velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۸۹۳
پ
کد خبر: ۳۲۸
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - 29 May 2013

ستادنسل آفتاب حمایت خود را از ولایتی اعلام کرد

جمعی از تشکلها و فعالان دانشجویی بیانیه ای تاکید کردند: ستادنسل آفتاب بر مبنای نظرات و خواستهای شورای مرکزی و اجرایی حمایت قاطع و همه جانبه خود را از حضور علی اکبر ولایتی در عرصه انتخابات اعلام می کند.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، جمعی از تشکلها و فعالان دانشجویی حامی علی اکبر ولایتی بیانیه ای منتشر کرده اند که مشروح آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم


ملت سرفراز ایران اسلامی در مقطعی حساس از حیات انقلاب اسلامی ایران و در آستانه انتخاب سرنوشت ساز دیگری قرار گرفته است.بی تردید انتخابات آتی ریاست جمهوری  آغازی بر فصل جدید خدمت رسانی و عرضه دستاوردهای ملموس نظام مقدس جمهوری اسلامی در داخل کشور و اثبات توانمندی الگوی بی بدیل مدیریت مبتنی بر نظام دینی و مردمی در جهان است و در این میان وظیفه آحاد ملت شریف ایران در این برهه حساس حضور هوشمندانه در عرصه انتخابات و در مسیر چهار ساله پیش رو انتخاب خدمتگزارانی است که در عین پایبندی به اصول انقلاب اسلامی ترسیم کننده مختصات مسیر آینده کشور به سوی تعالی و پیشرفت در سال های آتی باشد.


انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران حائز ویژگیهای برجسته ای به لحاظ داخلی و بین المللی است و لذا ما دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی معتقد هستیم فرد منتخب ملت باید از صلاحیتهای ویژه ای جهت هدایت کشور برای عبور از این پیچ تاریخی برخوردار باشد.حجم بی سابقه تهدیدات و تنگ نظری ها و بدخواهی ها در امتزاج با محدودیتهای کم نظیر اقتصادی و بین المللی در خصوص ملت مسلمان و آزادی خواه ایران اسلامی نشان می دهد جهان مزور غرب امروز با سودای خام تسخیر قله های عزت و افتخار این ملت خدا جو در پی محو دستاوردهای استقلال و خودباوری کشور است.


در این شرایط سیاست سکان دار اجرایی آتی کشور باید ضمن عبور نظام مقدس جمهوری اسلامی از بحرانهای از پیش طراحی شده و با سازماندهی نیروهای اصیل انقلاب و توجه به اصول و مبانی اعتقادی و نظام فکری انقلاب اسلامی را در افق دید خود قرار دهد و این مهم نیازمند خردورزی تجربه و تدبیر است.


امروز دانشگاه به عنوان نهادی خدمت گذار و سازنده در عمل به وظیفه شرعی ، ملی و تاریخی خود باید حضوری فعال در تمام عرصه های تصمیم سازی و فرایند مدیریت کشور داشته باشد و نخستین منزل در مسیر ادای این تکلیف الهی حضور پرشور و سازنده تمامی دانشگاهیان در عرصه انتخابات است.


در این راستا ستاد نسل آفتاب که با حضور تعداد کثیری از فعالان جنبش دانشجویی و فارغ التحصیلان سراسر کشور شکل گرفته است و با استعانت از خداوند تبارک و تعالی و در راستای عمل به منویات مقام عظمای ولایت فعالیت خود را در انتخابات آتی ریاست جمهوری آغاز می کند. ستاد نسل آفتاب بر مبنای نظرات و خواستهای شورای مرکزی و اجرایی خود حمایت قاطع و همه جانبه خود را از حضور آقای دکتر علی اکبر ولایتی در عرصه انتخابات اعلام نموده و امید وار است با تلاش و مجاهدت اعضای خود بتواند ضمن تحقق بخشی از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد فضای بانشاط انتخاباتی و تحقق مشارکت حداکثری در انتقال خواستها نظرات و آرمانهایی دانشگاهیان کشور به رئیس جمهور آینده جمهوری اسلامی ایران توفیق یابد.


این ستاد تلاش خواهد کرد در این انتخابات در تحقق اهداف ذیل تلاش نماید:


1-      توجه به اصول و مبانی مکتب انسان ساز اسلام به عنوان یگانه راه خروج جهان به ظاهر متمدن از فرو بستگیها و تارهای پیدا و پنهان تنیده شده بر مسیر سعادت انسان ،شاهراه توفیق در تمام فعالیتهای اجتماعی است. نیروی اراده و ایمان ملت ایران امروز زمینه ساز حرکتهای مردمی در سراسر جهان است و بی تردید تمام خیزشها و ایستادگیها و پایمردیها از این حرکت نشات گرفته است.ما بر خلاف آرای منحرفین و بازماندگان از مسیر عدالت و تقوا معتقدیم عصر جدیدی در بازگشت و گرایش حقیقی به مبانی اصیل اسلام فرا رسیده است و نقش عمده دانشگاه و دانشگاهیان دمیدن هر چه پر توان تر روح اسلام خواهی و حق طلبی در کالبد این تحرکات است.


2-      توجه به تجربه و توانمندیهای آزموده در مدیران هر کشور کلید توفیق در عرصه مدیریت اجرایی کشور است.متاسفانه تند رویها ، حاشیه سازیها ، و خبر پراکنی های خالی از محتوا و بی مورد در سالهای اخیر ضربات متعددی به بدنه اجرایی کشور وارد نموده و چالشهای متعددی فراروی نظام ایجاد کرده است و به جرات می توان گفت بخش عمده این تحرکات معلول استفاده از افرادی است که تا کنون شناخت تجربه ای از حضور در فعالیتهای اجرایی نداشته اند.به جرات می توان گفت بدنه دانشگاهی کشور امروز در توجه توام به تخصص و تعهد توان حضور فعال در ساختار اجرایی و بر نامه ریزی کشور را دارد و انتظار می رود توجه به این پتانسیل عظیم و در خور توجه به عنوان یکی از مهمترین راهها ی برون رفت از این مشکل مورد توجه مسئولان اجرایی کشور قرار گیرد.


3-      توجه به اصل اعتدال در مسند ریاست جمهوری یک اصل مهم و غیر قابل انکار است. رئیس جمهور آتی جمهوری اسلام ایران در روز پس از انتخاب رئیس جمهور تمام اقشار و آحاد ملت و تمام سلایق و تفکرات است و این امر لزوم توجه به اعتدال به عنوان بستر اساسی توسعه و شکوفایی توانمندیها و ظرفیتهای ملی و پرهیز از تصمیمیات آنی و حساب نشده که مع الاسف  بخشی از رویه جاری دولت در دو دوره گذشته به شمار می آمده است را دو چندان می کند.


4-      تاکید دین مبین اسلام بر مشورت پذیری مدیران جامعه اسلامی فرازی تابناک از تاریخ خردورزی و توجه به خواست عمومی در نظام اجتماعی اسلام است.مشورت پذیری دولت آتی از متخصصین و کارشناسان زمینه ساز به حداقل رساندن امکان خطا و  کاهش قابل توجه هزینه های ملی ناشی از تصمیمیات بزرگ خواهد گردید.


5-      توجه ویژه به حل بحرانهای بین المللی که با هدف تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اجرا در آمده اند بخشی دیگر از توجهات و ضرورتهای دوره آینده ریاست جمهوری اسلام یاران است.رئیس جمهور آینده باید از ظرفیت و توانمندی لازم جهت سازماندهی نیروها و پتانسیلهای نظام در خنثی کردن توطئه های همه جانبه بین المللی بر علیه منافع ملی را دارا بوده و بتواند مسیر آتی حرکت سرافراز نظام را در عرصه بین المللی ترسیم کند و ضمن توجه به حفظ اصول، ارزشها و دستاوردهای مجاهدت ملی در عرصه استقلال توجه لازم را به کاهش تنشها به عمل آورد.
 
ستاد نسل آفتاب ضمن دعوت از تمامی جوانان ، دانشجویان ، فارغ التحصیلان دانشگاهی درجهت حمایت از آقای دکتر علی اکبر ولایتی حضور یکایک برادران و خواهران را در فعالیت این ستاد گرامی داشته و امیدوار است دانشگاهیان کشور در عمل به وظیفه سرافراز باشد.

جمعی از تشکلها و فعالان دانشجویی حامی دکتر علی اکبر ولایتی
برچسب ها : حمایت ، ستاد ، نسل ، آفتاب ، ولایتی ،
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها