velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۵۷
پ
کد خبر: ۲۰۳۴
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 15 May 2017
دکتر ولایتی در نمایشگاه بین المللی کتاب تصریح کرد

مهم‌تر از تولید علم، نشر علم است

دکتر ولایتی با حضور در نمایشگاه کتاب و در حاشیه رونمایی از کتاب ۱۴ جلدی «تاریخ کهن و معاصر ایران زمین» به قلم خودش که در نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزش و اهمیت نمایشگاه کتاب گفت: برگزاری نمایشگاه کار مهمی است و باید از این طریق، مردم ما که علاقه‌مند به مطالعه هستند، از آخرین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ و حوزه‌های مختلف علوم انسانی و تجربی آشنا شوند.

او اضافه کرد: این ممکن نیست مگر اینکه نمایشگاه برگزار شود تا از مجموعه های مختلف انتشاراتی داخلی و خارجی در آن شرکت نمایند و با کتاب‌های خودشان به خصوص کتاب‌هایی که جدیدا چاپ شده‌اند، مطلع شوند تا بر اساس اطلاعی که دارند، قدرت خرید داشته باشند. لذا تاسیس نمایشگاه کتاب سهم مهمی در این زمینه دارد و هرچه حوزه‌های تخصصی از هم تفکیک شوند، فایده بیشتری خواهد داشت و مردم بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

دکتر ولایتی همچنین درباره علاقه مردم ایران به کتاب و کتابخوانی گفت: برخلاف چیزی که گفته می‌شود مردم ما به شدت به کتاب علاقه‌مند هستند. حضور جمعیتی که امروز به نمایشگاه کتاب که در خارج از شهر هم قرار گرفته است، نشان‌دهنده علاقه آنها به کتاب و کتابخوانی است.

دکتر ولایتی درباره برنامه‌هایی برای حمایت از انتشار آثار اساتید گفت: راه توسعه کتابخوانی و تالیف کمک به انتشار آن است. علم مهم است اما از آن مهمتر نشر علم است. گفته شده زکات علم نشر آن است.

وی در سخنانی در مراسم رونمایی از کتاب خود هم گفت: کتابی به این جامعیت سراغ ندارم ، 13 جلد این کتاب مربوط به بعد از اسلام و 9 جلد مربوط به قبل از انقلاب است. 4 جلد این کتاب مربوط به بعد از انقلاب اسلامی است، دو جلد مربوط به زمان زعامت امام خمینی (ره) و دو جلد دیگر نیز مربوط به دوران مقام معظم رهبری است.

دکتر ولایتی افزود: برای تهیه و تالیف این مجموعه از پژوهشگران و کارشناسان زبده بهره گرفته‌ایم. برای تدوین این کتاب 16 سال زمان صرف شده و برای هر جلد آن به طور میانگین از 15 کارشناس استفاده شده است هر چند برای هماهنگی‌ها از ابتدا تاکنون 300 جلسه با کارشناسان برگزار شده است.

مشاور مقام معظم رهبری این کتاب را جامع و همراه با تحلیل توصیف کرد و گفت: در این مجموعه صرفا به ذکر وقایع بسنده نشده بلکه در بردارنده تاریخ سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: تاکنون 12 جلد از این کتاب منتشر شده و دو جلد دیگر نیز تا یک ماه آینده به بازار عرضه می‌شود. جلد دوم این مجموعه مربوط به قبل از اسلام و نایاب است که این نشان از علاقه مردم به تاریخ دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها