velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۳۶۰
پ
کد خبر: ۲۸۲۶
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - 09 November 2021

پیام تسلیت دکتر ولایتی در پی درگذشت شخصیت برجسته بوسنی و هرزگوین

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی، طی پیامی درگذشت حسن چنگیچ یکی از باسابقه‌ترین مبارزان بوسنی و هرزگوین را تسلیت گفت.

پیام تسلیت دکتر ولایتی در پی درگذشت شخصیت برجسته بوسنی و هرزگوین

در پیام دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی خطاب به باقر عزت بگوویچ رئیس حزب اقدام دمکراتیک بوسنی و هرزگوین  آمده است:خبر درگذشت شخصیت برجسته و مبارز خستگی ناپذیر بوسنی و هرزگوین، مرحوم حسن چنگیچ را با تاسف و تاثر دریافت نمودم. آن شخصیت مومن و مجاهد، پس از انقلاب اسلامی ایران، تحت تاثیر اندیشه‌های معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)، عمر با برکت خویش را صرف تحقق آرمان‌های بلند ملت بزرگ و مسلمان بوسنی و هرزگوین نمود و از این رهگذر خدمات عظیم و مثال زدنی را به مردم مظلوم آن کشور  چه در زمان دفاع و چه پس از آن در کارنامه خود ثبت و ضبط نمود.
وزیر خارجه پیشین کشورمان افزود: در دوران دفاع از بوسنی و هرزگوین اینجانب در سفر‌های متعددی که به عنوان وزیر خارجه به سارایوو داشتم از نزدیک شاهد تلاش‌ها و فداکاری‌های آن مرحوم در کنار رهبر فقید مسلمانان بوسنی و هرزگوین، مرحوم علی عزت بگوویچ بودم.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: بی تردید باید اذعان کرد نه تنها ملت بوسنی و هرزگوین یک وطن‌پرست، مبارز نستوه و شخصیتی ممتاز و کم‌نظیر را از دست داد بلکه جهان اسلام نیز فقدان مردی نستوه و نیک اندیش را احساس می‌نماید.
دکتر ولایتی در پایان این پیام آورده است: لازم می‌دانم مراتب تسلیت، تعزیت و همدردی خود و اعضای محترم مجمع جهانی بیداری اسلامی را که از مدافعان و تلاش گران آرمان‌های بلند بیداری اسلامی در جهان بود، به دولت و ملت بزرگ بوسنی و هرزگوین، جنابعالی، خانواده معزز و جامعه مسلمانان آن کشور ابراز داشته و برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی مسئلت می‌نمایم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها