velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۲۶۰
پ
کد خبر: ۲۶۶۸
تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - 01 August 2020
دکتر ولایتی در مراسم معارفه معاون بین الملل دانشگاه

دانشگاه آزاد باید در حوزه علم و فرهنگ موفقیت های منطقه ای و بین المللی کسب کند

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید برای گسترش علم و فرهنگ در عرصه منطقه و بین الملل به ویژه در میان کشورهای اسلامی تلاش کند.

دکتر ولایتی صبح روز شنبه ۱۱ مرداد در مراسم معارفه بروجردی معاون جدید امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاداسلامی که با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیأت رئیسه و جمعی از اعضای دفتر هیأت مؤسس و هیأتامنا برگزار شد، با تجلیل از شخصیت و جایگاه مرحوم شیخ‌الاسلام معاون سابق بین الملل، گفت: مرحوم شیخ الاسلام یکی ازشخصیت‌های برجسته، ارزشمند، متعهد و انقلابی بود که به خوبی در مسئولیت‌های مختلف نقش آفرینی کرد و اثرات ماندگاری را از خودبر جای گذاشت.

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مرحوم شیخ الاسلام نقش اساسی در شکل گیری دیپلماسی انقلابی داشتو خوشبختانه به واسطه حضور وی و افرادی همچون مهندس شیخ عطار، بروجردی و ... ترکیب منسجم، کارآمد و مؤمن در وزارت خارجهشکل گرفت.

وی با اشاره به حضور بروجردی در مسئولیت جدید به عنوان معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ایشان از سال های دور دربخش های مختلف از جمله وزارت امور خارجه، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلسو ... فعالیت های چشمگیری داشته است و با تجربیات ارزنده به ویژه در حوزه سیاست خارجی در مسئولیت جدید نیز می تواند شرایط روبه رشدی را برای فعالیت‌های منطقه ای و بین المللی دانشگاه فراهم کند که امیدوارم این امر به خوبی محقق شود.

دکتر ولایتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پدیده های منحصر به فرد است که در جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد، گفت: این دانشگاه با ظرفیت هایی که در اختیار دارد، می تواند کارهای اساسی در کشور و منطقه انجام دهد. انتظاری که از دانشگاه آزاداسلامی داریم این است که این دانشگاه در گسترش علم و فرهنگ به صورت فرامرزی در بین کشورهای اسلامی تلاش کند.

وی گفت: دکتر طهرانچی و مدیران و همکاران دانشگاه اقدامات ارزشمندی را انجام داده اند و از خداوند می خواهیم توفیقات بیشتریعنایت کند.

دکتر ولایتی تصریح کرد: ما در کشور دانشگاه های متعددی داریم که در آنها افراد برجسته ای رشد یافته اند، اما تأثیرگذاری جهانی درحرکت علمی باید به دست بیاید، اما انتظاری که از دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد این  که بتواند در حوزه علم و فرهنگ موفقیت هایبین المللی داشته باشد.

وی، فعالیت های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی را در جذب دانشجو، اساتید و نخبگان به داخل کشور و  همچنین ایجاد زیر ساختهای دانشگاه در کشورهای مختلف برای فعالیت های آموزشی در جامعه میزبان را مهم دانست و اظهار امیدواری کرد که شاهد رشدکمی و کیفی فعالیت‌ها در این خصوص باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها