velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۷۴۱
پ
کد خبر: ۲۷۱۶
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - 16 November 2020
وبینار مجمع جهانی محبان اهل بیت(ع)

فرمایشات رهبر معظم انقلاب، فصل‌الخطاب مواضع ایران و اصول راهبردی درباره منطقه قفقاز است که باید به‌طور کامل عملی شود

دکتر علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی دوشنبه ۲۶ آبان‌ماه در وبینار جهانی پیروان اهل بیت (ع) شرکت کرد

ایشان در سخنرانی خود در این وبینار با اشاره به موضوع "بررسی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در خصوص  قره‌باغ" گفت:

این نشست به‌ طور مشترک میان مجمع جهانی بیداری اسلامی و جمعیت محبان اهل‌بیت (علیه السلام) برگزار می شود تا به بررسیمسائل قفقاز و جنگ اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان با توجه به‌ دیدگاه های رهبر معظم انقلاب بپردازد.

 

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: کشور ایران با آذربایجان، ارمنستان و بخشی از خاک آذربایجان در نخجوان مرز مشترکدارد و هیچ کشوری در منطقه نیست که چنین ویژگی‌ای داشته باشد، بنابراین منطقی است ایران به‌عنوان همسایه آذربایجان و ارمنستانبه موضوع به صورت جدی بپردازد و ورود نماید.

 

وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص تاکید فرمودند که بخش اشغال شده آذربایجان بایدبه این کشور بازگردانده شود و بازگشت این منطقه را به جمهوری آذربایجان که موفقیت بزرگی است، تبریک می‌گوییم ضمن آن که معظمله تأکید کردند مرزهای بین‌المللی نباید خدشه‌دار شود و معتقد هستند ریشه همه درگیری‌ها گسست ایجاد شده در مرزهای بین‌المللی استکه باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این معتقدیم امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بدون امنیت و آرامش کشورهای همسایه امکانپذیر نخواهد بود.

 

دکتر ولایتی گفت: معتقدیم اگر جنگی در منطقه رخ دهد، باعث شهید شدن برادران آذری و دوستان ارمنی می‌شود که باید از آن جلوگیریشود  و لذا باید کسانی که با این موضوع مرتبط هستند زودتر اقدام انجام می‌دادند تا حقوق حقه بازگردانده شود و این مسئله بهکشورهای خارج از منطقه ارتباطی نداشته و ایران در جهت ایجاد صلح عادلانه تلاش خواهد کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: شهرهای اشغال شده باید آزاد می‌شد و مردم آذربایجان این کار را انجام دادندو به آن‌ها تبریک می‌گوییم، زیرا ما با جمهوری آذربایجان ارتباط برادرانه، دوستانه، تاریخی و فرهنگی داریم.

دکتر ولایتی افزود: حضور تعدادی از تروریست‌های وهابی و تکفیری در میان آذری‌هایی که همواره محب و مدافع حرم اهل بیت(ع) هستند معنا ندارد و سابقه بسیار بدی در این زمینه دارند و لذا مردم آذربایجان خودشان می‌توانند کشورشان را آزاد کنند و حضورتروریست‌های وهابی در شمال مرزهای ایران ناکام خواهد ماند.

وی با بیان اینکه امنیت منطقه ضرورتی انکارناپذیر است افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص قفقاز فصل‌الخطابمواضع جمهوری اسلامی ایران در این منطقه و اصول راهبردی است و باید فرمایشات ایشان به‌طور کامل عملی شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها