velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۹۵
پ
کد خبر: ۲۷۰۴
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - 28 October 2020

دیدار دکتر ولایتی با سفیر افغانستان در ایران

دکتر ولایتی با عبدالغفور لیوال سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران روز سه شنبه ۶ ابان ماه دیدار و در خصوص روابط دو کشور گفتگو نمود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در  این ملاقات با اشاره به مشترکات فراوان دینی، فرهنگی، تاریخی و زبانی دو کشور ایرانو افغانستان و ابراز نگرانی از ۴۰ سال درگیری و جنگ در این کشور گفت: هر نوع جنگی بین مسلمانان خلاف است چرا که خونمسلمان حرمت دارد و جمهوری اسلامی ایران مخالف ادامه جنگ در افغانستان بوده و از استقرار صلح و ثبات حمایت و به آن کمک میکند.

دکتر ولایتی با حمایت از برقراری صلح و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به خطر حضور داعش در این کشور اشاره و بر ضرورتمبارزه جدی با آن تاکید کرد‌.

در ادامه این دیدار سفیر افغانستان با ارائه گزارشی از تحولات اخیر این کشور، از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت ازصلح و ساختارهای قانونی جمهوری اسلامی افغانستان تقدیر و تشکر کرد.

عبدالغفور لیوال با اشاره به  اهمیت و نقش علمای اسلام در دعوت گروه ها و جریانات مختلف در جهان  اسلام  به صلح و همزیستیمسالمت آمیز با یکدیگر اظهار امیدواری کرد: علمای جهان اسلام در این مقطع حساس از تاریخ افغانستان با دعوت به دوستی و برادریاسلامی موجب تقویت صلح و ثبات در افغانستان گردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: