velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۷۵
پ
کد خبر: ۲۶۰۴
تاریخ انتشار: دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - 24 February 2020
روتیر دکتر ولایتی در نشست خبری:

آمادگی ارائه خدمات به مبتلایان کرونا وجود دارد

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: این بیمارستان خط مقدم جبهه مقابله با کروناست.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: این بیمارستان خط مقدم جبهه مقابله با کروناست.

دکتر ولایتی در نشست خبری که روز دوشنبه ۵ اسفندماه برگزار شد با تشریح اقدامات بیمارستان مسیح دانشوری برای مقابله با کرونا،اظهار کرد: ویروس کرونا که اخیرا در کشور چین شیوع پیدا کرده، یک نوع بیماری عفونتی تنفسی محسوب می‌شود که به سرعت شیوعپیدا می‌کند و موجب می شود که از مرزها به کشورهای دیگر برود و علت آن به دلیل تردد از چین به روسیه و کشورهای اطراف ایران است‌.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری افزود: احتمال این که پزشکان بتوانند در داخل مرز کشورها، این ویروس را کنترل کنند تا به سایر نقاطدنیا نرود، وجود ندارد و بسیار سریع در دنیا شیوع پیدا می‌کند. در ایران بهتازگی این ویروس مشاهده شده که خوشبختانه با مدیریتوزیر بهداشت به سرعت تدارکات لازم مهیا شده و در حال حاضر آمادگی لازم برای مقابله با کرونا در کشور وجود دارد.

دکتر ولایتی عنوان کرد: با کمک وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای مقابله با ویروس کرونا اقدامات خیلی خوبیانجام شده و به طور خاص وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امکانات لازم را برای مبارزه با بیماری‌های عفونی ازجمله کرونا در اختیار دارند.

وی خاطرنشان کرد:  بیمارستان مسیح دانشوری قطب درمان بیماری‌های عفونی و تنفسی است. کرونا با تنفس ارتباط دارد و اینبیمارستان می‌تواند خدمات مورد نظر در مقابله با کرونا را ارائه کند. تعداد بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری۱۰۴ نفر بوده که ۵۰ درصد آنان بهبود کامل یافته و یا در حال بهبود هستند‌ و البته بیماران سنین بالا، دیابتی و کلیوی در این نوع ویروسآسیب‌پذیری بیشتری دارند.

 

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: این بیمارستان خط مقدم جبهه مبارزه با کروناست و آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مردم وجوددارد. اخیرا توسط کشورهای غربی برای ویروس کرونا تبلیغات سوء و هدفمند شده است و می‌خواهند ترس کاذب در مردم ایجاد کنند امابیمارستان‌های کشور از جمله مسیح دانشوری با همه امکانات پاسخگوی بیماران مبتلا به کرونا هستند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: ایران به طور شفاف موارد مبارزه با ویروس کرونا را به اطلاع مردم می‌رساند و  اظهار نظر یک فرد منتسب بهگروه پزشکی بیمارستان مسیح دانشوری در فضای مجازی کذب است که با پخش کردن فایل صوتی به دنبال تخریب بیمارستان وتشویش اذهان عمومی بوده و  لذا مردم نگران کرونا نباشند چرا که این بیماری سخت‌تر از آنفلوانزا نیست

وی افزود: وزارت بهداشت و بیمارستان مسیح دانشوری به طور مستمر آمار و اطلاعات مربوط به کرونا را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری خاطرنشان کرد:  در حال حاضر پزشکان ما در حال خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند. درشهر قم، شاهد ثبات در بخش بیماران مبتلا به کرونا هستیم و هیچ جای نگرانی برای مردم نیست و امیدواریم شاهد روند کاهشی بیمارانمبتلا به ویروس کرونا باشیم.

دکتر ولایتی ادامه داد: همه پزشکان با جان و دل در حال خدمت به بیماران مبتلا به کرونا هستند و حتی دو نفر از آنان به ویروس کرونامبتلا شدند. از کادر پزشکی بیمارستان مسیح دانشوری تشکر ویژه می‌کنم که خطر می‌کنند و با تمام وجود به مردم خدمت می‌کنند. ما بهدنبال سلامتی مردم عزیزمان هستیم‌ و به طور شفاف مسائل را اعلام می‌کنیم و  مردم به شایعات توجه نکنند و نگران نباشند، ان‌شاءاللهبر این بیماری مانند سایر بیماری‌های دیگر غلبه کرده و پیروز می‌شویم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها