velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۶۷۶
پ
کد خبر: ۲۳۷
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - 23 May 2013
دکتر ولایتی در جمع بانوان فرهیخته کشور:

با نرخ رشد فعلی در کشور جمعیت ایران به 40 میلیون نفر کاهش می یابد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید در حوزه مددکاری اجتماعی فعالیت های خود را گسترش دهیم و بیمه جامع و کارآمد برای همه اقشار بخصوص از کارافتادگان اهمیت ویژه ای دارد که با اجرای بیمه سلامت ایرانیان در دولت یازدهم بخش عمده ای از مشکلات پس از بازنشستگی حل می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، جمعی از بانوان فرهیخته و زنان نخبه سراسر کشور صبح امروز پنج شنبه با دکتر علی اکبر ولایتی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دیدار و به بیان دیدگاههای خود در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پرداختند.

ولایتی نیز پس از شنیدن دغدغه ها و نقطه نظرات حاضران، اهمیت انتخابات پیش رو را متذکر شد و گفت: این انتخابات از نظر شرایط کشور و منطقه بی نظیر است و مردم انتظار دارند دولتی روی کار بیاید که برای معیشت جامعه فکر اساسی کند و در عین حال، آرامش را به فضای سیاسی بازگرداند.

وی توجه داخلی و خارجی به مذاکرات هسته ای و نتیجه آنرا یادآور شد و افزود: اگر دیپلماسی هوشمندانه ای برای به نتیجه نرسیدن این موضوع به کار نرود، ضررهای چند جانبه دارد که ما نمونه قابل توجه آنرا در دوران دفاع مقدس دیده ایم؛ شرایطی که در تاریخ انقلاب از حساسیت ویژه و بی نظیری برخوردار بود و خدا را شکر نتیجه آن به سود ملت ایران بود.



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به برنامه ریزی های تیم اقتصادی خود برای تدوین برنامه ای 100 روزه برای مهار گرانی و تورم افسار گسیخته در کشور اشاره کرد و افزود: التهاب ناشی از گرانی ها باعث مخدوش شدن اعتماد بین مردم و دولت می شود اما این مسائل با یک برنامه و تیم قوی قابل مهار است.

کار تربیتی در مهدکودک ها اهمیتی به مراتب بیشتر از دبستان دارد

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به اهمیت ثبات مدیریت و اخلاق مداری در دولت آینده اشاره کرد و گفت: از هم اکنون از ستادهای استانی خود خواسته ام هیچ اقدام یا گفتاری بر خلاف اخلاق اسلامی انجام ندهند و در مقابل تخریب ها نیز اقدام ایجابی داشته باشند.

ولایتی دو موضوع مهم بازسازی اقتصاد داخلی و روابط خارجی را در ادامه سخنان خود با زنان فرهیخته سراسر کشور تشریح کرد و در خصوص ضرورت آن گفت: سیاست خارجی ما باید فعال و پویا باشد و موضوع هسته ای با درایت به پیش برود . در عین حال، حمایت از تولید و صنعت نیز باید برای به راه افتادن موتور اقتصادی کشور جدی گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به دغدغه های حاضران درباره اهمیت نقش خانواده در ارتقاء جامعه و رفع مشکلات زنان تاکید کرد: نقش ویژه زنان در خانواده و جامعه باید ارزش واقعی خود را پیدا کند و تربیت فرزند توسط بانوان باید ارج نهاده شود.

این صاحب نظر مسائل فرهنگی با انتقاد از رویه موجود در مهدکودک ها گفت: کار تربیتی در مهدکودک ها اهمیتی به مراتب بیشتر از دبستان دارد چراکه شخصیت کودک در آن دوران شکل می گیرد و در دولت یازدهم، برنامه ای برای نظارت آموزش و پرورش از طریق ایجاد یک ساز و کار قانونی مناسب روی این مهدها اجرا خواهیم کرد.



هشدار درباره رشد پایین جمعیت ایران

ولایتی با تاکید بر اینکه اگر به فکر رشد مردم و جامعه هستیم ابتدا باید به سراغ مادران و همسران برویم، افزود: بزرگترین ضرر جامعه غرب از هم پاشیدگی خانواده هاست.

وی با انتقاد از رشد فعلی جمعیت کشور که حدود 1.6 درصد است، متذکر شد که با این روند، 20 سال دیگر جمعیت کشور به 40 میلیون نفر خواهد رسید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نظر برخی حاضران درباره اهمیت حضور زنان در عرصه های مهم مدیریتی کشور گفت: حضور زنان در بالاترین رتبه ها و انتخاب به عنوان اعضای کابینه، از نظر رهبر انقلاب و مراجع منعی ندارد و تجربه نیز ثابت کرده زنان در مسئولیت پذیری کارنامه درخشانی دارند.

ولایتی در خصوص سوال برخی زنان نخبه کشور درباره نحوه انتخاب گزینه نهایی ائتلاف پیشرفت گفت: ائتلاف همچنان معتبر است و انتخاب فرد نهایی را به عهده حکمیت جامعتین گذاشته ایم و امروز نیز 16 گروه جبهه پیروان به این مجموعه پیوسته اند که تا این موضوع به زودی اعلام خواهد شد.



اهمیت توجه به ازدواج و ورزش در جامعه

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به دغدغه های بانوان حاضر در زمینه لزوم توجه به ورزش بانوان گفت: ورزش همگانی باعث ارتقاء شاخص های سلامت جامعه می شود و جلوی بسیاری از مفسده ها با سرگرم شدن جامعه بویژه نسل جوان به ورزش گرفته خواهد شد و باید قبول کرد که امکانات ورزشی برای استفاده زنان و دختران بسیار کم است.

وی همچنین تاکید زنان بر لزوم اجرای یک بیمه کامل و جامع در سراسر کشور را تایید کرد و تشریح برنامه های خود در این خصوص گفت: باید در حوزه مددکاری اجتماعی فعالیت های خود را گسترش دهیم و بیمه جامع و کارآمد برای همه اقشار بخصوص از کارافتادگان اهمیت ویژه ای دارد که با اجرای بیمه سلامت ایرانیان بخش عمده ای از مشکلات پس از بازنشستگی حل می شود.

دکترولایتی موضوع ازدواج جوانان را نیز یک مسئله مهم دانست و افزود: تشویق جوانان نیاز به فرهنگ سازی عمومی دارد و بهبود فرهنگ عمومی جزء واجبات دولت آینده است اما هرچه زمان می گذرد اصلاح فرهنگ عمومی به دلیل نفوذ فرهنگ غربی سخت تر می شود.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱
سهیل
Iran, Islamic Republic of
02 خرداد 1392 - 18:16
ایشون به نکاتی اشاره می کنند که بقیه کاندیداها کمتر بهش اشاره می کنن. توجه به آموزش و پرورش خیلی مهمه.
پرورش صحیح آینده سازان رو باید جدی بگیریم.
حیدر
Iran, Islamic Republic of
02 خرداد 1392 - 22:54
رای ما فقط و فقط ولایتی زنده باد آقا
عبدالرضا
Iran, Islamic Republic of
09 مرداد 1392 - 17:15
ماهي حقوق 3ميليوتومان بديد بچه درست ميكنيم
محمد
Iran, Islamic Republic of
19 شهريور 1392 - 01:56
با اين مشكلات اقتصادي واجتماعي كه سر رراه مردم كشور وجود داره طبيعيه كه رشد جمعيت سير نزولي خودش رو طي ميكنه.
مريم
Iran, Islamic Republic of
13 آذر 1392 - 11:45
فرزند اوري بايد با درآمد متناسب باشه. مثلا من كه با فوق ليسانس مهندسي كار و حقوق و بيمه ندارم بچه هم نميارم. ولي امثال نمايندگان مجلس و وزير و روسا و مسئولين كه در آمداي چند ميليوني دارن بايد حد اقل ده دوازده تا بچه هم بيارن. هر كه بامش بيش برفش بيشتر. اينجوري تعادل برقرار ميشه.
فرزند آوردن جداي مسائل عاطفي اش يك وظيفه نسبت به اجتماع هست. اين بديهيه. اما من كه حقوق اجتماعي ندارم وظايف اجتماعي ام رو هم انجام نخواهم داد
پاسخ ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
25 ارديبهشت 1393 - 22:03
دمت گرم
شهروز
Iran, Islamic Republic of
06 آبان 1393 - 11:06
بنظر من بچه دار شدن یه مسئله هس تربیت کردن ویتامین او یه چیز دیگه. ولی اینها بهم ربط داره،اما با توجه به وضع بد اقتصادی و فرهنگی جامعه ازدواج نکنیم خیلی بهتره چه برسه بچه دار شیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها