velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۵۲
پ
کد خبر: ۳۱۴
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - 29 May 2013

بروجردی: ‌ارتباط منطقی با دنیا مهم‌ترین خط ‌مشی‌ ولایتی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خط قرمز ولایتی در سیاست خارجی را ارتباط با آمریکا دانست و گفت: آمریکا‌ دشمن بزرگ ایران است و در کنگره آنها میلیون‌ها دلار برای براندازی نظام جمهوری اسلامی تصویب کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر علاء الدین بروجردی در آیین افتتاح ستاد مرکزی دکتر علی‌اکبر ولایتی در استان کهگیلویه و بویراحمد که در بلوار بویراحمد یاسوج صورت گرفت، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی و مهم رئیس‌جمهور این است که باید متدین باشد.

این فعال سیاسی ابراز داشت: در یک نظام الهی زندگی می‌کنیم که مشروعیت آن از ولایت‌فقیه است و ولایت فقیه هم یک مکتب سیاسی به مانند مکاتب مادی دیگر نیست بلکه دستوری الهی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر تدین، ولایت‌مداری هم شرط اساسی برای انتخاب یک رئیس‌جمهور در این نظام الهی است و پس از انتخاب باید در عمل ولایتمداری خود را نشان داده و آن را حفظ کند.

بروجردی از خصوصیات ولایتی در همین ارتباط گفت و افزود: ولایتی تدین خود را در رفتار و اعمال نشان داده و در بحث ولایتمداری هم ایشان در عمل پایبندی خود را ثابت کرده است.

معاون اسبق وزیر امور خارجه تصریح کرد: اجازه نداریم که بگوییم رهبری از چه کسی حمایت خواهند کرد ولی همه می‌دانیم که مقام معظم رهبری در دوران پر برکت ریاست جمهوری خویش دو مرتبه ولایتی را به عنوان نخست‌وزیر معرفی کردند که هر بار به دلایلی این انتخاب به وقوع نپیوست و این خود نشان دهنده اعتماد حضرت ایشان به دکتر ولایتی دارد.

بروجردی از اعتماد امام و رهبری به ولایتی گفت و افزود: ولایتی فردی مورد وثوق امام و رهبری بوده و هست آنجا که در قطعنامه 598 امام راحل می‌فرمایند آنچه که نظر ولایتی است نظر من هم هست.

معاون ولایتی در وزارت امور خارجه در دهه 60 و 70 ادامه داد: اکنون هم به رئیس جمهوری نیاز داریم که با ولایت زاویه پیدا نکند یا بخواهد اجتهادی در برابر نص رهبری داشته باشد.

بروجردی از حسن اعتماد رهبری به ولایتی در سپردن برخی امور به وی گفت و افزود: مشاور عالی رهبری در امور بین‌الملل، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و حضور در شورای عالی امنیت ملی همه نشان از حسن اعتماد رهبری معظم انقلاب به دکتر ولایتی دارد.

وی به برخی از کارهای بزرگ ولایتی در طول 30 سال اخیر اشاره کرد و گفت: ایجاد آشتی میان حزب‌الله و امل و همچنین کمک به پایان جنگ در شبه جزیره بالکان از اقدامات بزرگی ولایتی بود و از همه مهم‌تر که با تدبیر و استقامت ولایتی اروند به چنگ صدام دیوانه نیفتاد آنجا که عده‌ای از سیاسیون که نمی‌خواهم نامی از آن‌ها ببرم از ترس قائل به واگذاری اروند بودند.

بروجردی خط قرمز ولایتی در سیاست خارجی را ارتباط با آمریکا دانست و افزود: آمریکا اکنون دشمن بزرگ ایران است و در کنگره آن‌ها میلیون‌ها دلار برای براندازی نظام جمهوری اسلامی تصویب کرده‌اند.

وی ایجاد ارتباط منطقی با دنیا را از مهم‌ترین خط ‌مشی‌های سیاست خارجی ولایتی ذکر کرد و افزود: باید با همه کشورهای همسایه و عربی ارتباط و تعامل داشته باشیم و عزت کشور خود را نیز در این ارتباط حفظ کنیم.

بروجردی بداخلاقی سیاسی را در ذات ولایتی ندانست و افزود: این کاندیدای انتخاباتی با عهدی که با مردم بسته پایبند است.

این فعال سیاسی به حمایت بیشتر گروه‌های اصولگرا از ولایتی اشاره کرد و گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری که شامل 18 تشکل همسو بوده از ولایتی در انتخابات حمایت می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها