velayati.ir

تعداد بازدید: ۹۷۵
پ
کد خبر: ۲۵۵۵
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - 22 October 2019
دیدار دکتر ولایتی با نماینده‌ی ویژه چین در امور خاورمیانه

اطمینان دارم که آینده منطقه بسیار روشن است و قطعا کشورهای سوریه، یمن و عراق پیروز خواهند شد

دکتر ولایتی امروز سه شنبه ۳۰ مهر در دیدار با جا جون نماینده ویژه چین در امور خاورمیانه در خصوص روابط دو جانبه و موضوعات منطقه ای دیدار و گفتگو کرد.

مشاور مقام معظم رهبری  در این دیدار مواضع  چین در مورد ایران را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برای ما چین  کشور مهمی است وروابط بسیار عمیقی هم بین دو کشور وجود دارد و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران  نسبت به این تعاملات استراتژیک و راهبردی است کهبنده نیز توفیق داشته ام که از ابتدای پایه گذاری این روابط فعالیت داشته باشم و به عنوان یک ناظر سیر روابط  ایران و چین را همواره روبه رشد دیده ام  و این سیر راهبردی ادامه خواهد داشت.

دکتر ولایتی افزود: در منطقه شاهد وضعیت حساسی هستیم و تحولات بسیار مهمی در حال وقوع  است و بیشتر کشور های جهان تمایلدارند که در منطقه حضور فعال داشته باشند و تمایل داریم چین حضور فعال تری در منطقه داشته باشد و باید برای توسعه همکاریهای منطقه ای گام برداشت.

وی خاطر نشان کرد: ۸ سال است که سوریه مورد تهاجم بیگانگان و تروریست های مورد حمایت بیگانگان قرار گرفته و از ابتدا ایران ازکشور دوست و برادر سوریه حمایت کرد و همین اتفاق در عراق هم افتاد و اگر کمک های ایران نبود بغداد به دست تروریست ها می افتادوامروز  مسئله  مهم یمن است که مورد تهاجم قرار گرفته است.

دکتر  ولایتی در ادامه افزود: اطمینان دارم که آینده منطقه  بسیار روشن است و قطعا کشورهای سوریه، یمن و عراق پیروز خواهند شد وامنیت به منطقه بازخواهد گشت و در موازنه های آینده منطقه کشورهای مجموعه مقاومت دست برتر را خواهند داشت و این منطقه بهدست صاحبان اصلی خود باز خواهد گشت..

جا جون نماینده ویژه چین در امور خاور میانه هم در این دیدار ضمن تشکر از همکاریهای مثبت ایران در منطقه گقت : روابط ایران وچین در حد بسیار مطلوبی قرار دارد و مشارکت راهبردی دو کشور بسیار توسعه یافته  و روابط بسیار عمیقی وجود دارد.

وی با توجه به حساسیت منطقه گفت: این منطقه بسیار حساس است و باید امنیت به آن بازگردد. ایشان در ادامه و در مورد روابط ایرانو عربستان  گفتند که ایران و عربستان از کشورهای مهم منطقه هستند و باید به طور صلح امیز رابطه داشته باشند.

در ادامه دو طرف در خصوص توسعه روابط دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: