velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۲۹۴
پ
کد خبر: ۲۷۵
تاریخ انتشار: يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - 26 May 2013

بروجردی: دکتر ولایتی مرد علاج بحران‌ها است

نشست خبری علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رشت برگزار شد.
به گزارش ایسنا، دکتر بروجردی با اشاره به اینکه در دوره‌ آزادی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به سرمی‌بریم، افزود: بنده با هدف معرفی دکترعلی اکبر ولایتی به عنوان یکی از چهره‌های علمی و سیاسی کشور به گیلان آمده‌ام.

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت علی (ع) تصریح کرد: شخصیت امیر مومنان آنقدر والاست که تمام فضائل الهی را می‌توان در ایشان مشاهده کرد و ما شیعیان مفتخر به نوکری ایشان هستیم. در جهان امروز هر انسان آزاده ای که فضائل الهی حضرت علی (ع) را می شنود شیفته و مرید ایشان می گردد. به نحوی که تعداد زیادی از دانشمندان و متفکران مسیحی در برابر شخصیت این حضرت سرتعظیم فرود آورده‌اند.

بروجردی ضمن اشاره به دوران سخت جنگ 8 ساله خاطرنشان کرد: عزت و سرافرازی امروز کشور را مدیون زحمات شهدا، رزمندگان و آزادگان عزیزمان هستیم.همیشه گفته می‌شود جنگ عراق علیه ایران بوده است اما در حقیقت جنگ تمام استکبار علیه ما شکل گرفت. در نهایت سربلندی ملت ما و سرنگونی صدام، بار دیگر ثابت کرد کسانی که در مقابل حق ایستادگی کرده و ظلم می کنند بزودی پاسخ خود را خواهند گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در مورد شخصیت دکتر ولایتی تصریح کرد: عده ای ازمردم با دیدن چهره و پوشش ظاهری دکتر ولایتی می گویند ایشان یک شخصیت دیپلماتیک و به دور از دوران سخت و شرایط بحرانی هستند. اما تاریخ نشان می دهد در تلخ ترین دوران مانند درگیری‌های حزب الله و امل به عنوان دو گروه شاخص شیعه که منطقه دچار آشوب جدی بود، اقدامات دکتر ولایتی درپایان یافتن این مشکلات بسیار موثر بود و توافق صورت گرفت که یک آشتی جاودانه شکل بگیرد. در بحران بوسنی و هرزگوین که مسلمانان را قتل عام کرده و شکم زنان باردار را پاره میکردند، ما به عنوان یک کشور شاخص اسلامی در عرصه حضور پیدا کردیم و در آن شرایط سخت درگیری ها، دکترولایتی به عنوان وزیر امور خارجه در صحنه آشوب ها حاضر شده و با خطرات بسیار زیاد اقداماتی را انجام دادند تا از کشتن مسلمانان جلوگیری شود.

وی افزود: یکی از ویژگی های دکتر ولایتی این است که ایشان مرد دوران بحران هستند. یک رئیس جمهور باید شجاع، بی باک و نترس باشد. رئیس جمهور باید بداند که در یک نظام الهی و ولایی انتخاب شده است. اولی الامر ما در گذشته امام خمینی (ره) و امروز مقام معظم رهبری است و رئیس جمهور باید بپذیرد که مانند آحاد مردم اطاعت کند. رئیس جمهوری که با رهبری زاویه پیدا کند مشروعیت خود را از دست خواهد داد. این موضوع بسیار قابل اهمیت است.

علاءالدین بروجردی افزود: از میان تمام کاندیدا، آقای ولایتی بالاترین رده خدمت را نزد رهبر معظم انقلاب داشته اند که انتخاب دکتر ولایتی در دو دوره به عنوان نخست وزیر در زمان ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب مصداق این موضوع است. این موضوع نکته ی مهمی است که آقای ولایتی از آن برخوردارهستند و مردم باید کسی را انتخاب کنند که مطیع فرمان رهبری باشد که این ویژگی در دکتر ولایتی بارز است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، موضوع بعدی سخنان خود را سیاست خارجه قرار داد و افزود: سیاست ما با دنیا سیاست ستیز و جنگ نیست. ما مردم صلح پذیری هستیم. امروزه آمریکا برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ما میلیون‌ها دلار تصویب می کند و آشکارا می گوید که قصد ما براندازی نظام است. اما نتیجه کار آنها همان شعار امام خمینی (ره) است که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. امروزه نیز مقام معظم رهبری با همان صلابت و استواری مقابل دشمنان این ملت ایستاده است. آمریکا خط قرمز ماست چون دشمن ما محسوب می شود. ما با مادون این خط قرمز مشکلی نداریم. این مسئله ضعف دیپلماسی ما محسوب می‌شود که ارتباط ما با اروپائیان به میزانی است که حتی در حد یک مدیر کل هم با ما ارتباط نداشته باشند.

بروجردی ادامه داد: چرا باید با همسایگان خود بهترین رابطه را نداشته باشیم یا با کشورهای عربی دچار مشکل باشیم؟ این نکته ی بسیار مهمی است زیرا ما در کشوری زندگی می‌کنیم که اگر استعداد و توانایی خود را بکاربگیریم و کارگروه های ما با تمام قدرت فعال باشند می توانیم بیش از نیازخود تولید داشته باشیم و در ادامه آن بحث صادرات را مطرح کنیم. صادرات نیازمند رابطه خوب است. این مباحث مانند حلقه های یک زنجیر هستند و دراین زمینه آقای ولایتی با سابقه 16 ساله در زمینه وزارت خارجه مهارت خوبی دارند.

وی رابطه با کشورها را به یک تخصص پزشکی تشبیه کرد و افزود: این یک کار فنی است که ادبیات خاص خود را دارد. اگر شخصی این چنین بر سر کار بیاید که به جوانب مختلف کار آشنا باشد، روابط ما از این حالت قفل بودن بیرون آمده و باعث برقراری آرامش در زمینه ارتباطات ما با جهان می شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در زمینه حفظ منافع ملی گفت: سیاست ما دفاع از ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل زورگویان است اما این ایستادگی به معنای جنگ خواهی و ستیز طلبی ما نیست. امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز همواره بر داشتن روابط خوب با کشورهای جهان تاکید داشته اند. مقام معظم رهبری بارها با کارکنان وزارت امور خارجه و ماموران سفارتخانه‌ها دیدار داشته اند و بر پیروی از سه موضع عزت، حکمت و مصلحت به عنوان سه اصل سیاست خارجه تاکید داشته اند.

وی در زمینه رفاه اجتماعی افزود: کشور ما در زمینه دارا بودن سوخت های فسیلی مقام اول را در نفت و گاز دارد اما چرا باید وضعیت به گونه ای باشد که با وجود سرمایه های عظیم ملی، باز هم افرادی در صف کمک های کمیته امداد امام خمینی (ره) باشند؟ باید آرزو و سیاست ما این باشد که بتوانیم این نهاد مقدس را روزی به عنوان یک یادگار از امام راحل داشته باشیم.

وی در مورد مسائل اقتصادی کشور گفت: اگر ما مجموعه قوانین مصوب از چشم انداز بیست ساله تا قوانین مصوب مجلس و برنامه پنج ساله را بخوبی اجرا کنیم قطعا دچار این مشکلات نخواهیم بود. بحث تحریم جزئی از مشکلات اقتصادی ماست. تحریم برای ما بزرگترین نعمت است. نظام مقدس جمهوری اسلامی با لطف الهی و مدیریت مقام معظم رهبری توانست تحریم را مدیریت کرده و آن را به فرصت تبدیل کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانایی جوانان ما در زمینه های علمی کشور افزود: مگر امکان دارد که نشود مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد؟ در بحث بیکاری و آینده جوانان باید فرصت های شغلی ایجاد کنیم. حتما باید از این وضعیت فعلی اقتصاد و بیکاری خارج شویم و چتر حمایتی داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما دفاع از ارزش‌هاست. ما یک نظام اسلامی و ولایی هستیم. سیاست ما یک ذوق سیاسی نیست بلکه عمل به فرمان الهی است.رئیس جمهور باید مدافع ارزش های این نظام بوده و متدین باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها