velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۵۶
پ
کد خبر: ۳۸۲
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - 02 June 2013
ولایتی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

خدمات حوزه سلامت را رایگان و پول را از چرخه درمان حذف می کنم

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد تا با تامین استادان دانشگاه ها، آنها مجبور به فعالیت در بخش ها و حوزه های دیگر برای تامین معیشت نباشند چرا که در غیر اینصورت سطح تحصیل ، آموزش و پژوهش افت خواهد کرد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز میزبان یکی از اساتید برجسته خود بودند که اکنون کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده است و ولایتی به عنوان رییس بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه مردم ما امروز 65 تا 70 درصد از هزینه درمان را پرداخت می کنند، افزود: ما اگر برنامه پنجم توسعه را در حوزه سلامت به صورتی که به تصویب مجلس رسیده است اجرا کنیم سهم بیمار به 30 درصد کاهش می یابد و این رقم دربرنامه های ششم و هفتم توسعه به صفر خواهد رسید.

ولایتی از روستائیان به عنوان یکی از مهمترین ارکان تولید در کشور یاد کرد و افزود: دفترچه بیمه خدمات درمانی روستایی از کارآیی لازم برخوردار نیست و این در شرایطی است که روستاییان مسئولیت تامین غذای کشور را بر عهده دارند.

وی گفت: موضوع سلامت و بیمه باید به عنوان مجموعه ای کامل مورد توجه قرار گیرد به گونه ای که علاوه بر تامین سلامت آحاد مردم ، بتواند پوشش بیمه محصولات همینطور درمان در دوران بازنشستگی و ازکارافتادگی را نیز به طور کامل پوشش دهد.

ولایتی با اشاره به هزینه های تحصیل به ویژه برای دانشجویان دوره های پزشکی افزود: هزینه تحصیل این گروه از دانشجویان بسیار بالاست و لازم است دولت اعتبارات لازم را در قالب وام و تسهیلات مورد نیاز برای تامین مسکن دانشجویان متاهل منظور کند.

وی در عین حال تاکید کرد: تحصیل دانش باید بسیار آسان باشد چرا که بازدهی آن به خود کشور خواهد رسید.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد تا با تامین استادان دانشگاه ها، آنها مجبور به فعالیت در بخش ها و حوزه های دیگر برای تامین معیشت نباشند چرا که در غیر اینصورت سطح تحصیل ، آموزش و پژوهش افت خواهد کرد .

ولایتی با بیان اینکه عدالت درپرداخت ها وجود ندارد اجرای عدالت در پرداخت ها را به کادر پزشکی خواستار شد.

وی همچنین افزود: در حوزه پژوهش باید کاری کنیم که تعلیمات ما به پژوهش های خودمان متکی باشد چرا که هیچ کسی در دنیا مطابق با شرایط بومی و منطقه ای ما فعالیت پژوهشی نخواهد کرد.

ولایتی با اشاره به هزینه بالای تاسیس بیمارستان و فضاهای درمانی در کشور گفت: برای ایجاد یک تخت بیمارستانی با تجهیزات کامل بیش از 400 میلیون تومان هزینه لازم است.

وی در عین حال توسعه تحصیلات تکمیلی را از جمله ضرورت ها و خواسته های به حق دانشجویان دوره پزشکی دانست و افزود: باید امکان و شرایط لازم برای تحصیلات تکمیلی همه دانشجویان دوره پزشکی فراهم شود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به این سوال که دیدگاه شما در حوزه سیاست خارجی چیست، تصریح کرد: دیدگاه مجموعه نظام و امام و رهبری ،توسعه روابط با همه کشورهاست و لازمه تحقق آن این است که طراحی و اراده لازم ایجاد شود چرا که توسعه روابط خود به خود حاصل نمی شود و ما برای این امر مهم لازم است کمربندها را محکم ببندیم.

ولایتی گفت: امنیت ما مدیون این است که در منطقه با همسایگانمان با صلح و صفا زندگی کنیم و ایجاد آرامش و صلح و ثبات منطقه ای با همکاری همسایگان کم هزینه ترین روش است.

وی با تاکید بر اینکه ما نه تنها با همسایگان نباید تنش داشته باشیم بلکه باید همکاری های ما توسعه یابد، افزود: ما نه تنها هیچ مشکلی در توسعه روابط با دیگر کشورها نداریم بلکه برعکس خواستار آن هستیم که شرایط برای برقراری رابطه با کشورهایی که مشتاق داشتن رابطه با ایران هستند، فراهم شود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: برگزاری کنفرانس اسلامی در ایران حاکی از عزم ملی برای توسعه روابط با دیگر کشورهاست.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص مسئله هسته ای هم افزود: مسئله هسته ای با تلاش قابل حل است، ما از حقوق هسته ای خود که غنی سازی و استفاده از انرژی صلح آمیز است عقب نشینی نمی کنیم و اعتقاد داریم اگر گفتگوها با کیفیت و مدبرانه باشد از این پیچ مهم می توان عبور کرد.

ولایتی در خصوص حجاب گفت: زنان ایرانی، زنان عفیفی هستند ما مشکلی در حوزه حجاب نداریم چرا که عفاف جزء لاینفک زنان ایرانی است حتی در حجاری های تخت جمشید هم این موضوع را می توان به وضوح دید، ما حتما باید در این حوزه کارهای فرهنگی انجام دهیم.
برچسب ها : دکترولایتی ، پول ، درمان ، بیمه ، حذف ، رایگان ،
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها