velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۶۸۷
پ
کد خبر: ۲۲۲۳
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 07 November 2017
در دیدار دکتر ولایتی با وزیر خارجه سوریه تاکید شد

ادامه مقاومت تا پیروزی و بازگشت کامل صلح و امنیت

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور امام خامنه‌ای در امور بین‌الملل گفت که سوریه به مبارزه خود علیه تروریسم تکفیری و حامیان آن تا پیروزی و بازگشت صلح و ثبات به تمام مناطق این کشور ادامه خواهد داد.

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در دیدار با دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: سوریه به مبارزه خود علیه تروریسم تکفیری و حامیان آن تا پیروزی و بازگشت صلح و ثبات به تمام مناطق این کشور ادامه خواهد داد.

وی از حمایت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران از سوریه قدردانی کرد.

دکتر ولایتی با تبریک پیرزوی های اخیر بر تکفیریان داعش در شرق این کشور، به دولت، ارتش و مردم، تصریح کرد : این پیروزیها در واقع پیروزی محور مقاومت و شکست طرح های تخریبی صهیونیستی آمریکا است.

دکتر ولایتی همچنین خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان مواضع حمایتی خود را از سوریه در همه زمینه ها به ویژه در جنگ علیه تروریسم ادامه خواهد داد.

دکتر ولایتی روز دوشنبه پس از دیدار با ' ولید المعلم' وزیر امور خارجه سوریه و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مشترکات ایران و سوریه در خط مقاومت اصولی و مبنایی است.

وی اظهارداشت: همکاری همه جانبه میان ایران و سوریه باعث شده است که کشور سوریه از تعرض بیگانگان مصون بماند و آمریکایی ها و صهیونیست ها متوجه شدند آنچه در منطقه، به دنبال تحمیل آن بر دولت و ملت سوریه بودند، توهمی بیش نیست.

دکتر ولایتی خاطرنشان کرد : همه روزه ما شاهد پیروزی های متوالی ارتش و ملت سوریه هستیم ، در شرق سوریه در دیرالزور و دیگر مناطق که پیش از این جنگ درآنجا کار آسانی نبود، اکنون دولت و مردم سوریه بر مشکلات هرچند هم بزرگ باشد، پیروز می شوند.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایران و سوریه همواره با یکدیگر هماهنگ و همراه هستند و هرچه فاصله دیدارها کم تر باشد اما هماهنگی ها زیاد است.

دکتر ولایتی گفت:' فیصل المقداد ' قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه بتازگی در تهران بود که گفت و گوهایی باهم داشتیم ولی سرعت تحولاتی به حدی است که باید در فاصله زمانی کم تری یکدیگر را ببینیم و تبادل نظر کنیم.

وزیر خارجه سوریه نیز در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد: روابط مستحکم و راهبردی میان سوریه و جمهوری اسلامی ایران برکسی پوشیده نیست و این روابط همه زمینه ها را دربر می گیرد.

ولید المعلم اضافه کرد: ما به وجود ایران در محور مقاومت افتخار می کنیم و ایران شریک پیروزی های ملت و ارتش سوریه است.

دکتر ولایتی روز یکشنبه در پایان سفرش به لبنان و دیدار با مقامات ارشد این کشور از مرز زمینی لبنان وارد سوریه شد.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در همه زمینه‌ها، تحولات سوریه و منطقه در سایه تحولات سیاسی و میدانی اخیر بحث و تبادل نظر کردند


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: