velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۷۳
پ
کد خبر: ۲۹۰۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 02 November 2022
وزیر خارجه سوریه در دیدار با دکتر ولایتی

ملت و دولت سوریه در کنار ملت و دولت ایران قرار دارد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با فیصل مقداد وزیر امورخارجه سوریه دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه و مسایل منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.

در ابتدای این دیدار فیصل مقداد ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور سوریه به محضر مقام معظم رهبری و ابراز خرسندی از ملاقات مجدد با دکتر ولایتی گفت: جمهوری اسلامی ایران برادر، دوست و همراه دولت و ملت سوریه است و همکاری دو کشور نقطه قوت محور مقاومت می‌باشد.
وزیر خارجه سوریه با محکوم نمودن حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر شاهچراغ افزود: حوادث و اتفاقات اخیر در ایران حاصل خباثت و دشمنی امریکا و اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران است و ملت و دولت سوریه با تمام توان در کنار و همراه ملت و دولت ایران قرار دارد.
دکتر ولایتی هم در این دیدار که سفیر سوریه در ایران نیز حضور داشت، ضمن تشکر از رئیس جمهور سوریه گفت: ملت سوریه بیش از ١١ سال با بدترین و جنایت کار‌ترین تروریست‌های جهان مبارزه کرد و به لطف خدا، عنایت ائمه اطهار و رشادت‌های انجام شده به پیروزی نائل آمد و یکی از دلایلی تحمیل این جنگ ناجوانمردانه که قریب به ٨٠ کشور و در راس آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیست در آن حضور داشتند، نقش مهم و تاثیرگذار سوریه در جبهه مقاوت است.
دکتر ولایتی در ادامه با یادآوری تلاش‌های ایران با همراهی مرحوم حافظ اسد رئیس جمهور فقید سوریه در اتحاد جریانات مقاومت افزود: این درخت تناور و ریشه داری که امروز به عنوان محور مقاومت شاهد صلابت و اقتدار آن هستیم، حاصل بیداری به وجود آمده در منطقه در اثر پیروزی انقلاب اسلامی به علاوه نگاه ویژه امام راحل (ره)، درایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و هوشمندی رئیس جمهور مرحوم سوریه و از همه مهم‌تر ایستادگی دکتر بشار اسد است.
وی گستردگی و استحکام جریان مقاومت در منطقه را حاصل همکاری‌های دو کشور دانست و گفت: تلاش‌های طولانی و ارزشمند دو کشور پس از گذار از مراحل پیچیده و پر فراز و نشیب و شکل گیری جریان مقاومت و اتحاد کشور‌های منطقه بسیار مهم است و امروز شاهد شکوفایی عنصر مقاومت در جای جای منطقه و جهان علیه هجوم امریکا و صیهونیست‌ها هستیم. دکتر ولایتی تصریح کرد: وجود مقاومت اسلامی در لبنان، رشد مبارزات فلسطین، پیروزی مردم عراق در برپایی حکومت مبتنی بر آرای مردمی و آرمان‌های اسلامی و ملی به همراه ظهور پایداری مردم سلحشور یمن، همگی نشانه‌هایی از پیروزی و پیشرفت تدریجی جریان مقاومت در منطقه و جهان است که نگرانی بیگانگان و در راس آن‌ها امریکا و صیهونیست‌ها را به دنبال داشته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها