velayati.ir

تعداد بازدید: ۹۷۱
پ
کد خبر: ۲۵۶۸
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - 10 December 2019
دکتر ولایتی در دیدار با فراکسیون نمایندگان ولایی شورای عالی استان های کشور

در جهت توسعه و پیشرفت کشور به ویژه در استان ها، باید در جهت بهره مندی از ظرفیت علمی و نخبگانی کشور برنامه‌ریزی کرد

جمعی از اعضای شورای عالی استان های کشور در نشستی صمیمانه با دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه و زمینه های همکاری های علمی و دانشگاهی، بحث و تبادل نظر کردند.

در ابتدای این دیدار، دکتر احمدی، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی شورای عالی استان های کشور با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست صمیمانه، ضمن معرفی اعضای جلسه، گزارش عملکرد و حوزه های اجرایی شورای عالی استان ها را ارائه و گفت: مفتخریم که این جلسه مشورتی و تبادل نظر با مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل را برگزار می کنیم و ثمرات این جلسه می تواند برای ارتقاء جایگاه شورای عالی استان ها و دستیابی به اهداف عالی نظام بسیار موثر باشد.

در ادامه و پس از ارائه نقطه نظرات اعضاء جلسه، دکتر ولایتی طی سخنانی گفت: شورای عالی استان ها مطابق قانون، امکان ارائه طرح به صحن علنی مجلس شورای اسلامی را دارد و می تواند فرصت های سیاست گذاری ویژه و بی نظیری را فراهم نماید و باید از این ظرفیت در راستای اهداف تعیین شده حداکثر بهره برداری را نمود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با مهم و موثر شمردن جایگاه شورای عالی استان ها افزود: در واقع باید تمامی اعضاء شورا در کشور تلاش کنند با کار و تلاش گروهی نهایت بهره مندی و اثر گذاری اجتماعی را در کشور ایجاد نمایند.

رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص صادرات فرهنگی و جذب سرمایه های سرگردان ایرانیان هم گفت: ایران با دارا بودن 8 هزار کیلومتر مرز مشترک دریایی و خاکی و همسایگی با 15 کشور، از فرصت بی نظیری برخوردار است که باید برای استفاده از این فرصت ها برنامه ریزی کرد و در جهت توسعه و رفاه استان ها بیش از پیش فعالیت نمود و در این زمینه به کارگیری ظرفیت علمی و نخبگانی کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر ولایتی با اشاره به حوادث اخیر در کشور تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی و محور مقاومت قصد داشتند با سوء استفاده از مشکلات اقتصادی پیش آمده، زمینه دخالت و ایجاد آشوب را فراهم کنند تا بتوانند از این طریق، واگرایی بین مردم و دولت را ایجاد نمایند و این مدلی است که در انقلاب های مخملین یا رنگین هم در گذشته اتفاق افتاده است. در برخی کشورها مثل لیبی و بولیوی با این مدل موفق شدند، اما در کشورهایی مانند ونزوئلا و یمن موفق نشدند و در عراق و لبنان هم مشکلاتی ایجاد کردند که با تدبیر مردم راه به جایی نخواهند برد. در ایران نیز با توجه به نقش بی بدیل رهبری معظم انقلاب در هدایت و مدیریت عالی کشور و هوشیاری مردم، تمامی نقشه های شوم دشمنان ملت خنثی و بی اثر گردید.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با توجه به سابقه تاریخی دخالت بیگانگان در ایران، انقلاب اسلامی را ماحصل هویت شیعی مردم دانست و گفت: در قانون اساسی، شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان یک رکن و برگرفته از آیات الهی مورد توجه قرار گرفته و شوراها به عنوان یکی از مظاهر اصلی مردم سالاری به دلیل داشتن ظرفیت های قانونی می توانند نقش بسیار مهم و راهبردی را برای حل مشکلات مردم ایفا و مسائل عمومی مردم را تا حد امکان حل و فصل نمایند. 

دکتر ولایتی همچنین با توجه به پیشنهادات و نظرات مطرح شده و با هدف ایجاد تعامل و بهره مندی از ظرفیت ها، آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری با شورای عالی استان ها را اعلام کرد.

همچنین اعضای جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود مانند ضرورت برنامه ریزی در راستای بالا بردن جایگاه شورا و تاثیرگذاری مطلوب و قانونی شوراهای اسلامی در مجامع مختلف، تدوین و برنامه ریزی فرهنگی در شهرها و کشورهای همسایه در راستای آشنایی هرچه بیشتر مردم منطقه با فرهنگ بومی و اسلامی کشور، جذب سرمایه های سرگردان ایرانیان در خارج از کشور، زمینه های بهره برداری از ظرفیت های دانشگاه های آزاد اسلامی و ... را ارائه نمودند که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: