velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۲۵۱
پ
کد خبر: ۲۵۷۹
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - 05 January 2020
دکتر ولایتی در پیام تسلیت مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد:

سردار سلیمانی روح اعتماد به نفس، امید و خودباوری ملت‌های مسلمان را زنده کرد

دکتر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری طی پیامی در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، با تاکید بر نقش و جایگاه این سردار بزرگ ایران اسلام تاکید کرد: نتیجه اقدامات سردار سلیمانی، دمیدن روح اعتماد به نفس، امید و خودباوری ملت‌های مسلمان برای رهایی از تحقیر تاریخی و کسب عزت، شرف و هویت اسلامی آنان بود که موج سوم بیداری اسلامی را در منطقه به وجود آورد.
متن پیام دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی به این شرح است 

بسم الله الرحمن الرحیم
سردار سر افراز حاج قاسم، مایه شرف و افتخار تمامی مسلمانان، آزادی خواهان، عدالت جویان و مستضعفان تحت ستم در سراسر عالم بود. شخصیت بی نظیر او ابعاد گوناگونی را شامل می‌گردید، در عین حالی که فرمانده‌ای شجاع، لایق و جسور بود، دیپلماتی ورزیده، مسلط و سیاستمداری زیرک و باهوش و شخصیتی مدیر و مدبر بود که معنویت، اخلاص، توکل، تضرع به درگاه خدا و سرباز ولایت بودن از وی شخصیتی جامع و همه جانبه نگر پدید آورد.
شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نقش بی بدیلی در شکل دهی و رشد جریان مقاومت منطقه‌ای داشت به گونه‌ای که با درایت و تدبیر، از گروه‌های مقاومت، مستضعفین و عدالت جویان در مقابل ظلم و ستمِ قدرت‌های زورمدار پشتیبانی کرد و جریان مقاومت را به گفتمان غالب در روابط بین الملل مبدل ساخت.
علاوه بر این، استکبار جهانی طی دهه‌های اخیر طرح‌ها و استراتژی‌های گوناگونی را برای سیطره بر منطقه غرب آسیا طراحی و پیاده سازی نمود که حاج قاسم سلیمانی با هوشیاری، آگاهی و با بصیرت و شناخت دقیق از نقشه‌های شوم دشمنان، تمامی طرح‌ها و نقشه‌های آنان را ناکام گذاشت و با اهداف سلطه گرایانه آنان مقابله کرد و به شکست کشانید.
از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح خاورمیانه جدید، استراتژی قدرت هوشمند، جنگ نیابتی و فشار حداکثری که با شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه مواجه شد اشاره کرد.
از اقدامات مهم دیگر سپهبد سلیمانی چشانیدن طعم ناکامی به صهیونیزم بین الملل و رژیم اشغالگر قدس در سال‌های اخیر بود و مهم‌ترین شکست‌ها خروج اسرائیل از جنوب لبنان تا جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸، ۵۱ و ۲ نمونه‌ای از این مقاومت، ایستادگی و هوشیاری راهبردی است که حاصل آن تغییر معادله قدرت منطقه غرب آسیا به نفع جبهه مقاومت است.
نتیجه اقدامات فوق، دمیدن روح اعتماد به نفس، امید و خودباوری ملت‌های مسلمان برای رهایی از تحقیر تاریخی و کسب عزت، شرف و هویت اسلامی آنان بود که موج سوم بیداری اسلامی را در منطقه به وجود آورد و سقوط دیکتاتوری هایی، چون مبارک، بن علی و علی عبدالله صالح خاورمیانه اسلامی را جایگزین خاورمیانه بزرگ آمریکا کرد و از این رو نقش ممتاز وی در بیداری اسلامی نقشی منحصر به فرد است.
جبهه دیگری که شهید سلیمانی با آن به جهاد و مبارزه برخاست، مبارزه با گروه‌های خلق الساعه، دست نشانده و وابسته تکفیری‌ها بود. آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و مرتجعین وابسته که تمامی نقشه‌های خود را در منطقه شکست خورده می‌دیدند با همکاری هم پیمانان منطقه‌ای خود گروه‌های تکفیری، داعش، جبهه النصره و گروه‌های افراط گرا را پدید آوردند، اما در این کارزار نیز ایشان با شجاعت و گرفتن جان بر کف دست، به میدان جهاد وارد شد و با شکل دهی بسیج مردمی حشدالشعبی در عراق، دفاع وطنی در سوریه و سایرگروه‌های مقاومت، این فتنه خطرناک را که با هدف آتش افروزی و از بین بردن تمامی زیر ساخت‌های جهان اسلام و درگیری و فتنه قومی و مذهبی و برادر کشی به وجود آوردند از میان برد.
این گروه‌ها جنایات بسیار دردناکی را مانند سر بریدن کودکان و ذبح دسته جمعی جوانان، به اسارت بردن زنان و دختران، ویرانی شهر‌ها و اماکن را به دنبال داشت. نابودی این شجره خبیثه و ملعونه با مجاهدت شهید سلیمانی به زباله دان تاریخ فرستاده شد و جامعه بشری توانست رنگ آرامش به خود بگیرد.
ایشان شهید بین الملل نهضت مقاومت اسلامی و از افراد موثر و تعیین کننده موج سوم بیداری اسلامی، اسوه مبارزه با ظلم و ستم استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل و مدافع مظلومین، مستضعفین، آزادی خواهان و عدالت جویان جهان و چهره بین المللی مبارزه با تروریسم و داعش است.
همان گونه که خط سرخ شهادت در نهضت عاشورا که منجر به آبیاری درخت اسلام ناب محمدی (ص) گردید، شجره طیبه‌ای را پایه گذاری کرد و رسوایی سردمداران زر و زور و تزویر اموی را به دنبال داشت، شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر همرزمان شهیدش نیز درخت تنومند این جریان حق و صراط مستقیم الهی را به بارور نمودن تمدن نوین و سپردن پرچم نهضت اسلامی به دست صاحب اصلی به ارمغان خواهد آورد و رسوایی جدیدی برای اربابان ناجوانمرد، فاجر، آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای آنان رقم خواهد خورد.
بار دیگر این جنایت و فاجعه غم بار و ثلمه جانکاه را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحناه فداه، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تمام آزادی خواهان و عدالت جویان، خانواده مکرم و شریف و همرزمان دلیر ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده و اطمینان دارم که برابر وعده‌های الهی، مستکبرین و اشقیاء تقاص خون پاک این شهید مظلوم را خواهند پرداخت.

علی اکبر ولایتی
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها