velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۵۲۴
پ
کد خبر: ۲۰۶۳
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - 13 June 2017
دکتر ولایتی در دیدار با با رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس سوئد

موضوعات منطقه‌ای عرصه بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داده است/زمینه همکاری های مناسبی میان دو طرف وجود دارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت گفت: برخلاف گذشته که عرصه بین‌المللی، موضوعات منطقه‌ای را طراحی و بر آن تاثیر می‌گذاشت، امروز موضوعات منطقه‌ای، عرصه بین‌المللی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با گونار فرس رئیس مرکز پژوهشهای مجلس سوئد که صبح امروز (سه شنبه 23خرداد) برگزار شد، با اشاره به فعالیت ها، جایگاه علمی و توسعه روز افزون فعالیت های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در ایران، اظهار داشت: زمینه‌های همکاری بسیار خوبی میان دو کشور به خصوص در زمینه های اقتصادی و صنعتی وجود دارد که مطالعات بسیار دقیق و راهبردی در حوزه های مختلف می‌تواند برای شناسایی و گسترش همکاری بخش های متنوع موثر باشد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به تحولات سریع و وقایع متعدد در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی اشاره کرد و افزود: برخلاف گذشته که عرصه بین‌المللی ، موضوعات و معادلات منطقه‌ای را طراحی و بر آن تاثیر می‌گذاشت، امروز شاهد هستیم که موضوعات منطقه‌ای، عرصه بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تحولات در این زمینه به قدری سریع و غیرقابل پیش بینی است که ضرورت توجه حداکثری، مطالعات عمیق، شناخت وضعیت و ترسیم چشم اندازهای دقیق را اجتناب ناپذیر می‌کند و همکاری های مراکز تحقیقاتی می‌تواند در این با اهمیت باشد.

دکتر ولایتی تصریح کرد: مراکز پژوهشی می‌توانند با شناخت دقیق برای تصمیم گیران و توسعه همکاری‌ها در عرصه های منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار موثر باشند و جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن مراکز متعدد پژوهشی در سطح عالی می تواند شناخت مناسبی به ویژه از منطقه ارائه کند.

وی افزود :زمینه های همکاری بسیار خوبی میان دو کشور به خصوص در حوزه های اقتصادی و صنعتی وجود دارد که مطالعات بسیار دقیق و راهبردی می تواند برای شناسایی و گسترش همکاری موثر باشد.

دکتر ولایتی با ارائه مطالبی در خصوص مراکز عمده تحقیقاتی در ایران به فعالیت های مرکز تحقیقات استراتژیک اشاره کرد و گفت: امکان همکاری های گسترده و مشترک بین دو کشور فراهم است.

در ادامه این دیدار گونار فرس رئیس مرکز پژوهش های مجلس سوئد گفت: از اینکه فرصت این دیدار فراهم شده بسیار خوشحالم و این اولین باری است که به ایران سفر کرده ام و در حوزه موضوعات تحقیقاتی و پژوهشی و همکاری های مختلف مذاکرات ارزشمندی انجام شد و امیدوارم زمینه گسترش همکاری ها با شناخت دقیق تر فراهم شود.

وی گزارشی از فعالیت های مرکز پژوهش های مجلس سوئد ارائه کرد و دو طرف در زمینه همکاری های مشترک تحقیقاتی و پژوهشی به بحث و تبادل نظر پرداختند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها