velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۲۸۹
پ
کد خبر: ۲۴۰
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - 23 May 2013
دکتر ولایتی در جمع مدیران ورزشی و ورزشی نویسان:

در حفظ و ترویج روحیه جوانمردی فعالیت کافی نکرده ایم/ نباید کسی به اعتبار موقعیت سیاسی مسئول فدراسیون شود

دکتر ولایتی با تایید این موضوع که ورزش پولساز بوده و این موضوع قابل توجه است، تاکید کرد : با پولسازی از طریق ورزش به هر قیمتی موافق نیستم و این مانند آن است که ما به برخی اقدامات کشورهای همسایه که از هر طریقی، صنعت توریسم خود را گسترش می دهند و فساد و فحشا را ترویج کنند، حسرت بخوریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، جمعی از اعضای مدیران و ورزشی نویسان عصر امروز در دیدار با دکتر علی اکبر ولایتی کاندیدای ریاست جمهوری به بیان دغدغه ها و راهکارهای خود برای مدیریت موفق دولت یازدهم در عرصه ورزشی پرداختند.

دکتر ولایتی نیز در این دیدار با بیان اینکه موضوع ورزش اصل تفکیک ناپذیر از فرهنگ قبل و بعد از اسلام در ایران است، دفاع از کشور، حفظ سلامت مردم و پرورش جسم در راه ارتقاء روان را از جمله ثمرات آن توصیف کرد.

وی با تاکید بر اینکه به اندازه کافی در حفظ و ترویج روحیه جوانمردی فعالیت نکرده ایم، اظهار داشت: ورزش زورخانه ای نیز به فراموشی سپرده شده و آلودگی هایی که از خارج، به ورزش نفوذ کرده موجب بداخلاقی هایی شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فوتبال میلیاردی عیبی ندارد اما کاش تاکید اساسی نیز بر حفظ اخلاق و فرهنگ در ورزش می شد، اضافه کرد: کاش کسی که در ورزش مسلط است و کار غیراخلاقی انجام می دهد را طرد کنیم.

این صاحب نظر مسائل فرهنگی با یادآوری اینکه گاهی مواردی در فوتبال و سایر رشته های ورزشی می بینیم که از ذکر آنها خجالت می گشیم، مواردی مثل اهانت بازیکنان به یکدیگر یا داور را موجب تاسف دانست و گفت: این گلایه را متقابلا از پیشکسوتان و ورزشی نویسان نیز دارم.

وی در عین حال تاکید کرد که میزان این بداخلاقی ها بسیار کم است و ورزشکاران ایرانی همچنان روحیه جوانمردی دارند. ولایتی یادآور شد: افرادی در قدیم بودند که اگرچه مدالهای کمتری نسبت به برخی دیگر از ورزشکاران می گرفتند اما محبوبیتشان غیرقابل مقایسه بود؛ مانند مرحوم تختی که با وجود شکست در ملبورن، با استقبال مردم روبرو شد و مردم غصه می خوردند که مبادا تختی بابت شکست، غصه بخورد.

دکتر ولایتی اضافه کرد: باید کسانی را متصدی ورزش کنیم که جوانمرد و با اخلاق باشند.

نویسنده کتاب جلد اول کتاب "دانشنامه جوانمردی" که جلد اول آن با نام "فتوت؛ ریشه‌ها و خاستگاه‌ها" به بازار عرضه شده، اضافه کرد که مسئولان ورزشی باید اهل اخلاق و جوانمردی باشند و کار ورزش به کاردان آن سپرده شود.

وزیر خارجه با سابقه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قبول ندارم کسی به اعتبار موقعیت سیاسی، مسئول فدراسیونی شود، گفت: این کار مانند این است که نظام پزشکی را به یک ورزشکار بسپاریم.

وی در ادامه با تایید این موضوع که ورزش پولساز است و این موضوع قابل توجه است، تاکید کرد که با پولسازی از طریق ورزش به هر قیمتی موافق نیستم و این مانند آن است که ما به برخی اقدامات کشورهای همسایه که از هر طریقی، صنعت توریسم خود را گسترش می دهند و فساد و فحشا را ترویج کنند، حسرت بخوریم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، اقداماتی مانند حذف کشتی از المپیک را به خاطر بی تحرکی ایران در عرصه بین الملل دانست و افزود: وزارت ورزش باید معاونت بین المللی داشته باشد که هم سیاست بشناسد و هم به ورزش آشنا باشد.

توجه به ورزش همگانی، توسعه زیر ساخت ها، غفال نشدن از متخصصان، توجه به دیپلماسی ورزشی و نگرانی از دست دادن کرسی های بین المللی در کنار کنار گذاشتن قهرمانان ایران از جمله مواردی بود که توسط حاضران مطرح و از دکتر ولایتی خواسته شد در صورت پیروزی در انتخابات به آنها توجه ویژه داشته باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها