velayati.ir

تعداد بازدید: ۶۸۱۴
پ
کد خبر: ۲۰۸۲
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - 11 July 2017
رئیس حزب وطن ترکیه در دیدار با دکتر ولایتی

تهدیدهای امریکا و اسراییل،ترکیه و ایران را به هم نزدیک می کند

دکتر ولایتی روز دوشنبه 19 تیرماه با دوغو پرینچک رئیس حزب وطن ترکیه و هیئت همراه دیدار و در خصوص موضوعات منطقه ای، همکاری های رسانه ای و ... به بحث و تبادل نظر پرداخت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدارش با هیات ترکیه‌ای گفت: جلسه بسیار دوستانه و برادرانه‌ای بود و معتقدیم هر حرکت تجزیه‌طلبانه در منطقه و جهان اسلام را به نفع دشمنان اسلام به خصوص آمریکا و اسرائیل می‌دانیم.

او گفت: رابطه بین ایران و ترکیه و رابطه تاریخی با عوامل مشترک مانند تاریخ، فرهنگ و دین مشترک موجب شده که هر دو کشور در جهت تقویت هر چه بیشتر این عوامل و به وجود آوردن عوامل مشترک جدید تلاش کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: توسعه روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و همکاری‌ها در حوزه انرژی و بین‌المللی دو کشور امر رو به رشدی است و مورد رضایت هر دو طرف است.

وی تاکید کرد: مخالف تهدید علیه هر یک از کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق، قطر، لبنان، یمن و دیگر کشورها هستیم.

رئیس حزب وطن ترکیه هم پس از دیدار خود با دکتر ولایتی و در جمع خبرنگاران گفت : اسرائیل در حال برنامه ریزی برای تشکیل کردستان بزرگ است و البته برادران کرد ترکیه داخل این آتش نخواهندشد.

دوغو پرینچک در ادامه سلام گرم خود را خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و مردم ایران اعلام کرد و افزود: میان ایران و ترکیه و منطقه غرب آسیا تحولات پیچیده ای وجود دارد و آمریکا و اسرائیل در حال تهدید تمامیت ارضی کشورهای منطقه هستند و اسرائیل برای تشکیل یک اسرائیل دیگر به نام کردستان بزرگ برنامه ریزی می کند.

وی تصریح کرد: نام این برنامه کردستان است ولی حوزه کردی نیست، تنها می خواهند سلاح آمریکا و اسرائیل باشد و البته آمریکا و اسرائیل موفق به اجرای این طرح نخواهند شد.

وی ادامه داد: تهدیدهای آمریکا و اسرائیل بیش از پیش ما را به هم نزدیک خواهد کرد و روابط و برادری و همکاری ترکیه با ایران بیش از پیش خواهد شد. ما مطمئن هستیم ایران هم به برادران ترک خود اعتماد دارد، در منطقه غرب آسیا آرامش را برقرار خواهیم کرد.

رئیس حزب وطن ترکیه با بیان این که دوستی ایران و ترکیه کلیدی است که حتی در صلح جهانی هم به کمک مردم منطقه خواهد آمد، افزود: به مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران سلام می رسانم و آرزوی موفقیت برای آنها دارم و سلام و محبت خودم را به مردم عزیز ایران که دوستی هزاران ساله داریم، اعلام می کنم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها