velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۱۴۴
پ
کد خبر: ۲۵۵۲
تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - 12 October 2019
نهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی و مراقبت‌های ویژه سل

پیشرفت مناسب کشور در درمان بیماری‌های ریوی

دکتر ولایتی بر توسعه و پیشرفت فعالیت‌ها در حوزه بیماری‌های ریوی و مراقبت‌های ویژه سل و در زمینه‌های آموزش، پژوهش و درمان در سال‌های اخیر در کشور و در مرکز مسیح دانشوری و تاکید کرد

 

دکتر ولایتی رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در «نهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی و مراقبت‌های ویژه سل» که صبح امروز در بیمارستان فرهیختگان آغاز به کار کرد، گفت: سنت حسنه برگزاری این کنگره از ۱۸ سال پیش آغاز شد و هر دو سال یکبار برگزار می‌شود که امسال شاهد برگزاری نهمین دوره آن هستیم.
وی با تقدیر از برگزار کنندگان این اجلاس افزود: برگزاری چنین کنگره‌هایی کار بسیار سختی است که مسئولان و دست اندرکاران مربوطه به خوبی از عهده آن بر آمده اند و از همه تلاش‌ها در جهت برپایی این اجلاس تقدیر و تشکر می‌نمایم
دکتر ولایتی با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه بیماری‌های ریوی و مراقبت‌های ویژه سل، پیشرفت‌های خوبی در سال‌های اخیر در کشور و همچنین مرکز مسیح دانشوری حاصل شده است، اظهار داشت: در حوزه آموزش این بیماری‌ها، فلوشیپ‌های مختلفی در بیمارستان مسیح دانشوری ارائه شده و کسانی که در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند، نمرات اول را در امتحانات به دست آورده‌اند و در حوزه پژوهش نیز بیمارستان مسیح دانشوری ۲۳ مرکز ثبت بیماری در زمینه آسم و انواع بیماری‌های تنفسی دارد که منحصربه‌فرد هستند.
رئیس کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی و مراقبت‌های ویژه سل خاطرنشان کرد: تعداد کسانی که در کل کشور دچار بیماری‌های فشار خون اولیه ریوی هستند، به ۵۰۰ نفر نمی‌رسد که سه‌چهارم این افراد در بیمارستان مسیح دانشوری تحت مراقبت هستند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در ادامه با اشاره به اقدامات بیمارستان مسیح دانشوری در حوزه درمان بیماری‌ها، گفت: قله پزشکی، موضوع پیوند است که با حضور متخصصان ارزشمند، این بیمارستان در پیوند نه تنها در کشور بلکه در منطقه حرف اول را می‌زند و با توجه به سختی، دقت و حساسیت بیماری‌ها، خوشبختانه دارای آمار خوبی در حوزه پیوند است. بیمارستان مسیح دانشوری به لحاظ عمل جراحی موفق، با نمونه‌های موفق دنیا قابل مقایسه است.
دکتر ولایتی با بیان اینکه بیمارستان مسیح دانشوری در پیوند قلب نیز موفقیت‌هایی داشته است، ابراز امیدواری کرد در آینده تمامی پیوند‌ها در این بیمارستان انجام شود.
رئیس کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی و مراقبت‌های ویژه سل با بیان اینکه میزان مراجعه به درمانگاه‌های بیمارستان مسیح دانشوری طی دوسال گذشته، یک‌ونیم برابر شده است، تصریح کرد: ضریب اشغال تخت در این بیمارستان بالای ۹۵ درصد است و این مرکز به عنوان مرکز کامل ریه و مراقبت‌های ویژه سل، کار‌های بسیار ارزشمندی را انجام داده است.
دکتر ولایتی با بیان اینکه بیمارستان مسیح دانشوری ۳ مجله تخصصی بسیار ارزشمند و در سطح جهانی در حوزه بیماری‌های ریه و مراقبت‌های ویژه سل دارد اظهار امیدواری کرد با برگزاری این کنگره‌ها و تبادل نظر میان متخصصان داخلی و خارجی، شاهد پیشرفت‌های بیشتری در حوزه بیماری‌های ریه باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها