velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۶۱۷
پ
کد خبر: ۱۸۷
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 14 May 2013
دکتر ولایتی در جمع طلاب و روحانیون اهواز:

خبرهای خوبی از وحدت اصولگرایان وجود دارد که به دلایلی فعلا اعلام نمی کنیم

دکتر ولایتی در پاسخ به اصرار برخی طلاب و روحانیون برای مشخص شدن نتیجه رایزنی های کاندیداهای اصولگرا گفت: خبرهای خوبی از وحدت اصولگرایان داریم اما به خاطر تلاش عده ای برای تخریب این موضوع، فعلا آنرا اعلام نمی کنیم . اکنون نیز بخش مهمی از وقت ما برای وحدت اصولگرایان می گذرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ظهر امروز سه شنبه در دیدار جمعی از علما و روحانیون استان خوزستان، به بررسی اهمیت بیداری اسلامی در فضای امروز منطقه و جهان پرداخت و گفت: در اجلاس اخیر علمای جهان اسلام در کشورمان که قریب 700 نفر از علما و اندیشمندان مسلمان کشورهای مختلف جهان در آن حضور داشتند، اتفاقات مهم و قابل توجهی افتاد که طالب و روحانیون کشورمان باید از آنها مطلع باشند.



وی با اشاره به اینکه 60 درصد علمای حاضر در این اجلاس مهم بین المللی، جزء اهل سنت بودند، حضور پدر معنوی طالبان تا معتدل ترین گروههای اسلامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار بیداری اسلامی بوده و با اینکه برخی از این انقلاب ها هنوز به نتیجه نرسیده است، اما هنوز این امواج ادامه دارد.

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود به اقدامات تروریستی در سوریه اشاره کرد و افزود: تروریست ها در میدان نظامی از دولت سوریه شکست خوردند و اکنون دولت بشار اسد محکم تر است و مخالفان مجبور شده اند دست به انفجار و تخریب بزنند.

دکترولایتی با اشاره به اهمیت جلوگیری از تفرقه افکنی بین شیعه و سنی گفت: تاثیرگذاری اجلاس علمای جهان اسلام و بیداری اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این اجلاس نشان داد می توان اقدامات موثر و مهمی در این فضا انجام داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این سخنان به اهمیت نامگذاری امسال به عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: اگرچه مشکلاتی نیز وجود دارد، اما با همین وضعیت و با وجود تحریم ها نیز می توان وضعیت اقتصادی بهتری داشت کهیکی از راههای آن بهره بردن از ظرفیت همسایگان متعدد ایران است.



وی با بیان اینکه نیازمند دولتی هستیم که قوی و منسجم، متدین، با تجربه، اهل مشورت، متخصص، متعهد به اسلام و قانون اساسی باشد، افزود: به علت اجرا نشدن کامل و دقیق برخی قوانین مانند هدفمندی یارانه ها، بخش کشاورزی و صنایع دچار مشکل شده است.

ولایتی به برنامه خود برای مهار تورم و گرانی طی 100 روز اشاره کرد و گفت: دادن تنفس به صنایع کوچک و متوسط و کمک به کارخانه های تعطیل یا نیمه تعطیل برای فعالسازی یک موضوع مهم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه اجرای برنامه هایی برای حل تحریم ها گفت: این اقدام نیاز به تیم کارآمد و با برنامه دارد که اگر شورای نگهبان تایید کرد و مردم نیز ما را شایسته این مسئولیت دانستند، این کار را انجام می دهیم و تجربه 32 ساله من چنین برنامه ای را تایید می کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل اجرای طرح هایی چون توسعه ترانزیت کالا، ترانزیت گاز و ایجاد لوپ گازی در اطراف ایران را مورد اشاره قرار داد و برنامه های خود در زمینه انتقال هدفمند انرژی به سایر کشورها را تشریح کرد.

وی با تشریح نقش خود در اجماع اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم و نهم، افزود: با ساز و کار مناسب، اکثریت مجلس به دست اصولگرایان افتاد و اکنون نیز به فرآیندی که جامعتین تایید کند، پایبندم.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه سخنان خود در پاسخ به اصرار برخی طلاب و روحانیون برای مشخص شدن نتیجه رایزنی های کاندیداهای اصولگرا گفت: خبرهای خوبی از وحدت اصولگرایان داریم اما به خاطر تلاش عده ای برای تخریب این موضوع، فعلا آنرا اعلام نمی کنیم . اکنون نیز بخش مهمی از وقت ما برای وحدت اصولگرایان می گذرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی همچنین خوزستان را منطقه ای مهم و استراتژیک برای ایران دانست که خدمات فراوانی به نظام و انقلاب داشته است و گفت: با توجه به امکانات مناسبی چون آب و نفت فراوان، مردم این منطقه نباید مشکلات متعددی داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها