velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۲۰
پ
کد خبر: ۲۲۳۰
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 14 November 2017
دکتر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی

آمریکا چاره‌ای جز ترک پایگاه‌هایش در منطقه ندارد

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: آمریکایی‌ها بیخود در منطقه ما پایگاه زدند و دیر یا زود باید این پایگاه‌ها را ترک کنند.

نشست خبری دکتر علی‌اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی به‌منظور تشریح و تبیین اهداف و برنامه‌های اجلاس بین‌المللی محبان اهل‌بیت (ع) و مساله تکفیری‌ها صبح امروز (سه‌شنبه 23 آبان) در سالن رضوان بسیج صدا و سیما برگزار شد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: اجلاس بین‌المللی محبان اهل بیت (ع) و مساله تکفیری‌ها که قرار است اول آذر در تهران برگزار شود از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است که بر اساس آیه تطهیر و حدیث ثقلین که مورد تایید مورخان و جمع ادبای اهل سنت و شیعه است، حول محور وحدت مسلمین برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام در یک موضوع متفق هستند و آن ایجاد تفرقه میان مسلمین است. البته اکسیر مبارزه با این مرض که به‌واسطه آمریکا و عمال منطقه‌ای آن رقم خورده، وجود اهل بیت (ع) است.

دکتر ولایتی افزود: برای این اجلاس از بیش از 500 تن از علمای اسلام اعم از شیعه و سنی از 94 کشور دعوت شده است که در نوع خود بی‌نظیر است.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهارکرد: آمریکا و رژیم‌صهیونیستی دنبال تفرقه‌اند و این اجلاس یک NGO بزرگ بین‌المللی برای مقابله با سیاست‌های خصمانه آمریکا و صهیونیست‌هاست که دییرخانه آن در تهران تشکیل شد و شورای عالی آن از بین دانشمندان و فرهیختگان دنیا هستند.

وی گفت: داعشی‌ها زمانی که مجروح می‌شوند در اسرائیل مداوا و دوباره به میدان جنگ علیه مسلمان بازگردانده می‌شوند. امروز مقام‌های آمریکایی اقرار می‌کنند که داعش را پدید آورده‌اند تا اسلام را دین توحش معرفی کنند.

دکتر ولایتی در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره سخنان سعد حریری در عربستان اظهارداشت: حریری این گونه بیان کرده که در ملاقات به بنده گفته است که در امور داخلی لبنان دخالت نکنید که اصلا چنین چیزی مطرح نبود.

وی افزود: مذاکرات ما به هیچ وجه تند، خشن و این مواردی که گفته اند، نبوده است و اینها القائات سعودی ها و دیگرانی است که مایل نیستند لبنان در آرامش باشد و دوستی استراتژیک دو کشور را ببینند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: در این دیدار به جز بنده سفیر ایران در لبنان هم حضور داشت و ما هیچ گونه تهدیدی نکردیم، محور دیدار با سعد حریری روابط دو جانبه و منطقه ای بود.

دکتر ولایتی خاطرنشان کرد: از طرفی وی خواست که میان ایران و عربستان وساطت کند که من گفتم ما مشکلی با مذاکره نداریم ولی به سعودی های بگوئید شما سه سال است یمن را ویران کردید و اجازه ورود غذا و دارو را نمی دهید.

وی ادامه داد: در این دیدار به آقای حریری گفتم به سعودی ها بگوئید که از جنایات انسانی در یمن دست بردارید چرا که اینها ربطی به سیاست ندارد و باید با یمنی ها مذاکره کنند چون مساله یمن راهکار صرفا سیاسی دارد و نه بمباران کور.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: به آقای حریری گفتم از اتحاد احزاب گروه های سیاسی داخلی لبنان استقبال می کنیم و این کشور امروز یکی از امن ترین کشورهای اسلامی است که این امر از برکت مقاومت اسلامی و مردم فهیم و آگاه لبنان است.

وی اظهار کرد: ایران و لبنان برادر و متحد هستند و روابط راهبردی با یکدیگر دارند و در رابطه با مساله استعفای آقای حریری این یک موضوع داخلی است و امیدواریم اگر قوانین داخلی آنها اجازه دهد بعد از این تحولات یکی دو هفته اخیر، آقای حریری به لبنان بازگردد و در این رابطه که وی سر کار بماند یا نه مردم لبنان باید تصمیم بگیرند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به این سوال که آیا در اجلاس محبان اهل بیت از شخصیت‌های دولتی دیگر کشورها هم دعوت شده است، گفت: خیر؛ اجلاس یک اجلاس فصلی بین فرهیختگان است و NGOهای بین الملل اسلامی حضور دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: انشالله که با مشورت بین علما و اندیشمندان اسلامی فقط توصیه نباشد و در عمل مسلمان ها از تفرقه پرهیز کنند.

دکتر ولایتی تاکید کرد: ما در این اجلاس بر روی اشتراکات تاکید خواهیم داشت و این تبادل فکر سبب ایجاد مقدمات وحدت فکر می‌شود که می‌تواند در وحدت مسلمین موثر باشد.

وی تاکید کرد: رابطه بین ما، سوریه، ترکیه و عراق رابطه بین همسایگانمان است اما آمریکایی‌ها فعلاً فضولتا در منطقه حضور دارند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها بی‌جهت و بی‌خود در رقه پایگاه نظامی زدند، تصریح کرد: ترامپ که عقل حسابی ندارد اما آن‌هایی که عقل درست حسابی دارند بدانند که امروز 23 آبان است و در آینده نه چندان دور مردم، آمریکا را از منطقه بیرون می‌کنند.

دکتر ولایتی با بیان اینکه آمریکایی‌ها پشت کودتای ترکیه بودند و ما از اردوغان و دولت قانونی وی حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: عربستان سعودی چه کاره است از طرف جهان عرب حرف می‌زند. حکومتی است که به زور به مردم تحمیل شده اما به هیچ وجه نیابتی از سوی 22 کشور ندارد که خود را وکیل آن‌ها بداند؛ این چه وکیلی است که قریب به 3 سال است بر سر یمنی‌ها هزاران تن بمب ریخته است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون نقش ایران در عراق گفت: حضور ایران در عراق و سوریه به دلیل دعوت قانونی روسای جمهور این کشورها است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه ما هیچ مشکلی برای مذاکره با سعودی‌ها نداریم اما مذاکره کردن به معنای تایید ظلمی که عربستان در برخی از کشورهای اسلامی و حمایت از تکفیری‌ها کرده نیست، گفت: ما دنبال این هستیم همه با هم با حسن هم‌جواری زندگی کنیم و مخالف هر کار خلاف شرع و قانون هستیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: