velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۴۰
پ
کد خبر: ۲۶۸۴
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - 08 September 2020
دکتر ولایتی در نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی:

ارزش‌های معنوی و پیشرفت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مهم است/ امیدواریم در دوره مدیریتی جدید بتوانیم دانشگاه آزاد اسلامی را به یک دانشگاه نمونه، برجسته و انقلابی تبدیل کنیم

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی بنای احیای ارزش‌های اسلامی را داریم و رعایت ارزش‌های معنوی برای ما بسیار مهم است.
ارزش‌های معنوی و پیشرفت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مهم است/ امیدواریم در دوره مدیریتی جدید بتوانیم دانشگاه آزاد اسلامی را به یک دانشگاه نمونه، برجسته و انقلابی تبدیل کنیم
دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در یازدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز باحضور دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه، معاونان و رؤسای استان‌های دانشگاه در تالار حافظ سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: خوشبختانه فعالیت‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی در حد خوبی پیش می‌رود، از دکتر طهرانچی و همکاران ایشان تشکر می‌کنیم کهدانشگاه را در مسیر خوبی هدایت می‌کنند و امیدواریم این دانشگاه همانطور که نام آن دانشگاه آزاد اسلامی است، اسلامی باشد.

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای پیشبرد جامعه نیازمند دانشگاه درست و در مسیر صحیح هستیم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به لطف خدا و با دستور امام راحل و هدایت‌های مسئولان امر به ویژه عنایت‌های مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در سال‌های اخیر، مسیر خوبی را پیدا کرده است. جا دارد قدردان زحمات دیگران باشیم که به لحاظ کمی کار دانشگاه را پیشبردند و امروز دانشگاه آزاد اسلامی با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد، فعال و پویاست.

وی حفظ کیان دانشگاه را یکی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری دانست و خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: موجودیت دانشگاه آزاد اسلامی باید حفظ شود و رو به رشد باشد، بنابراین وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی باید در سال جاری به شکلملموسی از سال‌های گذشته بهتر باشد.

دکتر ولایتی فعالیت ۵۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر کشور را یکی از ویژگی‌های این دانشگاه  برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با کمک مردم، راهنمایی‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، شکل گرفت و گسترش یافت، بنابراین اسلامی بودناین دانشگاه که پسوند اسلامی دارد، یکی از موضوعات مهمی است که باید به درستی دنبال شود.

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: نهادینه شدن ارزش‌های اسلامی مانند حجاب در دانشگاه آزاد اسلامییکی از بدیهی‌ترین انتظارات است، چرا که دانشگاه مولود انقلاب باید ظاهر اسلامی داشته باشد و باطن آن نیز اسلامی باشد و تحققاین موضوع نیاز به تلاش مسئولان دارد که بحمدالله مدیران کنونی دانشگاه آزاد اسلامی با حسن انتخابی که دکتر طهرانچی و همکارانایشان دارند، افرادی متدین و پایبند به مبانی اسلامی هستند.

دکتر ولایتی با بیان اینکه ویژگی‌های آرمانی هر دولت و ملت قابل احترام است، گفت: ما به اسلام معتقدیم و در دانشگاه آزاد اسلامیبنای احیای ارزش‌های اسلامی را داریم، چرا که امام راحل فرمودند که اگر دانشگاه درست بشود، کشور درست می‌شود، بنابراین دردانشگاهی که افتخار داریم، تحت حمایت و هدایت مقام معظم رهبری است، باید رعایت ارزش‌های معنوی برای ما بسیار مهم باشد.

وی انقلابی بودن را یکی دیگر از شاخصه‌های دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اظهار داشت: امید داریم با کمک اساتید این دانشگاه بهویژه اساتید علوم انسانی و دکتر خسروپناه، بتوانیم دانشگاه آزاد اسلامی را به یک دانشگاه نمونه، برجسته و انقلابی تبدیل کنیم کهموضوعاتی همچون تئوریزه کردن مبانی انقلاب اسلامی در آن پیگیری شود.

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر پیشرفت علمی این دانشگاه تأکید کرد و گفت: بایدویژگی‌های علمی در دانشگاه رعایت شود و بخشی از آموزش ما باید از یافته‌های علمی خودمان و نه ترجمه دیگران باشد

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی محدودیت‌های دانشگاه دولتی را ندارد، باید پیشرفت علمی در این دانشگاه شتاببیشتری داشته باشد.

دکتر ولایتی در پایان با بیان اینکه بیشترین کمبود‌های علمی کشور در حوزه علوم انسانی است، گفت: ان‌شاءالله دانشگاه آزاد اسلامی باحضور دکتر خسروپناه در معاونت علوم انسانی و هنر و اساتید این دانشگاه، کمبود‌ها را برطرف کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: