velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۶۰۵
پ
کد خبر: ۲۳۲۴
تاریخ انتشار: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 21 April 2018
دکتر ولایتی در افتتاحیه مسابقات بین المللی قرآن

بايد وحدت را حفظ كنيم تا در سايه قرآن و اهل بيت(ع) در آينده نه چندان دور در بيت المقدس نماز بخوانيم

دکتر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل روز پنج شنبه(٣٠فوردين ماه) در افتتاحيه مسابقات بين المللي قرآن كريم كه در مصلي تهران برگزار شد با اشاره به اينكه هيچ كتاب آسماني نيست كه در خصوص علم، تفكر و تعقل سفارش كرده باشد، اظهار داشت: هزار ركعت نماز، روزه و حج افضل بر علم نيست و آموزش علم در جايگاي بلندی قرار دارد.

وی ادامه داد: هيچ كتابي كه حتي بر منبع وحي هستند تا اين ميزان بر علم تاكيد نداشتند، هربار در طول تاريخ اسلام قدرتمند بوده است علم در اوج بوده است و برخلاف مسيحيت كه هربار در قدرت بود در جهل و بي خبري بوده است، در طول تاريخ اسلام كتابخانه هاي زيادي وجود داشته است كه ميزان كتب آن به چند هزار جلد مي رسيده است.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل تاكيد كرد: اروپايي ها كاغذ را از مسلمانان كشف كردند و بعد از حضور مسلمانان در آندلس آنها هرساله به سوي مسلمانان مي آمدند تا تاليفات جديد را ببينند، ما تعداد چهارده هزار كتاب پزشكي در تاريخ اسلام داريم اما زماني كه استعمار بر حكومت هاي اسلامي سرازير شد با وجود ضعف حكومت اسلام رو به تنزل رفت.

دکتر ولايتي يادآور شد: استعمار براي ضعف اسلام ابتداء به سراغ فرهنگ مسلمانان رفت و سعي كرد اين تفكر را جاي بيندازد كه فرهنگ غرب باعث پيشرفت مي شود، در آن زمان جايگزين كردن فرهنگ غربي و تقليد از فرنگي ها را عامل رشد مي دانستند و اين موضوع باعث افول فرهنگ اسلامي شد، براي نمونه در اين خصوص مي توان به تاريخ تركيه رجوع كرد كه با اين موضوع فرهنگ آنها صدها سال به عقب رفت.
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: مسلمانان از زماني از تاريخ به اين فكر افتادند كه فرهنگ غربي و ليبراليسم كاري از پيش نمي برد و به سوي بيداري اسلامي رفتند، حاصل بيداري اسلامي از گذشته تا به امروز باعث اتفاقات خوب امروز شد، از اين رو شاهد هستيم ايران، عراق، سوريه، افغانستان و .. به سوي اسلام آمدند و از اين جريان شاهد شكل گيري جبهه مقاومت هستيم و همين امر باعث پيروزي كشورهاي منطقه عليه آمريكا و دشمنان شده است.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل با اشاره به مقاومت هاي عراقي ها و لبناني ها عليه جبهه دشمن تصريح كرد: امروز جبهه مقاومت از ايران، فلسطين، دمشق و عراق گسترده شده است و در آينده نزديك يمن هم به اين خط اضافه مي شود، روزگاري آمريكایی ها براين تصور بودند كه دمشق را يك هفته اي تصرف مي كنند اما امروز مي بينند قدرت كشورهاي اسلامي بيش از پيش است.

دکتر ولايتي ابراز داشت: اشغال كشورهاي اسلامي و تجزيه كردن آنها از اهداف دشمن است، اگر حمايت ما از عراق و سوريه نبود امروز اين كشورها اشغال شده بودند، آمريكا بداند كه اگر با تضعيف كشورهاي اسلامي در اين خصوص موفقيت خواهد داشت سخت در اشتباه هستند، آنها اگر تصور دارند كه با برجام مي توانند ما را تحت فشار بگذارند سخت در اشتباه هستند، همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند اگر آمريكا برجام را پاره كند ما برجام را آتش مي زنيم.

وي بيان كرد: اگر عربستان يمن را ترك نكند و از سياست خود دست نكشد قطعا يمن باتلاق عربستان خواهد شد و همچون ويتنام آنها هم مثل آمريكا در يمن غرق مي شوند، امروز آمريكا سعي دارد پوسته برجام را حفظ كند ولي روح آن را خالي نمايد، از اين رو اروپا از برجام حمايت مي كند اما در بحث موشكي ما مشكل دارند و مي بينيم كه فرانسه و انگليس پيشتاز موشک پراکنی هستند 
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بيان اينكه دشمن امروز سعي دارد كه يك جنگ تمام عيار را عليه سوريه ايجاد كند، خاطرنشان كرد: ايران تمام قد از سوريه و كشورهاي اسلامي حمايت مي كند، با اين وجود در برجام هم آمريكا و هم پيمانانش سعي دارن برجام را دچار زمان كنند زيرا براي آنها سود و براي ما زيان است زيرا آنها به دنبال دوشيدن كشورهاي منطقه هستند و مصلحت كشورهاي اسلامي وحدت است و هرآنچه آنها انجام مي دهند بايد برعكس آنها عمل كنيم.

دکتر ولايتي در پايان گفت: دشمن زماني تمام تلاش خود را كرد كه بين شيعه و سني تفرقه ايجاد كند اما شاهد وحدت بين شيعه و سني هستيم و همين امر عاملي براي قدرتمند شدن ما است بنابراين ما بايد وحدت را حفظ كنيم تا در سايه قرآن و اهل بيت(ع) در آينده نه چندان دور در بيت المقدس نماز بخوانيم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: