velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۹۹۸
پ
کد خبر: ۲۳۹
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - 23 May 2013
دکتر ولایتی در همایش بیداری اسلامی و انتخابات 92:

دولت آینده اعتماد را به بخش اقتصاد باز می گرداند/ در رأس اتاق فکری برنامه های اقتصادی من دکتر نهاوندیان است

ولایتی تاکید کرد: حفظ ارزش پول ملی، کنترل گرانی افسار گسیخته، تورم از دست رفته و به کارانداختن برخی شرکت‌ها از جمله راهکارها است که اگر صورت گیرد و دولت بازار را تنظیم کند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و از جمله راهکارهای فوری اقتصادی می‌توان به برنامه صدروزه اقتصادی اشاره کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی که ظهر امروز پنج شنبه در دومین روز از همایش «بیداری اسلامی افق‌های آینده و انتخابات 92» در جمع اساتید دروس معارف اسلامی و انقلاب اسلامی دانشگاهها سخن می گفت با بیان اینکه بیداری اسلامی از دوره قاجار شروع شده و در انقلاب اسلامی به اوج خود رسید، گفت: امروز کشورمان در تاثیرگذاری بر جهان پیشتاز است. انقلاب‌های قبلی جهان عرب، اسلامی نبوده بلکه" پان‌ عربیسم" "است.
 
وی با ابراز تاسف از اینکه برخی در کشور به بیداری اسلامی اعتقاد ندارند، گفت: اما باید بدانند بیداری اسلامی در جهان رخ داده است.

وی با اشاره به برگزاری 6 اجلاس بیداری اسلامی در کشورمان گفت: بسیاری از این افراد که شامل جوانان و زنان در عرصه بیداری اسلامی بودند تا به حال به ایران نیامده بودند و  کشورهای غربی با محوریت آمریکا در تلاش هستند ممانعتی در جهت نفوذ ایران اسلامی در کشورهایی مثل مصر، لیبی و تونس ایجاد کنند. 

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه باید خط بیداری جهان اسلام تقویت شود و این جزء راهبردهای اساسی رهبری است، درباره تأثیر انتخابات آینده ایران بر اوضاع منطقه‌ای خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی به طور عام امیدشان به ایران است و با دقت انتخابات ایران را رصد می‌کنند تا دولتی قدرتمند سر کار بیاید به گونه‌ای که هم مشکلات ایران را حل کند و هم بر روی مسائل جهان اسلام متمرکز شود زیرا منافع ایران، منافع جهان اسلام نیز هست.

وی تاکید کرد: اگر دولت قدرتمند روی کار بیاید و با تدبیر امور را اداره کند هم از منافع جهان اسلام و هم از منافع ملی حمایت خواهد کرد زیرا هم منافع ملی و هم منافع اسلامی ایجاب می کند تا از منافع سایر کشورهای اسلامی حمایت کنیم ،مثلاً در کشورهای همسایه یعنی عراق، دوستان ما برخلاف گذشته حکومت را در دست دارند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود به اهمیت موضوع اقتصاد در دولت آینده اشاره کرد و گفت: در هفته آینده برنامه کامل اقتصادی دولت را در معرض افکار عمومی قرار خواهم داد.

وی درباره برنامه های خود برای حل مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: سه مرحله اقدام اقتصادی وجود دارد که مرحله اول حل بحران‌ها و مشکلات امروزی که دامنگیر مردم شده است، می‌باشد که مهمترین آن تزلزل اعتماد مردم به دولت است و دولت آینده ظرف مدت کوتاهی می تواند به گونه‌ای عمل کند تا اعتمادسازی کند.

ولایتی در ادامه افزود: حفظ ارزش پول ملی، کنترل گرانی افسار گسیخته، تورم از دست رفته و به کارانداختن برخی شرکت‌ها از جمله راهکارها است که اگر صورت گیرد و دولت بازار را تنظیم کند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و از جمله راهکارهای فوری اقتصادی می‌توان به برنامه صدروزه اقتصادی اشاره کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه ابراز داشت: در رأس اتاق فکری دولت من در بخش اقتصادی، دکتر نهاوندیان قرار دارد و البته باید بدانیم که وظیفه رئیس جمهور، مدیریت افراد متخصص در حوزه‌های مختلف است.

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه به دنبال تعدیل اقتصادی 50 درصدی هستیم، خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که طی دو یا سه برنامه سلامت، بیمه سلامت رایگان شود و یک بیمه سراسری کامل به نام ایران تشکیل شود و با واقعی کردن بیمه‌ها، مردم پول کمتر از ده درصد پرداخت کنند.

ولایتی درباره سیاست فرهنگی دولت آینده‌اش با بیان اینکه اصلاح فرهنگ یعنی بازگشت به فرهنگ خودی تاکید کرد: از سال 69 تا به امروز عضو انقلاب فرهنگی هستم و بیش از 1400 مصوبه در این نهاد فرهنگی تصویب شده است که اگر این مصوبات عملیاتی شود فرهنگی ایرانی اسلامی به اعتلای خود خواهد رسید.

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: مصوبات فرهنگی در این کشور وجود دارد و اگر دولتی مصمم باشد که آن را اجرا کند از جمله سند تحول آموزش و پرورش که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است پایه های فرهنگی در کشور استوار خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها