velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۷۲۵
پ
کد خبر: ۳۸۹
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - 02 June 2013
دکتر ولایتی در نشست خبری مرکز ملی فضای مجازی:

توسعه هدفمند از اینترنت می تواند موجب اشتغالزایی شود/ دشمنان برای از کار انداختن نیروگاه بوشهر از طریق فضای مجازی تلاش می کردند

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه هم آمریکا و هم صهیونیست‌ها به قدرت سایبری جمهوری اسلامی ایران اقرار کردند، گفت: ایجاد نوعی حلقه دفاعی با استفاده از اینترنت ضروری است، چراکه دشمنان برای فشار سیاسی از فضای مجازی به عنوان اهرم استفاده می‌کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، مرکز ملی فضای مجازی ظهر امروز میزبان دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی و وزیر خارجه با سابقه کشورمان بود که دکتر ولایتی در سخنان خود که با حضور دهها خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی سریع‌تر از سایر رشته‌ها در جهان و کشور ما پیشرفت کرده است، عصر ما عصر سرعت گرفتن در تولید علم است.

به گفته وی، هم‌اکنون تعداد دانشمندانی که زنده هستند از تعداد علما و دانشمندانی که از ابتدای تاریخ بشر تاکنون آثارشان به ثبت رسیده، بیشتر است و این امر طبیعتا سرعت علم را در جهان نشان می‌دهد.

ولایتی با تأکید بر اینکه محوری‌ترین ارتباطات، ارتباطات راه دور اینترنت است، گفت: امروزه کاربرد اینترنت آنقدر زیاد شده که به تدریج همه عرصه‌ها را یکی پس از دیگری می‌پیماید، امروز تجارت الکترونیک در دنیا 1000 میلیارد دلار است که این رقم بسیاری است و باید به آن توجه داشته باشیم، وزارت دفاع آمریکا در عصر جهان دو قطبی برای مقاصد دفاعی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: اینترنت و فضای مجازی در واقع زندگی دومی است که در کنار زندگی دیگر، به تدریج عرصه را بر زندگی سنتی تنگ می‌کند، در کشور ما قریب به 20 میلیون نفر از بازی‌های اینترنتی استفاده می‌کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: با تشکیل مرکز ملی فضای مجازی که کار بجایی بود و با نظر مقام معظم رهبری تاسیس شد، عملا به سمت نوعی خودکفایی در فضای مجاز پیش رفتیم، فضای مجازی و اینترنت ابزاری است که می‌توان از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد، اما اگر توجه نکنیم یک تهدید به شمار می‌آید.

ولایتی با تأکید بر اینکه هم آمریکا و هم صهیونیست‌ها به قدرت سایبری جمهوری اسلامی ایران اقرار کردند، گفت: در موضوع هسته‌ای آنها می‌خواستند با استفاده از فضای مجازی رآکتور هسته‌ای ما را در بوشهر از کار بیاندازند اما موفق نشدند، بنابراین ایجاد نوعی حلقه دفاعی با استفاده از اینترنت ضروری است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه دشمنان برای فشار سیاسی هم از فضای مجازی و اینترنت به عنوان یک اهرم استفاده می‌کنند، توضیح داد: عدالت در امر به معنای این است که همه آحاد ملت بتوانند از امکانات موجود در کشور به طور یکسان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: زمانیکه گفته می‌شد عده‌ای رانت‌خواری یا ویژه‌خواری کردند، به معنای این است که این افراد به صورت استثنایی از فرصتی استفاده کردند که دیگران از آن محرومند.

علی اکبر ولایتی متذکر شد: وقتی می‌گویند که باید عدالت در جامعه برقرار شود یعنی همه فرصت‌ها باید به صورت یکسان در اختیار همه آحاد ملت قرار گیرد، طبق قانون برنامه پنجم پنج‌ساله توسعه پس از اتمام اجرای این برنامه، همه آحاد ملت باید به امکانات اینترنتی دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز ما این است که جوانان ما فاقد شغل‌اند، توضیح داد: یکی از شغل‌هایی که می‌تواند با توسعه کار این مرکز انجام شود، توسعه استفاده از اینترنت است؛ کشور هند بعد از استقلال از انگلیس یکی از اقداماتی که انجام داد توسعه آموزش و تحصیل بود و امروز کشور هند متخصصان زیادی را به مکان‌های مختلف در دنیا اعزام می‌کند و درآمد فوق‌العاده‌ای از طریق صادرات خدمات الکترونیکی به دست می‌آورد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خاتمه تصریح کرد: در انتهای اجرای قانون برنامه پنجم توسعه باید شبکه سلامت در سراسر کشور گسترش یابد و امکانات پزشکی و بهداشتی در سراسر ایران ایجاد و قابل دسترسی باشد که به نظرم این موضوع امکان‌پذیر نیست مگر با استفاده از امکانات فضای مجازی و گسترش اینترنت در سراسر کشور.

ولایتی همچنین عبارت فضای مجازی را نادرست خواند و گفت: مجازی بودن، شبهه دروغین بودن این فضا را به ذهن متبادر می کند در حالیکه فضای اینترنت فضایی جدی و واقعی است.

ولایتی تاکید کرد: طرفدار گسترش تجارت الکترونیک هستم و در عین حال باید توجه داشت که جنگ های آینده، جنگ الکترونیک است و باید در این عرصه بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.
برچسب ها : دکترولایتی ، فضای ، مجازی ،
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها