velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۵۸۶
پ
کد خبر: ۲۷۵۶
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - 13 April 2021
در جریان بازدید دکتر ولایتی از بخش پیوند اعضا تاکید

خدمت رسانی ضروری در بیمارستان مسیح دانشوری با قوت ادامه دارد

بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان جبهه مقدم مبارزه با ویروس کرونا در بیش از یک سال گذشته با تمام تلاش، همت و همراهی تمامی کادر درمانی فعالیت های خود را در این خصوص آغاز و ادامه داده است و در بخش های دیگر خدمت رسانی ضروری براساس دستورالعمل وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به بیماران غیر کرونائی نیز ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان مسیح دانشوری، دکتر ولایتی روز سه شنبه 24 فروردین ماه، از بخش های مختلف مرتبط با پیونداعضاء بازدید و ضمن عیادت از بیماران، روند ارائه خدمات به بیماران غیر کرونائی و از جمله پیوند اعضاء را مورد بررسی قرار داد.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر این که از ابتدای آغاز پاندمی کرونا تاکنون، این مجموعه با تمام توان در مقابله با ویروسمنحوس کرونا ایستاده است گفت: تمامی کادر متخصص، درمانی، پزشکی، پرستاری وکلیه همکاران علیرغم تمامی مشکلات و مخاطرات،دلسوزانه ایستادگی و تلاش نموده اند و خاضعانه از تمامی آنان تقدیر و تشکر می کنم و در عین حال ضروری است که در بخش هایدیگر نیز روند درمانی و ارائه خدمات حداکثری به  بیماران غیر کرونائی نیز پیگیری و با جدیت دنبال گردد.

وی افزود: خوشبختانه در شرایطی که بیماری کووید ۱۹ بخش های داخلی، اورژانس  و مراقبت های ویژه را در بیمارستان دکتر مسیحدانشوری تحت تاثیر قرار داده است و یکی از رسالت های بیمارستان، خدمت رسانی به  آنان در زمینه تشخیص و درمان می باشد اماسایر فعالیت های این مرکز  جهت نجات جان بیماران ادامه داشته و از جمله خدمات رسانی  به بیمارانی که نیازمند به پیوند عضو هستندو در فهرست انتظار برای دریافت پیوند سر می برند ادامه دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی بیمارستان مسیح دانشوری، در جریان بازدید دکتر ولایتی از بخش پیوند اعضاء نیز گزارشی از فعالیتهای انجام شده ارائه گردید و در پایان این بازدید، دکتر ولایتی نیز توصیه ها و دستورات لازم را به منظور ارائه خدمات حداکثری در اینبخش علیرغم ضرورت توجه ویژه به بیماران کرونائی ارائه نمود.

بر اساس این گزارش، واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که از سال ۱۳۸۳ در خصوص تهیهارگان های مورد نیاز بیماران در لیست انتظار فعالیت می کند، در سال ۱۳۹۹ توانست ۸۰ مورد مرگ مغزی را با رضایت خانواده هایبزرگوارشان به مرحله اهدای عضو برساند که با ایثار آنان تعداد ۳ ریه ، ۵ قلب، ۱۱۰ کلیه و ۷۲ کبد به بیماران در لیست انتظار پیونداهدا گردید.

در  حال حاضر پیوند ارگان های حیاتی از قبیل قلب، ریه و کبد در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری انجام می گیرد به طوری که از سال۱۳۹۹ تاکنون ۴ پیوند ریه و ۶ پیوند کبد انجام شده است.

در خصوص پیوند قلب از سال ۱۳۹۹ تاکنون ۲۰ مورد پیوند قلب انجام گرفته که 3 مورد آن به صورت پیوندهای همزمان ( قلب و ریه)، ( قلب و کلیه) و ( قلب و کبد ) بوده است.

لازم به ذکر است که در ۲۰ روز اول فروردین ۱۴۰۰ این مجموعه توانست ۱۱  مورد مرگ مغزی را به اهدا برساند که حاصل آن،  فراهمآوری بالغ بر ۳۰ عضو پیوندی بوده که به سراسر نقاط ایران برای پیوند ارسال گردیده ضمن آن که در این  بیمارستان و در سال ۱۴۰۰انجام یک مورد پیوند کبد،۴ مورد پیوند قلب و ۱ مورد پیوند ریه انجام شده است.

انجام این پیوندها شرایط کاری مضاعفی را به بخش های مختلف از قبیل پرستاری، آزمایشگاه، پشتیبانی و ... تحمیل می کند اماشرایط کرونا سبب کاهش این فعالیت ها نگردیده و امید بیماران نیازمند به پیوند مورد توجه جدی قرار داشته است به طوری که در ایامکرونا ماهانه به طور متوسط ۷ مورد اهدای عضو از افراد مرگ مغزی اجرایی شده است.

خانواده های افراد اهداء کننده در عین حال که خود داغدیده بودند با ایثارگری، رضایت به اهداء عضو عزیزان خود داده که بعد از طیمراحل قانونی، در واحد فراهم آوری اعضا مستقر در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری اقدامات لازم انجام و بر اساس پروتکل هایتخصیص عضو وزارت بهداشت، اعضای اهدائی به بیمارستان های سراسر ایران جهت پیوند به بیماران نیازمند منتقل شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: