velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۴۶۳
پ
کد خبر: ۲۷۳۳
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - 27 January 2021
به ریاست دکتر ولایتی

سومین کنگره بین‌المللی «مایکوباکتریولوژی» برگزار شد

سومین کنگره بین‌المللی مایکوباکتریولوژی به ریاست دکتر ولایتی رییس بیمارستان مسیح دانشوری و با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از متخصصان بیش از ۲۸ کشور جهان از قاره‌های آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا به صورت مجازی برگزار شد.

در این کنگره مباحثی همچون میکروبیولوژی مایکوباکتر، کووید-19، HIV، بیولوژی مولکولی، مایکوباکترها، ویژگی‌های مایکوباکتر،مایکوباکتر و سارکویید، کووید-19 و مایکوباکتریوم، راه‌های تشخیص مایکروباکتریوم توبرکلوزیس ، درمان مایکوباکتریوم‌های مقاوم،ایپدمیولوژی مولکولی تی‌بی، سیستم مدیریت کیفیت، مایکوباکترویوم بِویس، مایکوباکتریوم لِپره و ...در زمینه مایکوباکتریوم مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

دکتر ولایتی رییس سومین کنگره بین‌المللی مایکوباکتریولوژی در ابتدای این نشست با بیان اینکه واکسن یکی از مؤثرترین راه‌هایپیشگیری در مقابل بیماری‌ها است کفت: واکسن BCJ از سال 1921 در جهان و در ایران از ۱۹۴۶ استفاده می‌شود و در میان سال‌های۱۹۸۰ تا ۲۰۱۷ پوشش‌دهی واکسیناسیون از هفت به ۹۹ درصد رسیده است.

وی افزود:‌ چندین سال بعد از کشف واکسن BCJ، دانشمندان موفق شدند که علاوه بر تأثیر اختصاصی آن در ایمنی در برابر سل، بهتأثیرات غیراختصاصی هم‌چون کاهش مرگ و میر نوزادان به دلیل پونومونی و سپسیس، کاهش عفونت دستگاه تنفسی و برخی موارددیگر هم‌چون کمک به درمان سرطان مثانه و کاهش شدت بیماری آلزایمر نیز بپردازند.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد: با وجود مطالعات و تحقیقات گسترده انجام شده مبنی بر تأثیر واکسن BCJ بر رویکووید-19 و موفقیت‌های به دست آمده، هنوز خیلی زود است که ما به طور قطعی مؤثر بودن این واکسن علیه کووید-19را بیان کنیم و نیازبه تحقیقات کامل‌تر برای بیان دقیق این موضوع است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: