velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۳۲۷
پ
کد خبر: ۲۳۵۹
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - 26 June 2018

دیدار دکتر ولایتی با مشاور امنیت ملی عراق

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل روز دوشنبه 4 تیرماه با مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر ولایتی در دیدار با فالح الفیاض گفت: خوشحالیم که در ایران میزبان شما هستیم . شما را به عنوان فردی مبارز در مقابله با اشغالگران می دانیم.

وی افزود: آخرین پیروزی دولت عراق پیروزی بر گروه وحشی و ضد اسلام داعش و مقابله با آمریکا بود.

در ادامه این دیدار فالح الفیاض گفت: عراق و ایران دو کشور دوست و برادر هستند که مشترکات زیادی با هم دارند. ایران در همه سطوح از ارتش ، دولت و ملت عراق حمایت کرده است.

وی افزود: امیدواریم این دیدار خیر و برکت برای امت اسلامی و دو ملت ایران و عراق داشته باشد. ما در یک سنگر در حال مبارزه با تروریسم هستیم. محنت بزرگی که عراق با آن مواجه شد درباره گروه تروریستی داعش و سقوط برخی استان های عراق به وسیله این گروه بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت ایران و عراق روابط خوبی با یکدیگر دارند و خط مقاومتی که از تهران تا بغداد و بیروت امتداد دارد، هر روز قوی تر می شود.

دکتر ولایتی بعد از دیدار با فالح فیاض، مشاور امنیت ملی عراق در جمع خبرنگاران گفت: جلسه خوبی را با یکی از مقام های بلند پایه عراق داشتیم و درباره روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردیم.

وی افزود: میان کشورهای منطقه کمتر دو کشوری پیدا می شود که به اندازه ایران و عراق مشترکات داشته باشند و این نشان می دهد که هشت سال جنگ تحمیل شده از سوی رژیم صدام تاثیری بر علاقه میان دو ملت نداشته است.

دکتر ولایتی تصریح کرد: اکنون در مبارزه با تروریسم در عراق، ایران نشان داد که هیچگاه برادران و خواهران خود در عراق را تنها نمی گذارد و کمک های ارزشمندی از سوی ایران به دولت و ملت عراق شد، براساس دعوتی که دولت عراق از مستشاران ایران داشت تا اینکه این کشور توانست بر تروریست ها پیروز شود.

وی افزود: امروز عراق بدون تردید یکی از کشورهای قدرتمند جهان اسلام و عرب است و نقش تعیین کننده ای در منطقه و جهان اسلام دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما آینده روابط دو کشور رابسیار ارزشمند و رو به رشد می دانیم. روابط ایران و عراق، روابطی راهبردی است و این اتحاد میان دو کشور موجب می شود که خط و جبهه مقاومت در منطقه که از تهران شروع می شود و از بغداد ، دمشق و لبنان و فلسطین عبور می کند هر روز قوی تر شود.

دکتر ولایتی عنوان کرد: بدون تردید این اتحاد میان ما و عراق و سایر ملت های منطقه پیام روشن و صریحی به آمریکایی ها می دهد که هیچ جایی در آینده این منطقه ندارد.

وی گفت: همچنین خوشحالیم که در عراق انتخابات خوبی برگزار شد و به زودی دولت جدید عراق سرکار می آید و در کنار آن خوشحالیم مردم ترکیه توانستند انتخابات خوبی برگزار کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آینده متعلق به مردم منطقه است و در آینده امریکا و عوامل آن در منطقه جایی نخواهند داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادامه دادن روند دشمنی های آمریکا علیه ایران گفت: آمریکایی ها ناراحتند از اینکه نفوذ خود در ایران را از دست داده اند و به برکت انقلاب اسلامی عامل امریکا که بر ایران حاکم بود یعنی رژیم پهلوی ساقط شد و دست آمریکا و رژیم صهیونیستی از ایران کوتاه شد.

دکتر ولایتی تصریح کرد: موقعیت راهبردی که ایران دارد موجب شده که امریکایی ها همچنان به ایران طمع داشته باشند ولی این ارزوی شان هرگز محقق نخواهد شد و باوجود فشارهایی که می اورند ملت ایران نشان دادند که همچنان در مقابل توطئه های امریکا و عواملشان در منطقه چه صهیونیستها و چه ارتجاع عرب ایستاده اند. آنها باید دست از این زیاده خواهی ها و توطئه هایشان بردارند و در نهایت انکه پیروز می شود خط و جبهه مقاومت است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها