velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۶۵
پ
کد خبر: ۲۷۰۳
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - 27 October 2020
دکتر ولایتی در دیدار با دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق تاکید کرد

مردم بزرگ عراق با همبستگی عمیق ملی از یکپارچگی عراق دفاع و دشمنان را مایوس خواهند کرد

دکتر ولایتی روز سه شنبه ۶ مهرماه با شیخ اکرم الکعبی دبیر کل جنش مقاومت اسلامی النجباء عراق دیدار و در خصوص موضوعات منطقه ای گفتگو کرد.

دکتر ولایتی در ابتدای این دیدار با اشاره به عمق روابط دو ملت ایران و عراق و ضمن خوشامدگویی به دبیر کل و  هیئت مجاهدان عراقیگفت: امیدواریم شاهد توسعه و رشد همکاری ها و تعاملات دو کشور دوست و برادر و دو ملت بزرگ ایران و عراق در تمامی زمینه هاباشیم.

وی به وجود بقاع متبرکه در نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد اشاره کرد و افزود: این روابط دینی، فرهنگی و تاریخی رو به رشد بودهو اربعین اوج تجلی روابط دو ملت دوست و برادر است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به توطئه‌ های آمریکا در منطقه گفت: یکی از برکات خون شهدای مقاومت و مدافعانحرم همچون سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس،  تصویب قانون در پارلمان عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی از آن کشور است که‌ثمرات ارزشمندی برای عراق و منطقه خواهد داشت چرا که آمریکا به دنبال تجزیه عراق است اما بدون تردید مردم بزرگ عراق بر مشکلاتپیروز خواهند شد.

وی تاکید کرد: بیشترین امید به جوانان مومن و انقلابی عراق، جنبش حشد الشعبی، جبهه مقاومت اسلامی النجباء و دیگر دلسوزانعراقی است که‌ با همتی والا و همبستگی عمیق ملی در کمال قوت و قدرت از یکپارچگی عراق دفاع می کنند و دشمنان را مایوس خواهندکرد.

در ادامه، شیخ اکرم الکعبی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به برخی توطئه‌ ها برای ایجاد خدشه در روابط ایران و عراق گفت: غربی ها و در راس آن ها آمریکا که از عمق روابط دو کشور آگاه هستند تلاش می کنند در برابر رابطه عمیق  و برادرانه ایران و عراقبایستند چرا که می دانند ایران پناه و پایگاه مستحکم کشورهای مقاومت در منطقه است و با یکپارچه کردن محور مقاومت به رهبری ایرانمنطقه از سلطه آمريکا و غرب نجات پیدا خواهد کرد لذا آمریکا و مزدورانش در جهت تخریب روابط دو کشور حرکت می کنند و این درحالی است که عراقی‌ها با حمایت ایران در نبرد علیه داعش و مواجهه با اشغالگران آمریکایی توانستند مقاومت کنند.

دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق با اشاره به آرمان فلسطین هم افزود: ما در حمایت از آرمان های فلسطین و مقابله بااشغالگران قدس ثابت قدم هستیم و از هیچ کمکی به برادران فلسطینی خود دریغ نخواهیم کرد و ان شاءالله بر اساس فرمایش مقام معظمرهبری، روزی همگی در قدس شریف نماز خواهیم خواند و این مطلب محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از برکات خون های پاک شهدای مقاومت همچون سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس یکپارچه کردن هر چه بیشترجبهه مقاومت بود و شاهد هستیم بذر مقاومت در تمامی کشورهای منطقه کاشته شده و هر روز بیشتر رشد خواهد کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: