست جمهوری مجلس و شوراها.

بروجردی ضمن اشاره به مردمسالاری و حضور مردم درتمام عرصه های  انقلاب اسلامی افزود : ما تنها کشوری هستیم که به تعداد سال های عمرمان انتخابات برگزار کرده ایم.

وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهم ترین انتخابات در کشورماست. زیرا سرنوشت کشور و ملت برای ۴ سال آینده رقم می خورد.

وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) فرمودند: سال، سال حماسه سیاسی است ومقام معظم رهبری با این نامگذاری  تبیین کردند که منظور از حماسه سیاسی یک حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ،ضمن تشریح نقشه دشمنان قسم خورده کشورمان از جمله امریکا افزود : آمریکایی ها فکر می کنند با تبلیغات می توانند این ملت را دلسرد کنند اما اینگونه نیست .

وی تصریح کرد : درست است که ما با تکیه توانایی ها و رهنمود های امام امت  جنگ نظامی را سپری کرده ایم ولی در یک جنگ اقتصادی و در یک جنگ فرهنگی با آمریکا هستیم و ملت ما همان ملت استواری است که توانست ۸ سال جنگ تحمیلی راپشت سر بگذارد و یک وجب از خاک این ملت توسط بیگانگان اشغال نشد. و فرمانده معظم کل قوا با تدبیر و درایتش موجب شد چنین اتفاقی نیفتد و این در تاریخ کشور ما بی سابقه بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد :در امر انتخابات ما باید یک قدرت نمایی در مقابل آمریکا انجام بدهیم و در روز ۲۴ خرداد حضور باشکوه  و گستردگی آن بسیار حائز اهمیت است و مهم تر از آن این  است که ما چه کسی را انتخاب کنیم. برای انتخاب اصلح معیار وجود دارد .

وی ادامه داد :نظام ما نظام ولایی است، نظام ولایی نظام با سیستم متداول نظام الهی است.

بروجردی ضمن تشریح وظایف قانونی رییس جمهور یاد آورشد: رئیس جمهور موظف است به عنوان یک وظیفه دینی اضافه بر وظایف قانونی که از نظر مقام معظم رهبری تبعیت کند و دیگر اطاعت از اوامر مقام معظم رهبری  قابل تاویل و تفسیر نیست این یک رکن است. ضمن اینکه مشروعیت رئیس جمهور از ولایت فقیه است. به همین دلیل بعد از انتخابات تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بدون تردید جناب دکتر ولایتی که سی و چند سال پیش دو بار توسط مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری به مجلس شورای اسلامی به عنوان نخست وزیر معرفی شده است  .و مدت زیادی نیز سکاندار وزارت امور خارجه بوده است  یعنی در سی وچند سال پیش میزان اعتماد مقام معظم رهبری به آقای دکتر ولایتی به این میزان بود.

بروجردی تاکید کرد :امروز بعد از گذشت چندین سال و چیزی حدود سه دهه این تجربه طولانی و با جایگاه امروز ایشان به عنوان مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و سابقه طولانی ۱۶ سال وزیر امور خارجه امام و وزیر خارجه مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری مشخص است که به چه میزان این اعتماد برجاست وعزیزان این نکته بسیار حائز اهمیت است چون ما در طول سال های گذشته در این زمینه دوران تلخی را پشت سر گذاشته ایم.

بروجردی ضمن تشریح اتفاقات گذشته تاکید کرد : این تلخی ها و کاستی ها نباید تکرار شود. ضمن اینکه خوبی های دولت باید استمرار پیدا کند و تقویت شود.

وی ضمن اشاره به توانایی های دکتر ولایتی گفت : چهره ای که از دکتر ولایتی در افکار عمومی وجود دارد این است که یک فرد دیپلمات کارکشته با یک تجربه بسیار طولانی است اما  آن چهره انقلابی دکتر ولایتی چهره پنهان ایشان است.

معاون سابق وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد :بنده به عنوان کسی که سال ها در وزارت امور خارجه کار کردم گواهی می دهم که در بحرانی ترین شرایط بین المللی دکتر ولایتی به عنوان یک فرد انقلابی و شجاع در عرصه حضور پیدا می کرد.

وی تصریح کرد : زمانی که در کشور لبنان جنگ داخلی میان حزب الله و جنبش امل بود ماموریت دکتر ولایتی این بود که می رفت و میان این دو گروه درگیر شیعه مصالحه ایجاد کند و ایشان با تکیه به تجربیات و اعتقاد شان موفق هم شد در حالی که  شرایط اصلا شرایط خوبی نبود.

بروجردی ادامه داد: دکتر ولایتی در چنین شرایطی که شرایط بسیار سختی نیزحاکم  بود موجب شد که وی ماموریت سفر به لبنان و آشتی بین این دو گروه شیعه را بپذیرد که وی توانست با موفقیت کامل موفق به برقراری آشتی بین این دو گروه شود و از آن تاریخ تا امروز بین این دو گروه هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و مودت تام برقرار است.

زمانی که رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کرد در تمام بحران ها حضور وزیر امور خارجه ما یک حضور شجاعانه و جدی و انقلابی بود.

 وی ضمن اشاره به جنایات صرب ها در بوسنی بر علیه مسلمانان افزود :در دورانی که مسلمانان مظلوم بوسنی را قتل عام می کردند شرایط بسیار سختی بود صرب ها به راحتی هر چه تمام تر مسلمانان را می کشتند و مثله می کردند.

دکتر ولایتی به عنوان بخشی از وظیفه قانونی و انقلابی ما در آن شرایط بسیار سخت و خطرناک بارها به بوسنی رفت.

وی ادامه داد: زمانی که هواپیمای وزیر امور خارجه می نشست تک تیراندازهای صرب آماده بودند که تیراندازی کنند و با آن شرایط سخت دکتر ولایتی از پای پله هواپیما وارد یک تونل که برای حفاظت مهمان های خارجی تنظیم کرده بودند که   بروند با آقای عزت بگوویچ رئیس آن زمان بوسنی مذاکره بکنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد :ما به مسلمانان کمک کردیم و تسلیحات در اختیار آنها قرار دادیم تا بتوانند از خودشان دفاع کنند.

وی تصریح کرد: . نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسی که در مصدر اجرایی کشور قرار می گیرد باید شجاعت لازم برای اجرای این وظیفه را داشته باشد و دکتر ولایتی یکی از شجاع ترین کاندیداهای ریاست جمهوری است.

بروجردی با بیان این موضوع که حادثه هیچ گاه خبر نمی کند، اضافه کرد: رئیس جمهور باید از صلابت، شجاعت و اقتدار لازم برخوردار باشد که در بحران ها خود را نبازد.

وی با اشاره به وجود خصلت شجاعت و لازمه نیاز جامعه افزود: زمانی که مقام معظم رهبری درحال اقامه نماز جمعه بودند منافقین اقدام به ترور و عملیات انفجار بمب نمودند  که  این اتفاق باعث شد تعداد زیادی از هموطنانمان در نماز جمعه به شهادت برسند.

وی ادامه داد : گوشت این شهدای عزیزمان به نزدیکی  تریبون پرتاب شد. در این هنگام مقام معظم رهبری با صلابت ایستادند و به خطبه نماز ادامه دادند ونماز را اقامه کردند.

در چنین جاهایی افراد باید بی باکی،شجاعت برخوردار باشند. ما نمی توانیم افرادی را که هندوانه سربسته هستند و از آزمون ها نگذشته اندو حوادث سخت را طی نکرده اند و دوران جنگ و مشکلات را ندیده اند در چنین جایگاهی قرار دهیم.

این نماینده مجلس در بخش دیگری مبنی بر شاخص ها و ملاکهایی رییس جمهور تاکید کرد :این جایگاه،جایگاه آزمون و خطا نیست جایگاهی است که باید مردم با اطمینان و خاطری آسوده رای بدهند و زمام امور کشور را دراختیار فردی قرار بدهند که از همه آزمون ها و مراحل سخت آزمایشی سرافراز و موفق بیرون آمده است.

نکته دیگر که در مورد انتخابات بسیار حائز اهمیت است این است که رئیس جمهور بتواند رابطه دون شان ملی ما را با دنیا تنظیم کند ما خط قرمزمان آمریکاست.

چرا؟ چون آمریکا دشمن قسم خورده ملت بزرگ ایران است. امروز هم در کنگره آمریکا قانون تصویب می کنند و بودجه های دهها و صدها میلیون دلاری مصوب می کنند و رسما اعلام می کنند برای براندازی جمهوری اسلامی است.

عدم برقراری رابطه کشورمان با آمریکا از یک منطق برخوردار است ولی دون این خط قرمز دلیلی ندارد که رابطه ما با کشورهای دیگر هم از جمله همسایگان و سایرین و همچنین کشورهای اروپایی دچار مشکل باشد .

ما بخش مهمی از مشکلات ما جدای از تحریم گره خورده به عدم ارتباط با کشورهای دیگر است. شما اگر نتوانید تولیدات خود را صادر کنید طبیعتا چرخه اقتصادی تان ضعیف است.

گردش پولی ضعیف است، ملت ما در کشوری زندگی می کنند که امکانات بسیار زیاد اقتصادی ما بیشترین نفت و گاز جهان را در اختیار داریم نسبت به همه کشورها نفت و گاز ما یکجا بیشترین است.

ولی باید وضعیت اقتصادی ما وضعیتی به مراتب بهتر از وضعیت امروز باشد بدون تردید در میان کاندیداهای محترم که همه موظفیم به آنها به خاطر احراز صلاحیت از شورای نگهبان احترام بگذاریم دکتر ولایتی مجتهد امر سیاست است.

دکتر ولایتی قواعد و راه های تنظیم روابط با دنیا را می شناسد این نکته بسیار حائز اهمیت است مگر می توان یک امر بسیار مهم را یا حتی ساده را در اختیار فردی که ناآشنا با امور باشد قرار داد.

این امتیاز را دکتر ولایتی به نحو احسنت دارد. مردم باید وارد صحنه بشوند واگر انقلاب ما پیروز شد اگر ما در جنگ موفق شدیم بر همه دشمنانمان پیروز شویم به خاطر ورود مردم بود و اگر مردم در قالب بسیج ورود پیدا نمی کردند (این لشگر مخلص خدا که امام زیبا فرمود: بسیج لشگر مخلص خداست) امکان نداشت سرنوشت جنگ اینگونه رقم بخورد که ما پیروز شویم. صدام شکست بخورد.

در اقتصاد نیز همین گونه است. دولت آینده که دکتر ولایتی نیز به این اصل اعتقاد دارد باید تصدی گری را به حداقل برساند مردم باید وارد عرصه بشوند، دولت حمایت کند، تسهیلات بدهد، تضمین بدهد.

وی ادامه داد: دولت باید برنامه ای برای خرید محصولاتی مانند گندم و سایر محصولات مهم داشته باشد تا خیال کشاورز از این بابت راحت باشد تاکشاورز دغدغه ای برای فروش محصولات تولیدی نداشته باشد.

کشاورز باید اطمینان داشته باشد که محصول تولیدی خودش را باقیمتی معقول بفروشد. دولت باید محصول کشاورزی را به نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری کند.

وی ضمن اشاره به سابقه و روابط بین ایران واسلام و پیشینه تاریخی کشورمان ادامه داد: با توجه به خدمات متقابل ایران واسلام اقتضای ما این است که رئیس جمهور کشورمان فردی دانشمند باشد که دکتر ولایتی فردی دانشمند است.

این موضوع را می توان در تالیف  ۱۵۰ عنوان کتاب از وی در موضوعات مختلف به وضوح مشاهده کرد. هم در پزشکی و هم در تمدن اسلامی و هم در سیاست خارجی. این برای ما خیلی ارزش دارد که کسی که در راس امور اجرایی قرار دارد دانشمند باشد.

این متناسب با شان ملی ماست که رئیس جمهور ما فردی دانشمند باشد و یک انتظار دیگر از دکتر ولایتی دردولت آینده توجه ویژه به مشکلاتی مانند معیشت است که مشکلات معیشتی گره خورده با جوانان ماست.

مساله اشتغال و بیکاری یک مساله بسیار اساسی و دغدغه ملی است. بنابراین بنده هم به عنوان یکی از نمایندگان شما در خانه ملت این نکته را مطرح می کنم و این اطمینان را دارم که جناب دکتر ولایتی در این زمینه هم بسیار حساس هستند و هم دارای برنامه. زنان ۵۰ درصد جمعیت ما را تشکیل می دهند زنانی که مشکلات زندگی را به عنوان سرپرست خانوار دارند ملاحظه کنید که به چه میزان این مشکلات گسترده است.

مسائل مهمی مانند دغدغه اعتیاد که امروزه دامنگیر جامعه جوانان کشورمان شده است و دشمن برای جوانان ما و گرایش آنها به اعتیاد برنامه دارد.

بیش از دو میلیون از جوانان ما گرفتار اعتیاد هستند نجات معتادین از یک طرف و مبارزه با باندهای مخوف مواد مخدر از طرف دیگر مسئولیت بسیار مهمی است که به عهده دولت آینده است و خوشبختانه آقای دکتر ولایتی در کنار همه فضایلی که دارند چون یک پزشک متخصص متبحر هستند در امر درمان اعتیاد که واقعا اعتیاد یک بیماری است،معتاد یک بیمار است،معتاد گرفتار باید نجات پیدا کند.

در جامعه ما،ما نیازمند یک آرامش هستیم. رئیس جمهور باید کانون آرامش باشد در همه عرصه ها، سیاسی- اقتصادی، اجتماعی، آرامش به این معناست که ما در یک محیطی که رئیس دولت درگیر با مجلس نباشد بتواند تفاهم قابل قبولی نیز با سایر قوا داشته باشد. مشکلات را به سطح جامعه نکشاند.

شخصیتش به گونه ای باشد که به جامعه آرامش بدهد کل جامعه  ما در یک اطمینان خاطر بتواند برنامه ریزی کند هم برای کارهای شخصی و هم زندگی اجتماعی واقتصادی.

وی در پایان نیز به بحث تحریم ها اشاره کرد وافزود: تحریم ها یک امر جدیدی نیست و از زمانی که انقلاب اسلامی ما به پیروزی رسید این تحریم ها وجود داشته است جوانان دانشجوی ما لانه جاسوسی آمریکارا گرفتند آمریکایی ها در یک عکس العمل شروع کردند به اعمال تحریم.

به این تصور که ما ملتی هستیم در مقابل تحریم ها تسلیم می شویم. این ملت به خوبی نه فقط مقاومت کرد بلکه این تحریم را تبدیل به یک فرصت نمود.

وی در پایان تصریح کرد: ایجاد تحریم از طرف کشورهایی مانند آمریکا برای ما یک فرصت جدید ایجاد کرد و ما توانستیم با وجود تحریم ها پیشرفت های قابل توجهی در اموری که مورد تحریم قرار گرفته ایم داشته باشیم واگر تحریم ها نبود ما این همه پیشرفت نداشتیم.

بسیاری از کشورهای بزرگ اسلامی آرزو دارند که بتوانند بر دانش هسته ای مسلط شوند ولی به هیچ وجه نمی توانند. ما به فضل الهی بر تدابیر مقام معظم رهبری و تکیه بر کلمه کوتاه امام راحل که ما می توانیم فرزندان خلف ملت بزرگ ایران توانستند.

برچسب ها : معیشت ، مردم ، برنامه ، دکترولایتی ،
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: