velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۴۶۵
پ
کد خبر: ۲۴
تاریخ انتشار: شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - 20 April 2013
اختصاصی/

آماده تعامل با همه گروههای اصولگرا برای رسیدن به کاندیدای واحد هستیم

دکتر ولایتی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا با گروه ها و ائتلاف های اصولگرایان به یک اتحاد برسیم چراکه در هر حال کشور بیشتر از یک رئیس جمهور نمی خواهد و لازم است هنگامی که اصولگرایان به یک نفر رسیدند از باب رضای خدا آماده باشیم به نفع یکدیگر کنار بکشیم و کمک کنیم.
پایگاه اطلاع رسانی دکتر علی اکبر ولایتی:

خیابان خرمشهر، دیدار گروهی از اهالی استان ایلام با دکتر علی اکبر ولایتی، استانی با کمترین جمعیت ولی با بیشترین میزان مشارکت در انتخابات، استانی با 700 هزار جمیعت که در هر انتخاب ، بیش از 85 درصد واجدین شرایط ، در رای گیری ها شرکت می کنند، ایلام را می توان پایتخت "انتخاب کنندگان ایران" نامید. 50 نفر به نماینده از قشرهای مختلف استانی آمده اند نخبگان و دانشجویان، پزشکان و نمایندگان مجلس و روسای قبایل و طوایف، 12 ساعت در راه بوده اند اما دلاورند و خستگی در آنان وجود ندارند، بعد از جلسه نیز قرار است 12 ساعت در راه بازگشت باشند اما می گویند آمده ایم تا وظیفه خود را انجام دهیم.

اعضای ستاد دکتر که میزبانی را برعهده گرفته اند اغلب پیراهن یا یقه ولایتی پوشیده اند و سادگی در کنار نظمی دیپلماتیک در پذیرایی و مهمانداری دیده می شود. مسافران ایلامی با نشاط هستند و با هم شوخی می کنند تا متوجه گذران زمان نباشند. یکی از اعضای ستاد که سنی همسان دکتر دارد صحبت را آغاز می کند تا میهمانان راحت تر زمان را سپری کنند.



شباهتی ظاهر او با دکتر ولایتی، کسانی را که در زمان معرفی او همچنان در حال گفتگو با دیگران هستند به این اشتباه می اندازد که او برادر دکتر است، آنان فراموش کرده اند که دکتر تنها پسر معلم قرآن باسابقه محله شمیران است.

سخنران از تکیف گرایی می گوید و از اتحاد نهایی اصولگرایان برای معرفی یک کاندیدا به جامعه سخن می گوید. اگر چه برخی از تاریخ ها، به اشتباه در جلسه میان مدعوین مطرح می شود اما این موضوع نشانگر آن است که قرار نیست همه اعضای ستاد دکتر ولایتی همانند او مورخی کارکشته باشند!



اغلب افراد جمع جوان هستند اما پیرترین فرد جمع، محمد چمن آرا است، رئیس قوم بزرگ خزل ، سرداری از دیار مرزداران که ریاست 5 ایل را برعهده دارد و عنوان فاتح میمک را چون مدالی درخشان برسینه دارد. دکتر دیپلماتی کارکشته است و می تواند که به راحتی نباید احساس خود را بروز دهد اما زمانی که متوجه می شود در روزهای آغازین جنگ و قبل از تشکیل بسیج ، ده هزار نفر از عشایر ایلام به فرمانده این سردار گمنام به ارتش پیوسته بودند و میمک را فتح کردند، بی اختیار تحسینی آشکار و با هیجان از این همه دلاورمردی و غیرت می کند!

نوبت سخن به میهمانان رسیده است ، رئیس ایل بزرگ خزل سخنان خود را با بیان ویژگیهای دکتر آغاز می کند و او را مرد میدان عمل می خواند که جز به عزت و سربلندی ایران فکر نمی کند.



گلایه او از نیامدن دکتر به استان ایلام است و دعوت مجددی از او برای سفر به این استان. صفای باطن این مفسر قرآن جمعیت را تحت تاثیر خود قرار داده است. چمن آرا در سخنانش با صلابت همیشگی از مردمسالاری دینی سخن می گوید و تاکید می کند که همه عشایر و ایلات آماده حضور با شکوه در انتخابات هستند.

دیگری از وفاداری اهالی کرد ایران سخن می گوید و سخن می گوید که کردها همیشه سر قول خود هستند.

" دکتر چه بیایی یا نیایی ما به تو رای می دهیم!!" نماینده فرهنگیان استان نیز از ویژگیهای بین المللی دکتر می گوید و شخصی دیگر از عدم توجه به استان ایلام که خط مقدم دفاع مقدس بوده و اکنون حتی از داشتن یک کارخانه مهم محروم است ، او از ایجاد کارخانه رب گوجه فرنگی می گوید در حالی که در این استان در هیچ زمانی مقدار زیادی گوجه کشت نمی شده و از کارخانه چرم می گوید بی آنکه کشتارگاه مجهزی وجود داشته باشد!!

"اگر دکتر ولایتی به ریاست جمهوری انتخاب شود تنها رئیس جمهوری خواهد بود که بیش از 140 عنوان کتاب منتشر شده دارد و صدها مقاله برگزیده پزشکی و علمی از او منتشر شده است." این را یکی از دوستداران با سابقه ترین وزیر جمهوری اسلامی ایران می گوید و حاضران به نشانه تایید صلوات سر می دهند.



دکتر ولایتی سخن خود را آغاز می کند و می گوید: مسئله انتخابات در پیش است و یکی از عللی که مقام معظم رهبری امسال را سال حماسه سیاسی نامیده اند موضوع انتخابات است. انتخابات این دفعه تشابه زیادی با انتخابات قبلی ندارد، ویژگیها حساسیت ها، سختی ها و عبور از این مراحل نیازمند تدبیر جدی و حرکتی حماسی است. امیدوارم با تلاش مردم ایران و دلاوران ایلام که از اصیل ترین طوایف ایرانی هستند، همه حضوری پرشور داشته باشند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دولت آینده پشتوانه بالای مردمی داشته باشد، تاکید کرد: هر مقدار حضور مردم جدی تر باشد این پشتوانه قوی تر خواهد بود و دولت آینده با پشتگرمی و توان بالاتری با مشکلات موجود مواجه خواهد شد.



عضو ائتلاف پیشرفت یادآور می شود: شاید هیچگاه مانند امروز مصمم نبوده ام؛ بخشی از علل این تصمیم این است که ایران با این  عظمت، با این پشتوانه تاریخی و جغرافیای ارزشمند که باید آن را همچون گوهری تابناک دانست و مردم نباید دچار مشکلات اولیه زندگی باشند. حل این مشکلات نه غیر ممکن است و نه مشکل، بلکه نیازمند سیاست و تدبیر درست است ، کشوری با این همه امکانات طبیعی، وسعت و تعداد زیاد همسایگان، امکان تامین بخش زیادی از اقتصاد بدون نفت را مهیا کرده است.

وی تصریح کرد: زندگی عشایری زندگی آسانی نیست؛ نماد فرهنگ کهن ایران است و همانگونه که خانواده عامل انسجام است، یک عشیره نیز نقش مهمی در انسجام ملی دارد.

وی با اشاره به تعدد کاندیداها گفت : نباید کاری کرد که آرا متفرق شود.

دکتر ولایتی با اشاره به ائتلاف اصولگرایان که وی نیز یکی از ارکان آن است، افزود: تلاش می کنیم تا با گروه ها و ائتلاف های اصولگرایان به یک اتحاد برسیم چراکه در هر حال کشور بیشتر از یک رئیس جهمور نمی خواهد و لازم  است هنگامی که اصولگرایان به یک نفر رسیدند از باب رضای خدا آماده باشیم به نفع یکدیگر کنار بکشیم و کمک کنیم.



دبیرکل مجمع بیداری اسلامی در پایان با بیان اینکه باید همگی حافظین این کشور باشیم، گفت: کشورمان در جهان اسلام بی نظیر است و امروز که جمهوری اسلامی ایران امید همه مسلمین و پیروان اهل بیت (ع) است باید حداقل نیازمندیهای مردم برطرف و مشکلات مهم اقتصادی مانند تورم و کاهش ارزش پول ملی رفع شود که این کارها غیر ممکن نیست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها