velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۳۱۲
پ
کد خبر: ۲۷۸۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - 07 July 2021
در تماس تلفنی دکتر ولایتی و رئیس جمهور عراق

بر توسعه و تقویت روابط دوجانبه تاکید شد

دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امناء دانشگاه آزاداسلامی، در تماس تلفنی روز سه شنبه ۱۵ تیرماه، با دکتر برهم صالح رئیس جمهور عراق گفتگو و در خصوص آخرين تحولات منطقه ای و توسعه و تعمیق روابط دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

دکتر ولایتی با اشاره به اقدامات مثبت رئیس جمهور عراق و همچنین ملاقات های خود با مسئولان و برادران عراقی و تاکید بر نگاه مثبتمقامات عالی دو کشور در ارتباط با توسعه روابط گفت: کمتر دو کشوری در دنیا می توان سراغ گرفت که مانند ایران و عراق این مقدارمشترکات متعدد و عمیق داشته باشند و آنچه در زمان صدام  روی داد یک استثنا در تاریخ مشترک دو کشور می باشد که ارتباطی بهخواسته دو ملت نداشته است.

رئیس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در هیچ کجا نمی توان دو کشوری را یافت که حدود ۸ سال جنگ را تجربهکرده باشند و بعد از ۸ سال که سایه جنگ برطرف شد این گونه با برادری و صمیمانه با یکدیگر ارتباط داشته باشند و مقام معظم رهبرینیز همواره بر توسعه روابط در تمامی زمينه ها تاکید دارند.

دکتر ولایتی تاکید کرد: یکی از راه های توسعه و تعمیق روابط، تقویت تعاملات علمی و آموزشی در سطوح عالی است و حسب اطلاع دربرخی مناطق عراق و از جمله سلیمانیه که جنابعالی به آنجا تعلق دارید برای تاسیس دانشگاه تمایل وجود دارد و این آمادگی برایتاسیس شعبه دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق مختلف جهت کمک و حمایت از  تحصیلات عالی عراق وجود دارد.

دکتر برهم صالح هم با ابراز خرسندی از حسن ظن موجود گفت:  مراتب احترام و سلام من را به محضر مبارک حضرت آیت الله العظمیخامنه ای ابلاغ بفرمایید و آرزوی توفیق می کنم در این شرایط حساس و مهمی که ایران و منطقه در آن قرار دارد.

رییس جمهور عراق  افزود: از دیدگاه های شما در خصوص روابط دو کشور مطلع هستم  و می توانیم بررسی و گفتگوهای لازم را برایايجاد زمینه های توسعه همکاری ها و تقویت روابط دوجانبه و تعاملات دو ملت دوست، برادر و مسلمان عراق ایران در جهت روابطیمستحکم تر و گسترده تر داشته باشیم.

وی افزود: مفتخر خواهیم بود که جنابعالی را در بغداد برای گفتگوهای بیشتر ملاقات کنیم و شما احتیاجی به دعوت‌نامه ندارید و اینجا درمیان برادران خود هستید و در جایگاه رسمی هم از طرف بنده همیشه دعوت از جنابعالی آماده است تا بیشتر در خصوص تقویتارتباطات بحث و تبادل نظر داشته باشیم.

دکتر برهم صالح تاکید کرد: عراق روی ارتباطات، همکاری ها، تعامل، کمک و برادری رهبری، ملت و دولت ایران حساب می کند و اهمیتقائل است و ان شاالله هر دو کشور بتوانند در این زمینه اقدامات بیشتری را داشته باشند.

وی تصریح کرد: با نظر شما در زمینه ارتباطات دو کشور موافقم و این روابط ویژگی ها و خصوصیات ویژه و کم نظیری دارد و بر تاریخ،جغرافیا، دین و فرهنگ دو کشور استوار است. در رابطه با تقویت پیوندهای علمی و فرهنگی هم دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه ویژه ای درسلیمانیه دارد و از پیشنهاد تاسیس شعب  دانشگاه آزاد در عراق استقبال می کنیم و همه گونه امکانات و تسهیلات را در این زمینه ارائهخواهیم کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها