velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۰۳۳
پ
کد خبر: ۲۵۷۵
تاریخ انتشار: جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - 27 December 2019
دکتر ولایتی در کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی

بسیاری از موضوعات جمع بندی شده در این کمیته در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید

جلسه۱۲۵ کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی روز چهارشنبه ۴ دی ماه در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای این جلسه دکتر ولایتی با تقدیر از تلاش ها و همکاری های اعضای کمیته گفت : موضوعات متنوع و ارزشمندی در کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی با اهتمام بخش های مختلف مطرح و با پیگیری های انجام شده و بررسی های لازم به جمع بندی نهایی رسید و خوشبختانه در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد توجه اعضای شورا قرار گرفته و بل تصویب رسید. 

در ادامه این جلسه دکتر شمس اردکانی گزارشی از اقدامات انجام شده توسط کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ارائه کرد و سپس اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع همچون نقش و تاثیر هنر در انتقال پیام های فرهنگی، طراحی معماری الگوی دوران جمهوری اسلامی،  نقش طب سنتی در گسترش تمدن اسلام و ایران و ... پرداختند. 

دکتر ولایتی هم در این زمینه بر لزوم دقت و توجه به همه ابعاد فعالیت در مورد تمدن اسلام و ایران به ویژه در حوزه بین الملل تاکید کرد. 

دکتر ولایتی همچنین با اشاره به لزوم ساخت موزه علوم و فنون تمدن اسلام و ایران، بر ضرورت همکاری همه نهادها در این زمینه نیز تاکید کرد. 

در ادامه جلسه پیشنهاد اهدای جایزه "دکتر ولایتی" به فعالان برگزیده حوزه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران به تصویب رسید. 

در ادامه جلسه گزارش همایش "نقش زنان در تمدن اسلام و ایران" توسط یکی از دست اندرکاران این همای ارائه شد. 

در این گزارش با اشاره به نقش زنان و مادران در تقویت جنبه های مختلف تمدن اسلام و ایرن بر ارائه آمار متقن  و مستند از پیشرفت های فرهنگی و علمی زنان کشورمان در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم تاکید شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها