velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۹۸۷
پ
کد خبر: ۳۷۵
تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - 01 June 2013

ترقی: ولایتی حمایت اصولگرایان اصیل را با خود دارد

ترقی با تاکید بر اینکه «جریان اصولگرا جریان اصیل انقلاب است» گفت: طیف اصولگرا باید رویش داشته و به‌روز بوده و نباید متکی به گذشته باشد. انقلاب بدون آنها مفهومی ندارد و این مسئله برعکس نیز هست و اینها نیز بدون انقلاب مفهومی ندارند.
عضو ارشد حزب موتلفه در گفتگو با راه دانشجو معتقد است که «طبق نظرسنجی ها بیش از 48 درصد از مردم گروه مرجعشان هنوز روحانیت است، یعنی همان طیف سنتی اصولگراها، یعنی مردم هنوز به میزان قابل توجهی موضع گیری های سیاسی خود را در کشور با نظری که روحانیت می دهد هماهنگ می کنند».

حمیدرضا ترقی در این گفتگو تاکید کرد: من اولا اینگونه تقسیم بندی ها را قبول ندارم، ثانیا اصولگرایان ولو سنتی، در واقع جریانی هستند که همچنان به اصول و آرمان های انقلاب پایبندند و همین گروه اند که در واقع ریگ ته جوی انقلابند و تحت تاثیر نوسانات و یا التهابات سیاسی یا هیجانان موقت قرار نمی گیرند و حضور و رای ثابتی هم در انتخابات دارند و رای آنها متکی به همان گروه مرجعی است که به آن اطمینان و اعتماد دارند و چنانچه پشت هر جریانی قرار بگیرند رای قابل ملاحظه ای از جامعه را کسب می کنند و این یعنی اینکه کنار نرفته و به محاق نرفته اند.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: همین گروه سنتی خود تصمیم گرفتند و مصرند که نیروهای نواندیش و نوگرا و جوان اصولگرا وارد صحنه شده و حضور داشته باشند و از این طیف سنتی به عنوان پشتیبان ثابت استفاده کنند و همچنان نقش پدری و هدایتی خود را به مجموعه اصولگراها حفظ کنند و همانطور که برای جوانان اصولگرا ارزش قائلند آنها نیز به این طیف احترام می گذارند و در موارد اختلافی بخش نواندیش به این گروه سنتی رجوع می کنند.

ترقی با تاکید بر اینکه «جریان اصولگرا جریان اصیل انقلاب است» گفت: طیف اصولگرا باید رویش داشته و به‌روز بوده و نباید متکی به گذشته باشد. انقلاب بدون آنها مفهومی ندارد و این مسئله برعکس نیز هست و اینها نیز بدون انقلاب مفهومی ندارند.

معاون امور بین الملل حزب موتلفه بیان داشت: در مجموع فکر می کنم که حمایت این جریان از دکتر ولایتی کمک می کند که جریان های نواندیشی که به تحزب گرایش ندارند از وی حمایت کنند.

ترقی در در توضیح جلسه ائتلاف سه گانه با آیت الله مهدوی کنی نیز گفت: بحث اختلافی در دیدار ائتلاف سه گانه با آیت الله مهدوی کنی نبوده، بلکه در حال حاضر رفتار بزرگان درس خوبی برای همه نیروهاست، یعنی اینکه آقایان به جای اینکه دستوری عمل کنند، کار می کنند که این افراد خود به جمع بندی برسند، یعنی با بررسی پایگاه اجتماعی خود به این نتیجه برسند که چه کسی در نظرسنجی ها رای بیشتری دارد و  بماند و چه کسی برود، ولی به وی کمک کنند و این نوع برخورد برای نسل گذشته نشان از پختگی و اعتماد به نسل جدید است.

وی با رد این نکته که دیگر «روزنامه های طیف اصولگرای سنتی تاثیرگذاری گذشته را ندارند»، گفت: تاثیرگذاری به وسیله روزنامه هایی چون رسالت یا جمهوری اسلامی صورت نمی گیرد، در حال حاضر جریان مجازی رشد قابل توجهی داشته و تاثیر بسیار عمیقی بر جامعه دارد و این دو روزنامه و مانند آنها فقط تریبون و نماد تفکرات این طیف سیاسی است.
برچسب ها : ترقی ، ولایتی ، حمایت ، اصئلگریان ، اصیل ،
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها