velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۸۶
پ
کد خبر: ۲۸۳۹
تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - 11 December 2021
حضور وزیر بهداشت و رئیس بیمارستان مسیح دانشوری

ساختمان امام حسن مجتبی(ع) بیمارستان مسیح دانشوری افتتاح شد

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت روز شنبه ۲۰ آذر ماه و به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، با حضور در بیمارستان مسیح دانشوری، طی مراسمی ساختمان امام حسن مجتبی(ع) این بیمارستان را افتتاح کرد.

ساختمان امام حسن مجتبی(ع) بیمارستان مسیح دانشوری افتتاح شد

در ابتدای این برنامه که دکتر زالی رییس ستاد مقابله با کرونای تهران نیز حضور داشت، دکتر ولایتی ضمن خیر مقدم به وزیر بهداشت گفت: بسیار خرسندیم که دکتر عین اللهی برای دومین بار در بیمارستان مسیح دانشوری که خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا بوده است حضور یافتند و این مرکز نه تنها در بیماری کرونا بلکه در مقابل هر بیماری مهمی که در کشور شیوع پیدا کند، طور ویژه فعالیت می‌نماید. اما در مورد شیوع کرونا، روز‌های پرتلاشی را همراه با اماده سازی تجهیزات و امکانات برای رسیدگی و خدمات رسانی حداکثری به بیماران شاهد بودیم که باید از همه همکاران، کادر درمانی و پرستاران این مجموعه تقدیر و تشکر نمایم.
وی افزود:  این مرکز در تمام ایام سخت کرونا تلاش کرد تا اکثر مراجعه کنندگان را بپذیرد و با تمام توان به مردم اراه خدمت گردید وافتخار بزرگی برای همه ما در این مرکز است و در ابتدای آغاز شیوع کرونا، ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخت در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد: خوشبختانه وزیر بهداشت با جدیت موضوعات را پیگیری و موفقیت‌های ارزشمندی به ویژه ورود ۱۱۰ میلیون واکسن در این مدت کوتاه داشته اند که موثرترین راه برای مقابله با کروناست وی افزود ظرفیت مهیا شده در بیمارستان مسیح دانشوری حدود ۱۲۱۳ تخت است که ۳۷۷ تخت در ساختمان جدیدالتاسیس امام حسن مجتبی (ع) و ۱۴۰ تخت هم در سوله تازه تاسیس خواهد بود و مجموعه ظرفیت بیمارستان افزایش یافته است که این رقم، تعداد مناسب و بی نظیری در حوزه‌های مختلف به ویژه فوق تخصصی ریه است.
دکتر ولایتی با اشاره به تلاش بیمارستان مسیح دانشوری برای احیای طب سنتی در کشور هم افزود: طب ایرانی و طب سنتی که از سوی برخی به ان خدشه وارد می‌شود، باید به طور شفاف برای مردم توضیح داده شود و احیا گردد و لذا تلاش کردیم با کمک متخصصان در این زمینه نیز قدم موثری در مرکز برداریم.
وی به حضور گروه‌های داوطلب برای کمک رسانی در بیمارستان هم اشاره کرده و گفت: خوشبختانه در این مدت، جمع زیادی از بسیجیان به عنوان مددکاران اجتماعی داوطلب همکاری داشته اند و با کمک برخی از خیرین نیز در زمینه حمایت از گروه‌ها و اقشار آسیب پذیر به ویژه در زمینه تامین دارو تلاش کردیم.
در ادامه این برنامه وزیر بهداشت ضمن تشکر از دکتر ولایتی و متخصصان، کادر درمان و پرستاران در بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر این که امروز شاهد شکوفایی بیمارستان مسیح دانشوری هستیم گفت: امروز نام ایران در جهان با افتخار برده می‌شود که همه را به یاد امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌اندازد. خدمات پزشکی ایران در منطقه کم نظیر است و قبل از انقلاب به سایر کشور‌ها وابسته بودیم و بسیاری از بیماری‌های ساده را نمی‌توانستیم درمان کنیم، اما امروز در علوم پزشکی در قله قرار داریم و در تمام نقاط کشور وضعیت مناسبی وجود دارد.
دکتر عین اللهی ادامه داد: امروزه پیشرفته‌ترین درمان‌ها را در کشور انجام می‌دهیم و موظف به حفظ این کیفیت هستیم و لذا بیمارستان مسیح دانشوری به ویژه در حمایتی که از اقشار آسیب پذیر دارد، بیمارستانی الگو در کشور است.
وزیر بهداشت تصریح نمود: این بیمارستان از پیشرفته‌ترین پزشکان برای درمان محرومان و حمایت از ظرفیت خیرین استفاده می‌کند و وظیفه وزارت بهداشت نیز حمایت از این مرکز است که باید مراتب تقدیرو تشکر خود را اعلام نمایم.
وی تصریح کرد: این یک جهاد است و هر بیماری که به کمک خیرین درمان شود، ثواب بی اندازه‌ای دارد و امیدواریم نهضت بهره مندی از ظرفیت خیرین را به شکل کامل تری شاهد باشیم.
وزیر بهداشت گفت: در ابتدای مبارزه با کرونا واکسن در اختیار نبود و با کار جهادی، امروز ۱۷۴ میلیون دز واکسن وارد کشور شده که ۱۵۰ میلیون آن وارداتی است و حدود ۱۱۰ میلیون واکسن نیز تزریق گردیده و نکته مهم این که در این زمینه خیرین همراه بوده اند و عمده این کار با حمایت و کمک خیرین انجام شده و امروز در مرحله‌ای قرار داریم که روزانه یک میلیون دز واکسن تزریق می‌شود و امیدواریم با تلاش بیشتر بتوانیم در نهایت شاهد شکست این بیماری در کشور باشیم.

وزیر بهداشت در ادامه این برنامه از بخش‌های مختلف بیمارستان مسیح دانشوری، مرکز جدید جامع پیوند اعضاء کلیه، کبد، ریه، قلب و پانکراس بازدید کرد و ساختمان امام حسن مجتبی (ع) را افتتاح نمود.
با افتتاح ساختمان امام حسن مجتبی (ع)  بیمارستان مسیح دانشوری و همچنین آغاز دوره جدید فعالیت‌های پژوهشی درساختمان امام باقر (ع) و توسعه کلینیک‌ها و درمانگاه اورژانس و افزایش تخت‌های تحت نظر اورژانس، در مجموع تعداد تخت‌های بیمارستان به ۱۲۱۳ عدد افزایش داشته است.
گفتنی است موسسه پژوهشی امام باقر (ع) این مرکز نیز در ۱۱ طبقه درحال تاسیس است که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت پروژه داشته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها