velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۶۴۴
پ
کد خبر: ۲۵۵۱
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 06 October 2019
بیماری سل پس از انقلاب و با مراقبت‌های ویژه، به شدت کاهش یافت

نشست خبری نهمین کنگره بین المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه و سل

 

دکتر ولایتی صبح امروز (۱۴مهرماه) در نشست خبری نهمین کنگره بین المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه و سل که در این بیمارستان مسیح دانشوری با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: شنبه ۲۰ مهرماه، نهمین کنگره بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه و سل در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری افزود: این‌کنگره هر ۲ سال یک بار با حضور جمعی از پزشکان و متخصصان بیماری‌های ریوی از کشور‌های مهم دنیا برگزار می‌شود و تا کنون ۱۶۰ مقاله علمی و پزشکی به این کنگره فرستاده شده که از میان آن‌ها ۹۰ مقاله پذیرفته شده است و مقالات برتر در این کنگره معرفی خواهند شد.

دکتر ولایتی ادامه داد: در این کنگره ۳ بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت که شامل بیماری‌های ریوی، سل و مراقبت‌های ویژه پس از پیوند ریه می‌شود‌

وی درباره جراحی‌های انجام شده در بیمارستان مسیح دانشوری هم افزود: تاکنون ۸۱ مورد پیوند دو ریه، ۴۳ مورد پیوند یک ریه، ۲۵۷ مورد پیوند قلب و ۶ مورد پیوند کلیه در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شده است و در کل منطقه خاورمیانه مرکزی مانند بیمارستان مسیح دانشوری وجود ندارد. در این مرکز، بیش از ۲ هزار مورد جراحی تنگی نای انجام شده که در دنیا کم نظیر است.

دکتر ولایتی با اشاره به آمار مبتلایان به بیماری سل قبل و پس از انقلاب اسلامی تصریح کرد: در اوایل انقلاب از هر ۱۰۰ هزار نفر ۴۰ نفر مبتلا به سل بودند؛ اما پس از انقلاب اسلامی با تلاش‌های وزارت بهداشت و درمان این عدد، به ۱۴ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر رسید و به شدت کاهش یافت و کنترل شد.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در پایان خاطرنشان کرد: مراقبت از ریه پس از پیوند، از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که امکان عفونت و پس زدن عضو پیوند شده وجود دارد. بیمارستان مسیح دانشوری تنها مرکز درمانی در کشور است که پیوند ریه را انجام می‌دهد، زیرا که این پیوند، بسیار سخت و مشکل است.

در ادامه این نشست اسماعیل مرتاض دبیر علمی کنگره درباره جزئیات این کنگره گفت: کنگره به مدت ۴ روز در بیمارستان فرهیختگان برگزار خواهد شد و ۱۸ سخنران از کشور‌های مهم جهان از جمله هندوستان، آمریکا، یونان و... به این کنگره دعوت شده اند ضمن ان که برای روز ملی سل هم  برنامه مفصلی پیش بینی شده  که با حضور معاون وزارت بهداشت به اجرا در خواهد آمد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: